1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hardere maatregelen tegen het gebruik van "kk" en "******"

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Zeroine 83, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Gebruik dan een andere krachtterm die niet naar een ziekte verwijst. Krachttermen genoeg.

Volgens mij als je zegt *censuur* Pegas of rot Pegas, dat de boodschap hetzelfde overkomt.

2. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Kualtitatief? Dude, leer eerst even je 'moeilijke woorden' :+. Maar snap je dan niet dat, ookal bedoel je het voor jezelf niet zo, het voor andere misschien zeer aanstootgevend kan zijn? Lijkt mij wel zo sociaal om hier even over na te denken...

Laatst bewerkt: 22 aug 2006
  3. basovich

basovich Guest

jonge ik ben 14:9..laat mij ik weet ook niet hoe je het spelt :+...
    het was btw: kualitatief toch :9..

maar welk woord hadden jullie dan in gedachte?

'minder fijn'
    'helaas'
    'pech joh'
    'jammer'

4. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Kwalitatief :+. Nja, er zijn zat vervangers voor het woord, krachtwoorden genoeg tegenwoordig. 'Onwijs erg, fucking erg' en ga zo maar door.

5. basovich

basovich Guest

hmm, minder fijn, maar wat boeit het.., ik denk niet dat je bijv. iemand moet bannen omdat ie '...' neerzet. dan zal wel de helft van de leden verdwijnen..

6. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Wie zegt dat meteen de persoon weggeschopt moet worden? Gewoon waarschuwingspunten, dit om de persoon het te laten afleren.

7. CasPerZerZ

CasPerZerZ *Sorteert Pallets

Leuk Bevonden:
    0

In groepen met mensen die ik niet goed ken of in andere gevallen ga ik als ieder ander normaal mens niet lopen vloeken, maar als je met mensen bent die je goed kent en waarvan je weet wat ze kunnen "verdragen " kan het gewoon.

Als iemand daar dan toch over klaagt dan stop ik ermee, maar weet ik wel dat die persoon, zo onrelativerend als ie is, nooit mijn vriend zou kunnen worden.

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom niet ? Mensen weten dat het verboden is, als ze het dan toch doen is het een eigen risico en als ze dan geband worden....eigen schuld dikke bult. Mja, de helft van de leden lijkt me weer wat overdreven maar goed :{

EDIT : Ik zeg overigens niet dat een ban meteen zou moeten plaatsvinden (ik zou het persoonlijk niet erg vinden maar besef mij dat dit misschien wat ruw overkomt), maar als men na het toekennen van strafpunten door blijft gaan....dan wel.

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Je kan ook gewoon even geduld hebben ipv nogmaals je gal te gaan lopen spuwen over de crew. We hebben gezegd dat we ermee aan de slag gaan, lijkt me voldoende. Trouwens, we hebben al gezegd dat we het strenger zullen aanpakken wat jij bedoeld, wat wil je nog meer?

Maar om even over het onderwerp verder te gaan, het gebruik van 'kk' moet in mijn ogen aangepakt worden en dat gebeurt ook. Iedereen weet dat met de letters 'kk' geen kruimelige koekjes worden bedoeld, maar een zeer ernstige dodelijke ziekte. Het is niet acceptabel dat men dit gebruikt op het forum.

Daarom word het gebruik van de letters 'kk' meteen bestraft met strafpunten.

10. CasPerZerZ

Leuk Bevonden:
    0
    Afleren vind ik ook een beetje raar.

Omdat sommige mensen het woord niet kunnen verdragen moet er dus gecensureerd en gestraft worden?

Dat zou dan ook zo moeten met Aids, Multiple sclerose, dwarsleasie, Tubercolose, hart en vaatziekten, reuma ,trombose , etcetera etcetera

Allemaal dingen die mensen het leven zuur maken en dus zijn er weer die mensen die ze niet kunnen verdragen, zouden die niet ook verboden moeten worden?

11. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Gebruik jij trombose, dwarsleasie etc als scheldwoord/kracgtwoord?

Voorbeeld:

"Dat is echt trombose erg man"

Zie dat niet zo snel gebeuren hier?

12. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het gaat er dan ook niet om hoe jij je er onder voelt. Het gaat er om dat JIJ respect hebt voor anderen die er wel aanstoot aan nemen en daardoor simpelweg besluit het woord niet te gebruiken als zogenaamde 'krachtterm'.

De wereld draait niet om jouw persoon alleen. Als iedereen zou zorgen dat hij of zij bij wat meer over bij anderen stil staat, in plaats van alleen in zijn of haar egocentrische en beperkte wereldje dacht, dan zou de wereld een veel betere en tolerantere plek zijn. :thumbs:

13. CasPerZerZ

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, want trombose is niet zo makkelijk uit te spreken dan het woord waar het over gaat natuurlijk, het is maar een voorbeeld.

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha kom op, hoe vaak wordt er met die termen gescholden ? Juist, nooit.
    Je kunt de boel ook gaan overdrijven, of er omheen lullen. Ik vind het gewoon niet meer dan terecht dat mensen bestraft worden voor het schelden met verschrikkelijke ziektes. Dat jij het toevallig niet als aanstootgevend ervaart is jouw zaak, maar ik denk dat het merendeel hier anders over denkt.

EDIT : Mooi gezegd Kobold, helemaal met je eens :)

15. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat Kobold hier precies aangeeft waar het omgaat. Je zit hier op een min of meer openbare plek. Net als in het 'echt' is het belangrijk om respect voor je omgeving te hebben. Het is niet een kwestie van maar doen en laten wat je wilt. Dat werkt niet echt. Als iedereen gewoon even nadenkt over zijn post en deze terugleest zijn we al een heel eind.

Er zijn gewoon worden die je niet 'zomaar' in het openbaar moet gebruiken omdat je daarmee andere mensen in ieder geval, op zijn zachtst gezegd, mee raakt. Ik moet zeggen dat ik misschien niet genoeg op het forum kom om veel van deze 'uitbarstingen' tegen te komen, maar hard optreden lijkt me zeker op zijn plaats.

16. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stel voor dat we gewoon krebs of cancer gaan gebruiken aangezien het allebei zowel ****** als kreeft betekent. Een win win situatie. Klaar is kees.

PS aan alle wereldverbeteraars hier. Aanstellen is ook een vak. Er worden al netjes sterretjes geplaatst. Ik weet niet of jullie ook in huilen uitbarsten als iemand een wachtwoord van 6 letters intikt, maar ik vind 't wel voldoende verhullend.

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou nee, ik stel voor dat we gewoon allemaal eens wat meer gaan nadenken voordat we zomaar iets posten....en indien dat niet nageleefd kan worden, strengere maatregelen gaan invoeren.

18. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe gaat het met je ene hersencel, zit die er weer warmpjes bij vandaag?

Sjeezes wat ben jij dom zeg.

19. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Want?

Als jij een sarcastische opmerking niet kunt herkennen heb ik meer de neiging om jou dom te noemen.

En btw, meestal kom je niet aan VWO met één hersencel.

20. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Die edit van jou is om 17.01, ik poste om 17.00, dus toen was jou bericht nog meer serieus.
    Als je sarcastisch wilt zijn moet je dat toch even beter doen, want dit was meer een lompe opmerking van een kind uit groep 4.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina