1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Hand lijding om Halo online te speelen!

Discussie in 'Games' gestart door O.P.G-RAMIN, 15 mrt 2002.

  1. O.P.G-RAMIN

    O.P.G-RAMIN Uber GeeK!!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep eehh ik zal ff binnen kort een Verbeeterde FAQ Online zetten voor mensen die ff wat maakelijk is ik zal wel een NAT EN ROUTER FAQ MAAKEN
     
  2. $$$$$

    $$$$$ El Mic-nificent

    Berichten:
    387
    Leuk Bevonden:
    0

    graag;)
     
  3. $$$$$

    $$$$$ El Mic-nificent

    Berichten:
    387
    Leuk Bevonden:
    0
  4. O.P.G-RAMIN

    O.P.G-RAMIN Uber GeeK!!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
  5. $$$$$

    $$$$$ El Mic-nificent

    Berichten:
    387
    Leuk Bevonden:
    0
  6. djbokkeman

    djbokkeman Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    yo ik maak zelf utp kabels vette koek

    Waarom maken jullie niet zelf kabels kan je hem onder de vloer schoppen door de plafon heen schieten zonder al te grote gaten (want pas later zet je die mega stekker erop)
    Een beetje man kan dat zelf ook doen koop je nog effe een cheappe hub pleur je die tussen je computer en dsl,home,kabel aansluiting plug je je xbox erin.

    Download gamespy en gamespy tunnel gedoe en klaar,.



    vet easy bij mij werkt ie ook. Ken je niet zelf utp kabel maken daar heb je ook vette afzetters voor die het ook wel willen doe zoals ik :) djbokkeman@hotmail.com
     
  7. djbokkeman

    djbokkeman Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Methode van Ramin vind ik maar slecht hoor!!!!
     
  8. O.P.G-RAMIN

    O.P.G-RAMIN Uber GeeK!!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    en waar om om dat jij het liver hand matig det of gewoon te wijnjig doekoes heb hub is het beste en makelijkste dus niet zuuren 7 van de 10 hebben hub verbinnding
     
  9. djbokkeman

    djbokkeman Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Neeh de hub verbinding is wel gooed maar jij doet het te vaag het kan ook nog goedkoper.

    je hebt je ingang. dsl of kabel ok ?...

    die laat je dan meteen naar een hub gaan.

    vanaf de hub laat je dan 1 kabel naar de pc gaan
    en 1 naar de xbox
    dan lijkt mij de connectie nog sneller ook.
    en het is goedkoper omdat je 1 netwerk kaart minder nodig hebt..
     
  10. djbokkeman

    djbokkeman Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    was ik nog effe vergeten als je later via microsoft kan internetten of gamen. Dan hoeft het niet via je computer te gaan en is ie dus rechtstreeks verbonden met internet. Dus dan gaat je connectie nog sneller.
     
  11. Konyn

    Konyn Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    het verschil is alleen dat je dan echt online gaat met de Xbox en deze manier (in deze post beschreven) is eigenlijk niets anders dan 2 to 4 Xboxen aan elkaar linken, alleen dan via een internetverbinding. Als je "later" via microsoft kan internetten zul je dus niet Halo online kunnen spelen volgens mij, omdat Halo alleen een link optie heeft.

    nog een vraag, die Xbox link kabel, is dat gewoon een standaard netwerkkabel, of heb ik hier meer aan?
     
  12. O.P.G-RAMIN

    O.P.G-RAMIN Uber GeeK!!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    wat jij bedoelt werkt voor geen ruk ! om dat je ene netwerk moet simuleeren en geen Internet verbinding !!!
    de xbox heeft geen ipo nodig maar packetjes iets wat een adsl moedfem niet kan om dat die een IP NODIG HEEFT EN DARA MEE dus pakketjes dan kan verstuuren net werk heeft geen ip nodig en kan gewoon pakewtjes verstuuren als je niet weet wat het is of waar het over gaat moet je gewoon niks zeggen on :p
     
  13. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen bespaar jezelf het geld en koop geen hub als je toch niet meerdere pc`s kwijt wil op je netwerk. Als je 1 pc hebt met adsl/kabel op een ethernetkaart,usb of whatever (zolang je maar genoeg bandbreedte hebt) is een (extra) ethernetkaartje voldoende. Gewoon crosslink utp kabeltje van ethernetkaart naar Xbox. Dan internet sharen naar die netwerkkaart en klaar is kees. Ethernet kaartjes heb je trouwens al voor een euro`tje of 15 en 10Mbit is meer dan zat...duss.
    En nou heb ik het dus over mensen met 1 pc!
    Ik heb het zelf namelijk
     
  14. djbokkeman

    djbokkeman Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    ramin jij snapt geen fuck van wat ik bedoel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!=(
     
  15. Markos

    Markos XBW member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je via microsoft straks kan online gamen dan kun je dus via je xbox de server binnengaan en dan hoeft er geen computer meer voor aan te pas te komen, als ik het goed begrijp? Dan is het gewoon een kwestie van kabel verwisselen steeds in je modem?
     
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Eh juist..
     
  17. Guardian

    Guardian ------------

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe doe je het als je xbox achter een server komt te staan met firewalls enzo? Ik bedoel het volgende:

    adsl-modem -> netwerkkaartje -> server(Linux + firewall's enzo) -> netwerkkaartje -> 10/100mbit Switch -> xbox + pc's

    Mijn probleem lijkt mij dat de xbox die zonder ip werkt zijn pakketjes niet krijgt omdat de server geen ip terugkrijgt om de pakketjes heen te sturen, de gegevens van de bijv. de Halo server komen nooit door mijn server heen. En als dat al lukt na een nieuwe Linux install met masquerading en dat soort shit erin loopt het waarschijnlijk weer fout bij de switch omdat die niet dom alles doorvoert zoals een hub.

    Ik las dat je, Ramin, bezig was met een NAT en Router FAQ. Hoe gaat het daarmee? misschien dat ik daar wat uit kan halen.
     
  18. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ok, wat je in Halo moet selecteren is nogal voor de hand liggend. Het aansluiten van kabels is ook niet heel erg moeilijk omdat het allemaal standaard "PC-netwerk" onderdelen zijn.

    Wat volgens mij het meeste problemen geeft is een router met ingebouwde firewall.
    De meesten die online Halo spelen, zullen Kabel of ADSL hebben. Als je dan je Xbox aan wilt sluiten doe je dat via je PC (met 2 netwerkkaarten) of met een Router. Aangezien een router niet meer zo duur is denk ik dat veel mensen een router hebben staan. De firewall in zo'n router houdt zo'n beetje alles tegen behalve email en standaard internetten. Als je dus online wilt Xboxen, zul je poorten open moeten gaan zetten in die firewall om informatie door te laten.

    Dat is nou juist het lastige deel, want welke poorten zet je open? Ik heb een Repotec Router en daar kun je maximaal 6 portranges openzetten, waarbij je moet kiezen tussen TCP en UDP. Op de site van Gamespy staat een hele lijst met poorten die je maar open moet gaan zetten, maar zoveel kunnen er dus niet open.

    Weet iemand welke poorten je minimaal open moet zetten om te gamen, en waarbij je niet gaat hosten? Een standaard abonnement van ADSL of Kabel is toch te traag om te hosten.

    (Het probleem van de firewall in de router heb je natuurlijk ook met een "software" firewall op je pc, want die houdt in principe ook alles tegen.)
     
  19. Dabo

    Dabo Guest

    Oftewel als je online wilt gaan spelen met je Xbox kun je beter 2 netwerkkaarten in je pc zetten.
     
  20. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb zelf een Router staan, en dat zou ik iedereen aan willen raden. Wanneer je meedere pc's hebt staan of wanneer de Xbox straks op zichzelf online kan gamen, hoef je niet elke keer de pc aan te zetten die aan het kabel of ADSL modem hangt. Je sluit namelijk die router aan op het modem en vervolgens regelt die router het verkeer van buiten naar je eigen sub-netwerkje (en andersom). Zo'n router heeft ook meestal een Switch in plaats van een Hub. Die doen functioneel hetzelfde, alleen een Switch is sneller dan een Hub.
     

Deel Deze Pagina