Zit uiteraard wat in, maar ik was gewoon benieuwd want op sommige manier kan je alles naar Cortana schuiven Zo ook dit : Hoe weet 'jij' (Master Chief) hoe die control panels op Halo werken? Je ziet veel knoppies maar hij heeft altijd de juiste. en wie zegt dat er geen soort PIN code inmoet?
Voor die control panels heb ik wel weer een theorie. Dat van die pincode is gewoon loos Control Panels. Forerunner technologie lijkt heel veel op de covenant technologie (die de mc wel kent). Daardoor weet je waar de juiste knoppen zitten. Grr had een hele theorie maar ben em vergeten
Nee maar kijk : Halo moet toch iets verbergen? Dan is het toch juist handig dat er bepaalde codes zitten op deuren, of bruggen etc
hehe, ik denk dat deze discussie nog lang gaat duren Cortana kon de interface van Halo inkijken ze zegt erges tijdes het spel "accesing the *blabla*" wat dus betekent dat ze 'erin kan kijken'
Snap ik, maar dan : Hoe kan zij zo snel de gehele computerstructuur van Halo begrijpen (wederom kan je dit afschuiven op dat ze zon smart-AI is..)
ze drukt op de 'help'-knop ofzo? zo kan je over alles vragen gaan stellen... maar ik zou zeggen interview Bungie en vraag het hen
Dat de mc al die knopjes kent vind ik ook raar. In die dialogen blijkt dat hij geen al te snuggere vent is, veel spieren maar weinig hersenen kun je wel zeggen. en waarom bouwt de forerunner zo'n halo met al die gebouwen en structuren enkel om the flood te bestuderen? Een gewone, natuurlijk lijkende 'planeet' was al genoeg eigenlijk, maar al die hightech gebouwen? Of dient dit voor het onderhoud van halo? De gehele planeet is toch computergestuurd! en hoe komt het dat die grunts engels spreken? het lijkt me vreemd moest de covenant de taal van hun agressors overnemen... waarschijnlijk wilden ze gewoon een goed game maken met een verhaaltje om je bezig te houden
MC is wel enorm intelligent, daar werden ze deels op geselecteerd, zijn ze op getraind, en ze hebben oo knog veranderingen ondergaan waardoor ze beter en sneller kunnen denken.
Jullie haden het over de knoppen die de mc allemaal goed weet te bedienen. Maar jullie hebben allemaal level 2 gedaan, (Op een gegeven moment in de tunnel) zegt Cortana dat de Covenant alles zeggen zonder (pin)codes, en waarom? Hebben jullie er al aan gedacht dat de Covenant de gemiddelde hersen inhoud hebben van een verschimmelde druif? En ja, sommige elites kunnen 'slimme' tactieken gebruiken, maar dan nog... Op legendary, als je een elite zijn schild weg knalt, en hij dat van jouw, dan zal hij vluchten omdat hij bang is (GEEN SCHILD), maar hij kan winnen als hij wil, probeer maar eens. Nou Grunts hoef ik niets over te vertellen, Die vluchten al als er een mc naast ze staat. Het enigste op halo dat misschien een beetje slim zou kunnen zijn, zijn jackels! Maar dat stelt ook niet bar veel voor. En nog wat over de knoppen, de Covenant zijn meerdere verschillende rassen, en moeten ze de knoppen niet te ingewikkelt maken want meerdere verschillende rassen moeten met de apparatuur werken (Bijvoorbeeld, de shade, het kanon dus).
Jij hebt het boek kennelijk niet gelezen : De covenant is ver superieur over de mens : Qua kracht, qua materieel en nog het meest qua intelligentie. Ze had het over 'unencrypted channels', dat zijn dus de COM-channels van de Covenant, niet die van Halo zelf...
Klopt ik heb het boek niet gelezen, maar dat wil ik nog wel een keer doen. Jij zegt dat de Covenant sterker zijn (klopt!), jij zegt dat de Covenant beter materiaal hebben (klopt! vrijwel altijd), maar jij zegt ook dat de Covenant slimmer zijn, het is misschien wel waar, maar op halo merk ik het niet echt. En Halo was toch niet gemaakt door de Covenant? Dus...
Elite's zijn ook niet altijd slim hoor met het level assault on the control room: Als je op die brug loopt en je gooit een granaat dan ziet die Elite dat soms en springt hij in een draai opzij. Ik heb al 3 keer gehad dat hij toen over de brug sprong naar beneden toe viel...]:- ]:- ]:-
Covenant is een coalitie van buitenaarse rassen, dus de grunts, jackals, elites, hunters etc, waarvan de grunts niet zo slim zijn natuurlijk, maar de elites alweer wat meer tactiek hebben, zij worden ingezet door 1 'hogere macht' waarvan ik de naam even van kwat ben (the elders oid??, Martijn weet het vast wel), die 'personen' en/of hun aanwezigheid is nog niet bevestigd door de mens, maar ze verwachten wel dat die 'bestaan' (zij waren gedeelte van MC's missie, voordat die op Halo neerstortte). Tijdens een andere missie van MC, in die baai met franse naam waar die een tactical nuke liet ontploggen (=boek) komt die ook een ander soort tegen : Beessies die alles binnen no-time kunnen ontmantelen, opslaan in hun hersenen (als ze die hebben ) en weer inelkaar zetten, in een paar seconde, om zo meer van de mens te weten te komen..
Jah man... Er staat gewoon Windows Z3000 op, en die lijkt vedomd veel op Windows Xp.. Met Help en Ondersteuning functie!!! Das is dus één probleem opgelost!!!
Die beesten heten prophets, de priesterskaste van de Covenant. Zo zijn de grunts/jackals de wariorkaste en de Elites de commanderkaste. ps. hele nuttige bijdrage, cyberpunk. Voegt echt wat toe.
hmm nog een waarom..... bij the pillar of the autumn (lvl1) zitten bij captain keyes allemaal mannetjes op stoelen enzo... maar die mannetjes gaan niet dood.... er komt wel fucking veel bloed maar dat was het.... en als je keyes doodmaakt... word alles afgesloten en komen er een aantal marines je afslachten... en die marines kunnen ook niet dood..... ik heb me hele assault rifle en me pistol op ze leeggeschoten... dat is pas hinderlijk... mannetjes die niet doodgaan...
misschien kan Cortana alles wel besturen omdat het besturingssysteem zo geavanceerd is misschien moet je het gewoon denken en weet de machine wat die moet doen het enige wat je dan moet doen is nog op de "start" knop drukken ofzo (is maar een ideetje) waarom de grunts engels kunnen zou ik helemaal ni begrijpen...
Ik vraag me dan wel af uit welke kaste de hunters dan komen .... En khoop in Halo 2 nog grotere vijanden te ontmoeten, zeg maar 2X een Hunter in omvang, of juist Fuck'n snelle gassies, die dan wel relatief weak zijn .... MOET het boek ook nog lezen, binnenkort maar eens bestellen mzzl Munch and Abe