HD DVD vs Blu-Ray

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 8 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Ja, maar dit kan dus niet met racegames. Om het circuit van disc wisselen zeker...
     

  2. Ja, dat weet ik ook niet hoe dat moet JP.
    Er zal ongetwijfeld wel een goede oplossing voor zijn..


    Ga anders een keer met je vraag naar "Willem Wefer" 8) :D
     
  3. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.theregister.co.uk/2006/01/05/samsung_blu-ray_first/

    Samsung lijkt dus de eerste die een blu-ray speler gaat uitbrengen. Wat mij enigzins verbaasd is dat er geen sprake is van het weergeven van 1080p. Sony heeft altijd blu-ray voorgesteld als het medium met een weergave van 1080p. Maar als ik nu zie dat samsung maximum 1080i ondersteund, zou het mij verbazen moesten er films in 1080p worden uitgebracht.
    De speler van sony zou dus wel 1080p kunnen uitbrengen, maar er zouden geen films zijn in 1080p. Dus eigenlijk heb je voorlopig niks aan die 1080p.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Het lijkt wel of Sony de enige in de HD wereld is die "true HD" gaat afspelen :+

    720p 2n 1080i is niet de "echte" HD toch...... ;)
     

  5. Onderschat ze niet he8)


    1080 P is inderdaad de 'echte' HD tv'


    Weet iemand wat de standaard voor films gaat worden? 720 of 1080P?
    Of is daar nog weinig over bekend..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2006
  6. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie zegt wat echte HD is? Dat is dezelfde discussie als met breedband internet, wie bepaalt bij welke snelheid dat het breedband mag heten?

    Eerlijk gezegd denk ik dat op de korte termijn 720p een realistischere kans heeft omdat 1080p HDTV's nog veels te duur zijn, bijna niemand koopt die.. HD-ready 720p HDTV's zijn daarintegen al wel redelijk betaalbaar en worden steeds meer gekocht..

    Dus Sony kan wel lekker uit z'n nek lullen dat 720p geen echte HD is, het is echt wel HD tenopzichte van de oude 480i SDTV's.. 1080p is slechts 'meer' HD dan 720p..

    Op de PS3 zullen veruit de meeste 3D games ook slechts in 720p worden weergegeven hoor, wacht maar af.. 1080p zal ook op de PS3 slechts voor simpelere games en films gebruikt worden, net als op de Xbox 360.. 3D games in 1080p resolutie vergt gewoon teveel GPU-kracht, en omdat er dus amper mensen zijn met 1080p HDTV's heeft het weinig tot geen zin om veel GPU-kracht eraan te verspillen..

    Maargoed, we zullen wel zien, voorlopig koop ik zelf nog lang geen HDTV, mijn 2,5 jaar oude 82cm 100Hz breedbeeld Sony voldoet nog prima.. Ik ga pas aan HDTV denken als er meer bekend is over de standaard etc, er ook HDTV uitzendingen zijn, en als de prijzen gezakt zijn..

    P.s. 1080p voor films, en 720p voor 3D games dus..
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  7. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Uitzendingen, je bedoelt dat bijv. het nieuws op ned. 2 via een hogere resolutie wordt gespeeld, nou dat lijkt me praktisch onmogelijk, als je namelijk een hd uitzending maakt zou die niet meer te zien zijn in een normale tv, althans dat dacht ik, kan iemand mij hiervan even op de hoogste stellen, zou wel lullig zijn als ze bijv. over 4 jaar uitzendingen via hd gaan doen en dat je dan een grote groep gaat overslaan, maar ja, misschien hebben we dan allemaal wel een hd tv in huis staan
     
  8. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon met 2 camerá's het nieuws opnemen ;)
     
  9. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, want ze kunnen maar 1 frequentie gebruiken en dus 1 camera uitzenden
     
  10. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo? De breedbeeld uitzendingen van nu werken toch ook gewoon op oude 4:3 TV's.. Ik neem aan dat er voor HD ook wel iets te verzinnen is waardoor je HD uitzendingen ook nog op oudere SDTV's kan bekijken.. De Xbox 360 downscaled 720 ook naar 480 voor SDTV's..
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2006
  11. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
  12. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    Samsung, de sterk groeiende fabrikant van o.a. GSM's en televisietoestellen én lid van de Blu-ray Disc Association wist op de CES beurs verleden week te vertellen dat ze achter de schermen bezig zijn met het ontwerpen van een schijflezer die zowel Blu-ray als HD-DVD schijfjes kan slikken. Hiermee wil Samsung een poging doen om de formatenmalaise voor de consument te verzachten.

    Enkele jaren terug, toen de beschrijfbare DVD's er aan kwamen was er een soortgelijke format wars zoals nu tussen Blu-ray en HD-DVD: DVD+R(W) versus DVD-R(W). De consument heeft hier uiteindelijk weinig tot niets van gemerkt omdat alle, behalve de allereerste, DVD-schrijvers beide formaten ondersteunden.

    Samsung wil nu hetzelfde doen door een combospeler uit te brengen die zowel Blu-ray als HD-DVD zal lezen. Het ding moet klaar zijn tegen deze zomer, wanneer de eerste content op zowel Blu-ray als HD-DVD zal verschijnen. Er is nog geen kostprijs bekend, maar zoals alle introductieprijzen, zowel van Blu-ray als van HD-DVD, zal ze niet mals zijn. De grote overschakeling op deze nieuwe formaten wordt trouwens maar vanaf 2007 verwacht, als de prijzen tot een betaalbaar niveau gedaald zijn.

    dit is mooi nieuws
     
  13. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is al een beetje oud deze quote, maar toch. Dat GT5 meer ruimte nodig heeft ligt hem gewoon aan de PS3. Ik heb ergens gelezen dat je door de software op de disc gewoon minstens 50 gig aan ruimte nodig hebt om gegevens in op te slaan, dat is toch absurd |:-Daarom vindt ik het ook niet gek dat het programmeren voor de 360 zoveel makkelijker is.
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Nou, volgens mij klopt dit niet helemaal. De PS2 kon ookal de mooiste games afspelen in 1080i, dus er gaan zeker 'mooie' games op de PS3 afspeelbaar zijn in 1080p.
     
  15. PR Skywalker

    PR Skywalker klaar voor 360

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    mischien een stomme vraag maarre ik heb een gewone tv en geen hdtv maakt dat uit inverband met het kopen van een hd dvd speler of moet je perse hdtv om hd kwaliteit van de hd dvd te zien.

    btw ik heb wel een plat scherm allen geen platte tv :p weet ik veel of het maakt maarja
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Voor HD kwaliteit heb je een HDTV nodig ... de speler werkt wel op je normale tv .... maar het beeld ziet er dan net zo "goed" uit als je een dvd zou bekijken ...
     
  17. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe werkt het eigenlijk met de zogenaamde HD-Ready tv's? Wat is het verschil daartussen en een 'echte' HD-TV?
     
  18. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    HD-ready tv's kunnen HD-waardige resoluties weergeven, door externe appraten, dus bv. de Xbox 360, pc's en sommige dvd spelers.
    HD tv's kunnen zelf televisie uitzendingen (als ze zouden bestaan hier) op HD resoluties weergeven.
    Volgens mij, ik kan er naast zitten.
     
  19. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus een HD-Ready tv zou geen uitzendingen in HD resoluties kunnen weergeven? (Als die er idd zouden zijn)
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Wat bedoel je hier precies mee, ik vat het niet helemaal.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina