Wie zegt wat echte HD is? Dat is dezelfde discussie als met breedband internet, wie bepaalt bij welke snelheid dat het breedband mag heten?
Eerlijk gezegd denk ik dat op de korte termijn 720p een realistischere kans heeft omdat 1080p HDTV's nog veels te duur zijn, bijna niemand koopt die.. HD-ready 720p HDTV's zijn daarintegen al wel redelijk betaalbaar en worden steeds meer gekocht..
Dus Sony kan wel lekker uit z'n nek lullen dat 720p geen echte HD is, het is echt wel HD tenopzichte van de oude 480i SDTV's.. 1080p is slechts 'meer' HD dan 720p..
Op de PS3 zullen veruit de meeste 3D games ook slechts in 720p worden weergegeven hoor, wacht maar af.. 1080p zal ook op de PS3 slechts voor simpelere games en films gebruikt worden, net als op de Xbox 360.. 3D games in 1080p resolutie vergt gewoon teveel GPU-kracht, en omdat er dus amper mensen zijn met 1080p HDTV's heeft het weinig tot geen zin om veel GPU-kracht eraan te verspillen..
Maargoed, we zullen wel zien, voorlopig koop ik zelf nog lang geen HDTV, mijn 2,5 jaar oude 82cm 100Hz breedbeeld Sony voldoet nog prima.. Ik ga pas aan HDTV denken als er meer bekend is over de standaard etc, er ook HDTV uitzendingen zijn, en als de prijzen gezakt zijn..
P.s. 1080p voor films, en 720p voor 3D games dus..
Laatst bewerkt: 8 jan 2006