Halo: The Fall Of Reach *lezers only*

Discussie in 'Algemeen' gestart door SjoerdV NL, 30 okt 2002.

1. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Maar waarom waren die ouders hun kinderen dan al 10 jaar kwijt?

Dat carbon leggen ze als een schil om de botten heen geloof ik

2. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Volgens mij staat er nergens wanneer de ouders hun kind als kloon hebben terug gekregen.

Er staat iets van dat als andere mensen erachter komen dat de spartans ontvoerd zijn, en vervangen door klonen, dat de populariteit dan snel weg zal zijn.

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Mmmm, tijd om het boek maar weer eens te herlezen denk ik

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, ze hebben een kloon van John achtergelaten bij de ouders toen ze John meenamen. Die ouders hebben nooit doorgehad dat het niet hun echte zoon was. Dit was trouwens met alle spartans.

5. king of XBOX

king of XBOX active user agian

Leuk Bevonden:
    1
    hmm weten jullie dat wel zeker? ik heb helemaal niks van dat klonen gelezen volgens mij. ik dacht dat de ouders gewoon nogsteeds dachten dat hun kind ontvoerd was en er nooit meer iets van gehoord hebben.
    toch maar weer eens het boek gaan lezen. (als ik deel5 van harry potter uit heb:cool: )

6. Nyari

Nyari Bullets Included...

Leuk Bevonden:
    0
    heb The Flood net voor de 2e keer uit en er staat idd in dat de ouders van alle spartans een soort van kloon terug hebben gekregen met een "geprogrammeerde" ziekte ofzo
    is heel kort, staat allemaal in 1 zinnetje

7. Nyari

Leuk Bevonden:
    0
    dit zijn niet de zwevende aliens die alle techniek uit elkaar halen en onderzoeken
    in het boek staat ergens dat ze als enige doel hebben om dat te doen en dat ze niet communiceren met de andere covenant
    ze worden ook ergens omschreven als een vliegende zak met tentakels -> niet echt het uiterlijk van een prohpet dus

in The Flood wordt er ook een stuk beschreven waarin een elite met zijn grunt hulpje door een covenant battle cruiser wandelt en ergens een groep van die 'technici' voorbij wandelt
    dit gebeurt terwijl de elite onderweg is naar een soort audiëntie bij een Prophet

de technici en prophet zijn dus 2 verschillende rassen

reden waarom de technici niet in Halo: Combat evolved voorkwamen volgens mij: ze kunnen niet aanvallen/verdedigen
    zou dus hetzelfde zijn als op een zak aardappelen staan schieten, niet echt actie gegarandeerd dus

misschien dat we in Halo2 die techniekers wel zien als de Master Chief een battle cruiser entert
    (zoals gesuggereerd werd bij de halo2 trailer)

Laatst bewerkt: 16 jul 2003
  8. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    De reden dat ze niet in het spel zitten lijkt me vrij simpel. Ze zitten niet in het spel omdat het idee er nog niet voor was. Het boek is geschreven na het spel, en dus kon de schrijver, via Bungie, nieuwe covenant introduceren.

9. Nyari

Leuk Bevonden:
    0
    dat kan natuurlijk ook *)
    maar de prophets zaten ook niet in Halo1 maar daar was toen toch ook al sprake van dacht ik?

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Nuh-uh. Het boek is geschreven tijdens de ontwikkeling van Halo. Bungie vind een verhaallijn sowieso enorm belangrijk en dat verhaal was dan al voor de ontwikkeling 'bekend'- Slechts later in het proces uitgewerkt tot novel en rond de Xbox release op 15 november 2001 uitgebracht.

11. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Wat is dan de reden dat de prophets en die monteurs niet in het spel zitten, maar wel in de boeken?

12. Nyari

Leuk Bevonden:
    0
    misschien waren ze heel zeker va, hun succes en van het feit dat halo2 er ging komen? :D

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Die monteurtjes kwam voor het eerst ter sprake in tFoR in die stad waar de Spartans middels het riool wat shit gingen uitchecken en voor het eerst die hunters tegen kwamen (als ik me dat goed herriner). Toen de MC met een van z'n cameraatjes even bovengronds keek zag hij dat die monteurtjes auto's etc uitelkaar haalden en weer in elkaar:

Waar is er in Halo de mogelijkheid voor die monteurtjes om iets 'Human' uitelkaar en inelkaar te zetten? Warthogs kennen ze allang, de PoA was nog een combat-zone en verder was er nop om te ontdekken :)

14. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Goed daar heb je een punt.

En de Prophets? Wat is je theorie daarvoor?

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    "Halo" is een uitgebreid 'verhaal'. Dat verhaal liep al veel verder tijdens de ontwikkeling van Halo 1, al die kasten hadden zij allang ingepland, en het was useless om alles nú al te tonen. Zelfde voor de prophets; Die hoefde je helemaal niet tegen te komen.. Zaten wel in dat Covenant schip, maar daar MCs missie was om keyes te halen ben je daar eigenlijk niet 'langs' gekomen.

En dan zou je dus ook lekker door kunnen vragen op waarom wij niks hebben meegekregen van het kamp van de mariniers :+

16. king of XBOX

king of XBOX active user agian

Leuk Bevonden:
    1
    zelfde rede ja. de master chief komt er alleen maar om te rusten gloof ik. er was trouwens wel zo'n grote aanval van de covenant maar daar was de master chief niet bij, dus kom je er in het spel niks over te weten.

17. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    eh, literatuur

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Uhm, die tentakels kunnen toch in dat metalen ding zitten, dat dat metalen ding zeg maar robot-tentakels heeft om dingen te onderzoeken. Zou kunnen :confused:.

Maar die technici in the Flood zijn niet dezelfde als die Prohpet in Côte D'a-Zur (die stad op Sigma Octanus IV). Dat waren volgensmij gewoon Elites die dat deden, of heb ik dat nou verkeerd gelezen.

He jongens dit is de 117ste post in deze thread, even feestje bouwen.

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Prophets zijn niet dezelfde als die monteurtjes nee, noch waren het Elites die op Sigma Octanus IV alles uitelkaar haalden. Dat waren namelijk zwevende (net als Prophets, maar toch anders ;)) knakkers die met een soort telekinese alles uitelkaar konden halen - Niet met tentakels volgens mij...

20. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2

Ik weet het niet, er zit wel wat in je theorie.
    Maar de Covenant kwamen naar Halo voor de technologie. Lijkt de logisch dat ze die technicans meenemen dan.

Deel Deze Pagina