Kan best, maar dan vind ik de Xbox 360 en de games dus relatief goedkoop.. En dat kan dus nog wel eens het sterkste punt tegenover de PS3 worden.. Stel dat de PS3 echt tegen de 500 euro gaat kosten bij launch hier eind dit jaar (zoals insiders voorspellen), en de Xbox 360 door MS dan inmiddels in prijs verlaagt is tot zo'n 300-350 euro voor een premium, plus dat de Xbox 360 games ook nog eens goedkoper zijn.. Nou dan wil ik het nog wel eens zien hoeveel meer de PS3 echt gaat verkopen dan de Xbox 360 hier.. Je moet dan wel een echt grote PS3 fan zijn wil je er zoveel meer voor willen neerleggen..
Winkels zoals Dynabyte etc (met hun 10% korting) verkopen games bijna tegen inkoopprijs, daar zit echt maar een paar euro marge op (PGR3 voor b.v. 54,-- ipv 69,99 adviesprijs).. Wat je bij gcshop.nl betaald is inkoopprijs, dus reken maar uit het verschil.. Ook op de hardware zit amper marge kan ik je melden.. De retail (de winkels etc dus) verdient dus amper wat aan games etc, is geen droog brood aan te verdienen.. De grootste marge wordt denk ik gepakt door de uitgevers, dan de distributeurs, en uiteindelijk mag de retail er ook nog 1-2 euro aan verdienen..
Laatst bewerkt: 11 jan 2006