De besturing van BFME2 was zeer goed ja, maar ik vond dat het toch nog wat te wensen over liet. Ik miste bijvoorbeeld de mogelijkheid om rasters rond bepaalde eenheden te trekken, of de dubbel-klik functie om alle eenheden van de zelfde soort op het scherm te selecteren. Ik hoop dat hier door Ensemble veel aandacht aan besteed wordt. De Covenant zal wel speelbaar zijn denk ik, als het niet in de Story Mode is zal het wel in Multiplayer/Skrimish (en dergelijke) zijn ja. De Flood verwacht ik eigenlijk niet, ik denk dat deze (als hij al voorkomt) alleen als NPC voorkomt. Denk even na, welke mogelijkheden/eenheden heb je als Flood? Wie zegt dat het zich voor Halo afspeelt? Of is dat officieel bevestigd ofzo? Ruimtegevechten lijken me wel enorm kick! Zoals in de trend van de Star Wars RTS (naam is me even ontgaan). Die gevechten waren erg gaaf!
deze game lijkt me echt vet worden, 26 duinbuggy´s in hd over een duin rijden.. en ik heb weer eens zin in een goede RTS!! zeg niet, dat kan je op de comp spelen, want mn videokaart is naar zn grootje...
Volgens een gerucht zou StarCraft II ook rond die tijd komen, dus ik denk dat Halo Wars niet in dat kwartaal wordt gereleased.
Ga maar eens kijken naar EndWar dan. Ziet er ook erg goed uit, al is er nog niks ingame laten zien, net als bij Halo Wars.
De eerste gameplay footage: http://www.gametrailers.com/player/21476.html Ben er nou niet bepaald van onder de indruk.