1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

HD DVD vs Blu-Ray

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 8 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij kunnen HD-Ready tv's ook gewoon tv uitzendingen afspelen hoor, aangezien het niet uitmaakt waar de bron vandaan komt, xbox, dvd of coax met tv programma's. Ik geloof dat het verschil hem zit in het feit of 1080p ondersteund wordt, omdat je dan alle HD formaten hebt. Die er nu zijn, zijn vooral voor 720p, maar hebben te weinig beeldlijnen voor 1080i en 1080p
     
  2. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    HD tv's kunne alles afspelen wat normale tv's kunnen afspelen. Het verschil zit hem er in dat als een signaal HD is (high definition) dan kan dat op een normale televisie niet weergegeven wordne en op een HD tv wel.

    Als een televisieprovider in nederland een HD signaal gaat uitzenden, dan kan je dat op je HD ontvangen en dan krijg je mooi beeld. Maar als je normaal tv kijkt, dan is het beeld op je HD tv alleen maar lelijker omdat het scherm de lage kwaliteit van het signaal alleen maar benadrukt.
     
  3. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Jawel, maar daar zou hij een extra decoder voor nodig hebben. Dus een extern aangesloten apparaat.
    Als je goed leest zie je dat ik het heb over "tv uitzendingen op HD resolutie".
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2006
  4. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had dus een interview gelezen met een ontwikkelaar (oid) over de PS3. Die zei dat ze voor Blu-Ray hadden gekozen omdat een game minimaal 50 GB aan geheugen bevat. Dus dat zou betekenen dat zo ongeveer elke game minstens 50 GB verbruikt, wat dus niet aan de games ligt. Maar aan de hardware/software van de PS3.

    Ik heb trouwens al gezocht, maar ik kan de bron niet meer vinden :mad:
     
  5. Sulletje

    Sulletje 370 PK Nekslag!

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 ook met Blue Ray mogelijk !

    Om even meteen dit topic en de discussie weg te vagen over wat nu beter is HD DVD of Blue Ray ....
    De 360 komt soieso al uit met een externe HD-DVD Speler dat is nu onderhand bij de meesten al bekend geworden een weekje geleden, echter ...
    check de volgende link:
    http://www.gamespot.com/pages/news/story.php?sid=6142137

    "However, he suggested that whatever the outcome of the HD-DVD/Blu-ray war, the Xbox 360 can adopt the dominant format since its uses an external drive. He also suggested that it's a weak point for PlayStation 3, saying Sony's system is stuck with Blu-ray."

    Duidelijke taal dacht ik zelf ...
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2006
  6. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou het is geen zwakke plek, hoe groot de games do volgende 5 jaar dan ook worden, de blu ray kan het opslaan, echter, als de blu ray niet aan slaat zullen de prijzen van de ps3 games hoger te liggen dan die van de rev en x360, waardoor de ps3 zich feitelijk uit de markt werkt, omdat ze de games NIET zonder verlies kunnen verkopen, maarja, zo hard zal het wel niet lopen...
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de prijs van de ps3 games zullen altijd duurder liggen dan de xbox 360 en rev games, omdat ze de kosten van het nieuwe medium er uit moet halen ... slaat het aan ... dan gaat de prijs naar beneden
     
  8. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel Xbox 360 games hebben al een adviesprijs van €69,99, wat moeten PS3 games dan wel niet gaan kosten? €74,99 ofzo? Ik denk dat veel mensen dat niet gaan accepteren om voor een game te betalen..

    Let wel, dit zijn de adviesprijzen die opgegeven worden, veel winkels etc verkopen goedkoper (met erg weinig winst dus)..
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2006
  9. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, winkels moeten de games met grote winsten blijven verkopen net zoals ze nu doen, en als de gamers het geld er niet voor over hebben worden de games gewoon uit het assortiment gehaald, winkeliers moeten ook hun brood verdienen, die gaan echt niet grootschalig aan de prijs werken totdat het voor ons acceptabel is, de enige mogelijkheid is om de marge die sony krijgt de verminderen, echter dan kan niet omdat de dan de kosten van de blu ray speler en de blu ray disk en de ontwikkelkosten er niet uithalen, dit wordt dus een groot dilemma voor sony mits de blu ray dus flopt, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen, ik kan je zelfs vertellen dan als de blu ray flopt sony failliet is, de ps3 moet verkopen, en dat gaat toch gebeuren, dus zo hard zal het allemaal niet lopen
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Vroeger koste de eerste console spellen ook 250 gulden ... dus het zou mij niets verwonderen als de games richten deze prijs gaan ... Tevens moet de ontwikkeling van de PS3 en Blu-Ray betaald worden ... als de console goedkoop word (400-500 euro) ... dan gaat men winst maken op de games ...

    Als een PS3 word verkocht .. dan betaald men ook wel het geld voor de games ... Initieel zullen de games duurder zijn en naar mate de console populair word ... kan de prijs van games naar beneden

    zo werkt de markt en zo heeft de markt altijd gewerkt ... Wat nieuw is is duur ...
     
  11. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan best, maar dan vind ik de Xbox 360 en de games dus relatief goedkoop.. En dat kan dus nog wel eens het sterkste punt tegenover de PS3 worden.. Stel dat de PS3 echt tegen de 500 euro gaat kosten bij launch hier eind dit jaar (zoals insiders voorspellen), en de Xbox 360 door MS dan inmiddels in prijs verlaagt is tot zo'n 300-350 euro voor een premium, plus dat de Xbox 360 games ook nog eens goedkoper zijn.. Nou dan wil ik het nog wel eens zien hoeveel meer de PS3 echt gaat verkopen dan de Xbox 360 hier.. Je moet dan wel een echt grote PS3 fan zijn wil je er zoveel meer voor willen neerleggen..


    Winkels zoals Dynabyte etc (met hun 10% korting) verkopen games bijna tegen inkoopprijs, daar zit echt maar een paar euro marge op (PGR3 voor b.v. 54,-- ipv 69,99 adviesprijs).. Wat je bij gcshop.nl betaald is inkoopprijs, dus reken maar uit het verschil.. Ook op de hardware zit amper marge kan ik je melden.. De retail (de winkels etc dus) verdient dus amper wat aan games etc, is geen droog brood aan te verdienen.. De grootste marge wordt denk ik gepakt door de uitgevers, dan de distributeurs, en uiteindelijk mag de retail er ook nog 1-2 euro aan verdienen..
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2006
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik verwacht de eerst komende jaren geen prijsdrop van de Premium ... hoog uit een andere samenstelling van de package ... maar de Core zal voorlopig 300 euro in de winkel blijven korsten. IGN verwacht eveneebs geen prijsdrop ... alleen de xbox zal verder in prijs dalen
     
  13. Ducky888

    Ducky888 Active Member

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    De 360 zal in prijs dalen zodra de PS3 er over een hand vol maanden is.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Even ont-topic : Moore heeft al bevestigd dat wanneer Blu-Ray populair word ... dat er dan ook een externe Blu-Ray player op de markt komt voor de xbox 360

    Microsoft heeft bevestigd dat er voorlopig geen prijsdalingen komen .. is ook niet nodig (voorlopig = eerste 2 jaar zeker niet)

    Deze machine blijft langer dan zijn voorganger in de schappen liggen .. tevens is de concurent duurder of heeft dezelfde prijs ...
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2006
  15. Ducky888

    Ducky888 Active Member

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had gehoord dat ze de prijs omlaag gaan doen als de PS3 er is. Maar goed, we zullen wel zien.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dan ehb je het verkeer gehoord .. er komen dan wel andere premium packs ... mogelijk laten ze dan sommige dingen weg ... zodat de premium goedkoper lijkt ... of krijg je er een gratis game bij ... maar de Core blijft 300 euro ...
     
  17. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Er komt vast ook nog wel een core pakket uit met: Mem card en game.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dan is het geen core meer ;)
     
  19. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel als de game en HDD er los bij zitten ;)
     
  20. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou, als ik in MS schoenen zou staan zou ik de console war alles op alles willen willen, en een prijsverlaging van beide 360 versies van 50 euri is erg rendabel om nog meer ps3 kopers bij de launch weg te snoepe, niets is uitgesloten, en als je echt een voorsprong op wil bouwen is een mooie aankoopprijs van je console natuurlijk een positief iets :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina