1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

HD DVD vs Blu-Ray

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 8 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    En waar heb je dat van die 800 GB gehoord?(800 op een disk???)
     
  2. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ze helpen niet met de ontwikkeling. Ze zeggen alleen maar al shet uitkomt dat zij het ook gebruiken.

    Maar waarom BluRay pakken als 800 GB nog beter is? Is toch de hetzelfde ideelogie:

    HD-DVD (goedkoper) ========= Blu RAy (meer) BluRay wint

    BluRay (goekoper) ========= AO-DVD (meer) AO-DVD wint

    -----------------------------------------------------

    Mijn vorige post. LEES DE TEKST :p
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    De meeste zijn ook voor blu-ray:
    bron:
    http://www.blu-ray.com/
    of op een andere site:
    http://www.tweakers.net/nieuws/38085

    waarom staat op deze site: http://www.hardware.info/artikelen.php?id=104
    dit dan:
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    en van die 800 GB, mm, ja, die tekst,... op de grote sites, heb ik er nog niks van gelezen, als dat dan toch zo geweldig zou zijn, waarom is er dan geen hype en weet ik veel wat over,...
     
  5. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok dat ze, bedrijven, niet helpen is mijn fout. Maar dat bluray populairder blijkt te worden, is niet echt betrouwbaar als je het van www.bluray.com haalt. :9 ik ken dat onderzoek en dat onderzoek is ook in opdracht van bluray uitgevoerd. En wie hebben ze ondervraagd. De normale jan die alleen denk meer is beter?

    Maar reageer eens op die 800 GB disc, waarom die niet gebruiken?
     
  6. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat heeft er niks mee te maken dat het er niet aankomt. Het excus: dat: 'grote' sites er niet een hype om creeën' is niet een manier om je er uit te lullen :9

    De technologie bestaat zeker anders kan hij niet gepatenteerd worden, dus het komt er aan, net als bluray. Waarom dan niet wachten op de ultieme disc met 800 GB?
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    ik had er ook een tweede site bij gezet,omdat ik wist dat je dat ging zeggen :), en die derde site,daar staat het trouwens ook. En die 800 GB, wat kan ik daarvan zeggen, volgens mij is het dikke crap, dit is de eerste keer dat ik er van hoor. Als ze zooo fel aan het onwikkelen zijn aan blu-ray, HD dvd,...(op blu-ray kan max 52 GB...) en dan opeens komt er iets uit de lucht gevallen van 800 GB!!!!??? Sorry, maar dat kan ik niet geloven. En waarom staan ze er niet achter, waarom hoor je er niet van op ign,... Waarom is iedereen over blu-ray op het moment bezig,....?(en niet over die speciale disc met 800 GB?)
     
  8. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Als HALO 2 al 4,5 GB gebruikt kan ik me bijna niet voorstellen dat die nieuwe next gen spellen het makkelijk redden met 9. Dat wordt krap aan. Kijk naar het verschil tussen halo 1 en 2 qua grootte en grafische kwaliteit. Tecmo zeurt nu al over prerendered filmpjes die er niet meer goed bij kunnen. Je moet ook een beetje vooruit kijken he, over 3 jaar moet het ook nog op de disc passen en een beetje speelruimte lijkt me wel prettig. En als microsoft een order plaatst voor 3 miljoen drives zal die prijs nog wel te doen zijn lijkt me.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  9. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Daar kan ik niks aan doen. Maar ben gerust om het patent na te kijken of het bestaat.

    Patent No. 6,879,556 titled Method and Apparatus for Optical Data Storage.
    Het heeft trouwens ook op tweakers gestaan, en dat is een grote site!
     
  10. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    DAT is grote bullshit, komaan,
    , wat moet ik wachten, op de xbox 1020 ofzo??? :confused:
    Of moet ik nog 10 jaar wachten ofzo? :confused: Komaan, blu-ray ligt niet meer zo ver van ons af, die 800GB zeg je, "komt er aan"! Waarom daar niet op wachten, hallooo, dat is het zelfde als ik zeg, " hey in de toekomst komt er een disc met 2000 GB, waarom gaan we met zen allen niet DAAR op wachten? :confused:
     
  11. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Die 800 Gb schijven , daar bedoel je zeker de schijven mee waarmee ze op ook de zijkantjes van de putjes in de schijf putjes willen branden zodat je een enorme toename krijgt van besschikbare opslag. Wat ik gelezen heb is dat het nog tot zeker 2015 duurt voordat het voor massaproductie geschikt is. (bron: ergens op tweakers.net :p) Dus dat is zeker wel te ver weg.

    En jan met de pet heeft uiteindelijk ook profijt van meer opslag. Als je alleen al ziet hoe de vraag naar opslag in bijv. mp3 spelers is toegenomen. Ik kan me nog herinneren dat 128 Mb veel was voor een mp3 speler. Nu liggen 1Gb spelers voor een te betalen bedrag bij de Blokker, Bart Smit en Intertoys bijv.

    Dit zelfde geldt voor andere vormen van multimedia. Consumenten zijn verwend en nemen geen genoegen met een nieuwe next-gen Grand Theft Auto die even groot is als op hun oude console. Bovendien moet een next-gen console 10 jaar meegaan tot die niet meer te verkrijgen is (dus niet tot er een nieuwe is). Dit heeft Sony al aangegeven dat ze dit met de PS3 van plan zijn en de PS1 heeft dit ook al bewezen.
     
  12. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja wat jij bedoelt was een holografische disc, maar die zijn nog niet zo snel, die hebben alleen heel veel capaciteit maar dat worden de toekomstige drives idd.
     
  13. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Niemand zegt dat hij pas in 2015 uitkomt. De technologie bestaat, dus nog effe 4/5 jaar ontwikkelen en dan is het er. Dan kan je nadat bluray is ingeburgerd metteen weer switchen van standaard.

    En ik heb het niet over holographie, maar over nanotechnologie die voor die 800 Gb disc's word gebruikt, wat jij zegt is iets anders :D

    Het bestaat gewoon en is over 6 jaar gewoon uit.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  14. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    5 jaar ga ik zeker! niet wachten. En ik wil het nog wel zien of het er binnen 5 jaar gaat zijn, daar ben ik benieuwd naar. Maar in ieder geval, ik moet gaan slapen want moet om half 6 op(werken). Nog veel discussieplezier iedereen :D en slaapwel...
     
  15. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee dat was geen holografische disk, ik had het ook ergens gelezen een tijdje geleden, maar het punt blijft duidelijk, 800 gig vind ik een groter verschil dan de 40 gig die de blu ray ten opzichte van de (hd) dvd pakt, dat we het niet allemaal gaan gebruiken boeid niets, want de blu ray gaat de eerste 5 jaar ook niet vol taan, hopelijk gaat ms met de volgende xbox die 800 gig schijfjes ondersteunen, dan heb je pas een duidelijk verschil!

    (btw wel vet trouwens, anyone a morrowind op 800 gig!!!, dan kan je de halve wereld bijna fotorealistisch op je scherm doen!, of pgr5, met 3000 auto's, en 85 wereldsteden!, lol schijt aan Blu Ray, ik wil die 800 gig schijfjes!!!)
     
  16. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Boss, fijn gepraat te hebben maar ik moet ook gaan. Moet om 7:30 op het werk zijn. tot morgen.
     
  17. Koffie mok

    Koffie mok Guest

    Komen er nouw wel Hd Dvd spelers in Xbox 360?
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Héhé, dat werk he :D, tot morgen
     
  19. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Nee, in de 1e lading niet iig
     
  20. Koffie mok

    Koffie mok Guest


    Maar naar hoe veel maanden dan wel, dan koop ik één van de tweede landing.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina