1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

HD DVD vs Blu-Ray

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 8 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Samsung heeft externe Blu-ray-recorder klaar

    Door Martin Sturm - vrijdag 20 januari 2006 - 17:17 - Bron: TGDaily - Submitter: xs2com - Views: 14.150
    Samsung zegt de ontwikkeling van zijn eerste externe Blu-ray-recorder voor gebruik in combinatie met computersystemen te hebben afgerond. De eerste drives van de fabrikant zullen echter slechts single-layer schijven kunnen lezen en schrijven, zo laat Samsung weten. Hierdoor zal de drive in staat zijn om maximaal 25GB op een schijfje te kunnen opslaan. Dual-layer Blu-ray-schijven zullen een capaciteit van 50GB hebben.

    De nieuwe optische drive van Samsung zal in het tweede kwartaal van dit jaar beschikbaar zijn, zo heeft TGDaily vernomen van een woordvoerder van het bedrijf. De drive is uitgevoerd in een zilver-zwart design dat lijkt op het design van de andere externe optische drives voor de pc die Samsung produceert. Hoeveel de nieuwe Blu-ray-drive moet gaan kosten is nog niet bekend. Net als het concurrerende formaat HD-DVD maakt Blu-ray gebruik van een blauwe laser. De huidige DVD-standaard gebruikt een rode laser, die een langere golflengte heeft van 650nm en daardoor minder nauwkeurig is. De blauwe laser die voor Blu-ray en HD-DVD wordt gebruikt heeft een golflengte van 405nm en kan daardoor kleinere 'pits' gebruiken dan op normale dvd's waardoor de opslagcapaciteit kan worden verhoogd. Eerder kondigden Philips en Pioneer al Blu-ray-drives aan. De prijs van de Pioneer-speler bedraagt 995 dollar.
    Bron:Tweakers.net
    Dit springt er toch wel een beetje uit niet echt positief.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2006
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb de reviews even doorgelezen, en ik kom inderdaad ook tot de conclusie dat HD-DVD er beter uitziet dan Blu-Ray. :)

    De conclusie uit Training Day:

    Whatever its merits as a film, 'Training Day' has made history by becoming one of the first titles to be released on both the Blu-ray and HD DVD formats. In our first head-to-head comparison, we found the HD DVD to be superior. The unfortunate cropping of the Blu-ray image, coupled with more noticeable compression artifacts and an overall darker cast, can't compete with the more consistently pleasing presentation of the HD DVD. Also a strike against the Blu-ray version is that both the Dolby TrueHD and Dolby Digital-Plus soundtracks have been dropped in favor of plain old Dolby Digital, and even the disc's menu navigation is more clunky and with less interactive functionality. Certainly, this Blu-ray release delivers fine video quality in its own right, but the format's backers will need to step it up if they are going to win the hearts and minds of early adopters over HD DVD.

    De conclusie uit Kiss Kiss Bang Bang:

    With our second Blu-ray versus HD DVD battle on 'Kiss Kiss Bang Bang,' we again declare victory (although by a smaller margin) to the HD DVD verison. Most of the same problems we found with 'Training Day' on Blu-ray -- namely the picture cropping (though it is likely a player issue) and darker cast -- reappear again here. The absence of HD DVD's Dolby Digital-Plus tracks on Blu-ray is problematic, and I still find Blu-ray's clunky menu navigation quite irritating. Though with 'Kiss Kiss Bang Bang' Blu-ray has proven it can deliver moments of stunning high-def as good as HD DVD, it is still not delivering that level of quality as consistently. Very close with this one, but still no cigar.

    De conclusie van Rumor has it:

    I must say, our first Blu-ray versus HD DVD comparisons continue to yield surprises. I wasn't expecting to see much difference in video quality between the two formats with 'Rumor Has It...', yet the two discs did bear noticeable differences, with the HD DVD boasting better detail and a more film-like look. And Warner has again dropped the Dolby Digital-Plus option from the Blu-ray version. However, the Blu-ray is a good $5 cheaper than the pricey $39.95 list price the studio is charging for the HD DVD/DVD combo version, so at least Blu-ray has that going for it. But even with its higher list price, in this reviewer's opinion, the HD DVD release delivers overall better bang for the buck.

    Het lijkt erop dat HD-DVD dus gewoon een mooiere beeldkwaliteit heeft en dus het betere formaat is.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2006
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    dit heeft alles te maken hoe de track in de studio gemasterd wordt fardo.
    als dit verkloot wordt dan kan een s-vhs videoband er nog beter uitzien dan blue ray of hd-dvd.

    persoonlijk denk ik ook dat blue ray de standaard gaat worden, de grote spelers zoals philips,sony,pioneer staan er allemaal achter samen met tig grote filmhuizen (die ook soms in het bezit zijn van de elektronica giganten).

    microsoft samen met (ik dacht een sanyo) zijn een van de few parties nog die volledig achter hd-dvd staan........en das niet genoeg.

    afgelopen zaterdag sprak ik in de raf (audio mega speciaal tempel) een vriend die mij vertelde dat de ervaring met de reeds 1ste hd-dvd spelers om te huilen was.
    van de 10 spelers die zij getest hadden liepen er 7 al na 10 minuten helemaal vast.
    wellicht kinderziektes,iig geen goede start.

    uiteindelijk bepaald de massa straks wat de standaard gaat worden....en als de ps3 het net zo goed doet als zijn voorgangers dan is nu aL de standaard reeds bekend.
     
  5. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de HDDVD vs BluRay review gelezen. En in me hoofd loopt heletijd een woord: Betamex. HDDVD is gewoon de winnaar.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik kijk nog even de Kat uit de Boom ... Ik ben nog niet van plan om een PS3 te kopen en ik heb nog geen behoefte naar een Blu-Ray speler of een HD-DVD speler.

    Ik wacht wel af tot deze format war afgekoeld is ...maar ik ben met je eens dat Sony redelijke kaarten in handen heeft (ahoewel ik dat toendertijd ook dacht toen de DAT tapes geintroduceerd werden)
     
  7. Aremas

    Aremas Kijk een Avatar

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke hier de discussie maar voortzetten.

    Oke ga maar verder met de discussie. ;)
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Een hogere bitrate wil per definitie niet zeggen dat de beeldkwaliteit/geluidskwaliteit ook beter is. Een geavanceerde compressie techniek kan bij een lagere bitrate dezelfde, of zelfs een betere beeldkwaliteit leveren dan een minder geavanceerde compressie techniek bij een hogere bitrate. (MPEG-2 vs. VC-1/MPEG-4).

    Aardig wat professionele HD camera's gebruiken wanneer 't beeld gecomprimeerd wordt opgeslagen een bitrate van; 18, 25 of 35 mbps (MPEG-2 compressie). Wanneer men gebruik maakt van 't VC-1 of MPEG-4 codec, kan worden volstaan met lagere bitrates. De grotere opslagcapaciteit van Blu-ray en de hogere data transfer rate zijn (voorlopig) grotendeels marketing.
     
  9. Aremas

    Aremas Kijk een Avatar

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar zoals ik al eerder zij het is allemaal een kwestie van toepassingen.

    De huidige kwaliteit is niet de definitieve kwaliteit.
    En bluray heeft nou eenmaal die 2 voordelen wel.

    Al die tecnieken kunnen ook op bluray toegepast woorden wie zegt dat het niet zo is?

    PS nu moet ik zeker een Blu-Ray logo in mijn onderschrift zetten:+
     
  10. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    als dat allemaal toegepast kan worden, waarom is dat dan nog niet gebeurd?
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Mja, 50GB opslagcapaciteit en de iets hogere transfer rate zijn niet direct bepalend voor 't succes. De ondersteuning van fabrikanten en filmstudio's wel. Naar mijn mening heeft Blu-ray daar toch een streepje voor op HD DVD.

    Die hybride spelers zijn natuurlijk een interessant alternatief, maar voorlopig mogen ze 't HD DVD logo niet voeren, omdat (nog?) niet alle functionaliteiten worden ondersteund.

    Zodra de prijs van de PS3 wat zakt haal ik er ook één, hoofdzakelijk vanwege de Blu-ray speler. ;)
     
  12. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    als ik hier (Europees model dus) nu een ps3 aanschaf en in Amerika de blue-rays haal, werkt dat dan? Of moet ik hier in NL die absurde hoge prijzen betalen voor de blue-rays?
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De PS3 is qua Blu-ray films niet regio vrij. De prijzen in Nederland liggen gemiddeld tussen de 20 en 30 euro.
     
  14. Cube

    Cube Speed Junky...

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee je heb weer een regio code. Zie deze link

    En mijn vraag is op blue ray kan je flash menuutjes maken maar kan je dat ook op HD-DVD weet iemand dit ?
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2007
  15. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    dat is balen :mad: ... in amerika zijn ze gewoon veel goedkoper en heb je tenminste al vette nieuwe titels.

    mss maar een amerikaanse ps3 halen dan...
     
  16. Excalibur

    Excalibur Advanced user

    Berichten:
    1.179
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een hd-dvd speler en een blu-ray speler en ik vind hd-dvd scherper beeld hebben. Als ik 2 dezelfde films vergelijk.
     
  17. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    en allebei via VGA, HDMI of Component aangesloten? Of heb je de 1 op component gedaan en de ander op HDMI?

    Verder vraag ik me trouwens af hoe het komt met dat HDCP. Ik wil graag HD films kijken en dan wel een HD DVD speler kopen, maar als je straks geen 720P via component kan kijken dan schiet ik daar ook niet veel mee op. Weet iemand hoe dit zit?
     
  18. Excalibur

    Excalibur Advanced user

    Berichten:
    1.179
    Leuk Bevonden:
    0
    360 met VGA en ps3 met HDMI
     
  19. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    was vandaag bij de media markt en stelde de vraag waarom er zo veel blue-ray was en maar zo weinig hd, hij antwoorde dat er iets mis gegaan was met de bestelling maar er waren maar ongeveer 7 verschillende hd's en miss 20 blue-rays 8)
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2007
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan gaan er al een tijdje dingen mis met het bestellen. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina