1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Happerend geluid bij afspelen muziek vanuit pc

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door chilly1803, 16 okt 2010.

  1. chilly1803

    chilly1803 Niet zo actieve member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    10
    Goeiedag!




    Ik ervaar laatste paar weken problemen met het afspelen van muziek vanuit mijn HTPC, en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen op te lossen.

    De pc staat letterlijk dag en nacht aan, maar als hij een paar dagen aanstaat en ik wil muziek luisteren. dan valt het geluid af en toe weg.
    Herstart ik de computer echter weer op, dan doet het geluid het weer prima :).
    Problemen met gamen of films kijken heb ik niet (of valt niet op).


    Deze computer heb ik een half jaar gelden zelf in elkaar gezet met een vriend puur voor films, en muziek.
    Content HTPC :
    Moederboard Asus p7h55 M
    Processor : i5 750
    Geheugen : 4 gb
    Videokaart : 512 mb ( meen ati radeon, simpel maar voldoet)
    Casing : Antec Remote Fusion Black
    Controller : Esata kaartje
    opslag : WD Caviar Green 800 gb

    Mijn geluidssysteem bestaat uit :
    Versterker : Onkyo TX -SR308
    Boxen : Canton 5.1 (serie kan ik nu even niet zo snel vinden :) )

    Overige informatie :
    Het volgende is allemaal aangesloten op de versterker (met HDMI) :
    - HTPC
    - Xbox 360
    - LCD-tv
    - 5.1 boxen



    Bij MyCom dachten ze eerst dat het aan mijn inhoud van de htpc lag, totdat ik de specs opnoemde.
    Toen kwam meneer met het updaten van de geluidsdrivers via Asus. Echter na dit te hebben gedaan blijft het probleem helaas.

    Het is wel zo dat ik goedkope HDMI 1.3 kabels heb gebruikt om alles aan elkaar aan te sluiten (lengte van kabels is maar 0.75 m per stuk).



    Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Want ondanks dat het probleem (tijdelijk) is te verhelpen, begin ik dit wel aardig irritant te vinden :+
     
  2. Magixz

    Magixz Give me some fun

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    0
    daar heb ik ook last van gehad paar weken terug maar bij mij is het nu verholpen.

    Bij mij stond ook de comp dag en nacht aan. als ik dan muziek wou afspelen, of geen geluid, of stoterend geluid, pas na op nieuw aanmelden kreeg ik weer geluid.zet nu iedere keer voor ik ga slapen de comp uit, en mijn vriendin zet hem meestal aan als ze uit bed komt, heb er geen last meer van.
     
  3. chilly1803

    chilly1803 Niet zo actieve member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja ok, daar was ik gelukkig ook al achter. Thanks voor je reply though :)

    Het is echter geen echte oplossing.
    Zou toch denken dat het niet echt "normaal" is =(.
    Ook heb ik geen vriendin die bij mij woont om hem aan te zetten :+

    Iemand die een definitieve oplossing heeft?
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2010
  4. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je je pc dag en nacht aan laten staan?:confused:
     
  5. chilly1803

    chilly1803 Niet zo actieve member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    10
    Omdat je niet kan downloaden als je pc uit staat |:-
     
  6. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Om welke downloads gaat het dan precies? Legaal of illegaal? Illegale downloads zijn hier namelijk taboe en ik kan me niet voorstellen dat je meerdere dagen 24 uur per dag bezig bent met het downloaden van gekochte producten.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2010
  7. chilly1803

    chilly1803 Niet zo actieve member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    10
    Zoals ik al in een ander topc had gezegd : Als je niets zinnigs te zeggen hebt waarvoor een topic is aangemaakt, zeg dan gewoon niets.
    Je bent alleen maar offtopic bezig. Ik heb deze topic niet gemaakt zodat mensen zoals jij blijven zwetsen. Ga dan lekker Green Mile in ofzo.

    Als ik mijn computer hele dag aan wil laten staan dan doe ik dat natuurlijk gewoon :).
    Mocht dat ook DE reden is waarom het probleem ontstaat, en er geen andere oplossing is zal ik hem vaker opnieuw opstarten, maar aanlaten zal ik blijven doen

    -Hoor (lees) je mij praten over illigale downloads? Nee.
    -Vraag ik hoe je die moet verkrijgen? Nee
    -Is het uberhaupt illigaal? Er zijn geen wetten in Nederland die zijn afgestemd op specifiek de digitale wereld en de daarin ïlligale activiteiten in. (het is tot nu toe nog steeds een grijs gebied bij mijn weten). Spaans Hoge Hof heeft zijn 4 juni 2010 gedaan over dat Filesharing gelijk staat aan "uitlenen" en geen piraterij.

    Als je een wijsneus gaat uithangen : Ik vraag/ promoot het downloaden niet. Ik vraag om een oplossing betreffende een hardware/software probleem. Dus ga eerst maar eens nadenken voordat je wat typt. Jouw veronderstellingen slaan nergens op, en het komt neit eens in de beurt van het suggereren van zo iets.
    Tevens is het zo dat er zelfs een topic over Usenet/ Nieuwsgroepen : http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=133665
    Hetgeen dus jouw verhaal van taboe ook doorbreekt.

    Denk voordat je met een argument komt.

    (excuus als dit enigzins agressief overkomt )
     
  8. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp je wel, maar wat ik vaak genoeg zie is het volgende:
    Als iemand met een gemodde xbox op dit forum een vraag stelt over hoe hij/zij een hardware/software probleem zou kunnen oplossen dan wordt het topic gesloten en wordt er gezegd dat er niet aan modding gedaan wordt. Oké, dit is terug te vinden in de FAQ, dus begrijpelijk.

    Echter zie ik hier hetzelfde gebeuren:
    Persoonlijk lijkt mij, indien je constant bezig bent met het 'illegaal'* downloaden dat de situatie vergelijkbaar is. Het verschil is alleen dat het niet direct een oorzaak is van het downloaden, maar indirect blijkbaar wel. Ook geef je niet toe dat je 'illegaal' download, maar je ontkent het ook niet.

    *(rechters hebben uitspraken gedaan dat het namelijk wel illegaal is en aangezien xboxworld het zonder te betalen van downloaden van games ook als een taboe beschouwt lijkt het me niet meer dan logisch dat hetzelfde geld voor het zonder te betalen downloaden van andere producten zoals films en muziek)

    Wat betreft dat topic over nieuwsgroepen waar zelfs moderators aan deelnemen, dat is buiten mijn verstand. Ik zelf zie ook niet in waarom XBW tegen downloaden en modden is, maar tegelijkertijd de tweedehands markt wel goed keurt. Maar goed op forums hebben de moderators de macht, dus uiteindelijk ligt de beslissing natuurlijk bij hun.

    Ik weet niet of ik de zin "(excuus als dit enigzins agressief overkomt )" serieus moet nemen. Zoals je ongetwijfeld zult weten is dit via internet minder goed aan te voelen dan in 'de echte wereld'. Voor mij komt je bericht namelijk wel agressief over, als dit niet je bedoeling was dan zou je in het vervolg zinnen als:
    - 'Als je een wijsneus gaat uithangen'
    - 'Dus ga eerst maar eens nadenken voordat je wat typt. Jouw veronderstellingen slaan nergens op, en het komt neit eens in de beurt van het suggereren van zo iets.'
    - 'Denk voordat je met een argument komt.'

    beter kunnen vermijden. In mijn ogen lijkt het nu alsof je, net als heel veel andere mensen die niet begrijpen dat discussies niet bedoeld zijn om de tegenstander zwart te maken maar om je denkkader te verrijken, geneigd bent om beledigende,cynische en kleinerende opmerkingen te maken tegen personen waar je het (deels) niet mee eens bent.
    Natuurlijk is het ook mogelijk dat je sarcastisch was, alhoewel ik niet hoop dat je zo'n figuur bent.

    Ten slotte wil ik je nog een tip mee geven, kom niet met een uitspraak als 'ga eerst maar eens nadenken voordat je wat typt' wanneer jouw bericht vol staat met spelfouten. Op die manier lijkt het net alsof je je bericht aan een stuk door typt en dan meteen verzend, zonder het eerst nog eens goed door te lezen en er nog eens goed over na te denken. Tenzij je dyslexie hebt natuurlijk.
     
  9. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Dit probleem heeft niks te maken met downloads, legaal of illegaal. Het gaat hier om hapernd geluid, dus hou het daar ook bij alstublieft.
     
  10. Magixz

    Magixz Give me some fun

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    0
    het kan ook liggen aan het downloaden dat je doet, je downloads trekken ook je computer snelheid omlaag, probeer eens je downloads stop te zetten en dan geluid .
     
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Misschien raakt je geluids kaart oververhit ( Lijkt me sterk, maar misschien door de hitte van je werkgeheugen en processor(s)), zou ik even checken.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2010
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou het geheugengebruik eens in de gaten houden. Het kan zijn dat het geheugen vol loopt na een aantal dagen non-stop aan te staan.
     
  13. chilly1803

    chilly1803 Niet zo actieve member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    10
    Ondanks dat ik met grote snelheden download, had ik al tevergeefs geprobeerd, het downloaden te stoppen.

    Wel erg bedankt voor jouw input !

    Ik heb wel een onboard geluidschipset op de moederboard zitten. Dus het probleem zou hierdoor afkomstig kunnen zijn.

    Echter mijn behuizing heeft twee 120 mm fans aan de zijkant zitten, en die blazen lucht die kouder is dan de omgeving bij mij thuis is.
    Daarnaast doet het geluid gelijk na opnieuw opstarten het wel gelijk. Afsluiten en opnieuw opstarten duurt tussen de 2 en 3 minuten nu. dus de warmte zou dus alleen maar toe moeten nemen? Of heeft te korte tijd om af te koelen.
    Dus ik denk niet dat dit het probleem is.

    Kan je de temperatuur alleen in de BIOS checken of ook in Windows 7 zelf?

    Dit is iets wat ik dan echt na ga kijken dit weekend. Houdt dit in dat ik moet kijken naar het procentueel gebruik en dat het dan tegen de 100 % aanloopt ,alvorens de muziek te starten?
    En hoe moet ik dit eventueel oplossen?

    Tevens is het ook zo dat ik alleen volgende progamma's uberhaupt gebruik :
    Explorer (staat bijna altijd wel een venster van open, maar nooit meer dan 4 a 5),
    VLC mediaplayer (alleen tijdens kijken films aan),
    Windows Media Player (alleen tijdens afspelen muziek aan),
    Sabnzb (tijdens downloaden aan) en
    FTD (alleen tijdens browsen aan) gebruik

    Overige progamma's gebruik/heb ik niet geinstalleerd. Dit houdt ook in dat ik zelfs geen Yahoo/MSN messenger op me computer heb staan of gebruik.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2010
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79

    Temperatuur kan je bijv. checken met HWiNFO32.
    Geheugen moet je gewoon kijken hoeveel in gebruik is na net opgestart, en na een aantal dagen.
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Komen je downloads op dezelfde HDD als je besturingssysteem ?
     
  16. chilly1803

    chilly1803 Niet zo actieve member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    10
    Ok thanks! ik ga vanavond als ik thuis ben even kijken :).

    Deze komen wel op dezelfde hdd, echter wel op een andere partitie te staan.

    De muziek speel ik trouwens zowel vanuit een externe hdd als de hdd waarop de OS op staat af(wel andere partitie).
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2010
  17. chilly1803

    chilly1803 Niet zo actieve member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb even gekeken en temperatuur valt gewoon binnen de gebruikelijke hoogte.

    En na een aantal dagen de computer de computer aan te hebben is maar ogneveer 2 gb van de 4gb geheugen in gebruik. Als hij echter net aan gaat is er minder dan 1 gb in gebruik.

    Dus ik denk dat het niet hieraan kan liggen.



    Heeft iemand anders nog suggesties? Misschien toch de bekabeling of een hadware fout?
     
  18. chilly1803

    chilly1803 Niet zo actieve member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    10

Deel Deze Pagina