HD DVD vs Blu-Ray

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 8 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, nu gaat het toch wel een echte strijd worden tussen HD dvd en blu-ray(nu HD dvd microsoft en intel (terug) aan hun zijde hebben)...
     
  2. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    http://tweakers.net/nieuws/39264
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2005
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    En dat is grote steun!!!!! Mmm, ik zie niet meer veel kans voor HD dvd, helemaal niet om het aftekraken ofzo, maarja, het ziet er toch allemaal enorm goed uit voor blu-ray...
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Op zich maakt het mij niet zo uit welk van de twee de nieuwe standaard gaat worden, zolang er maar één standaard komt!

    Wat ik wel jammer vind van Blu-Ray is dat de spelers/recorders moeten worden aangesloten op het internet, zodat de content kan worden geverifeerd. Denk dat een hoop mensen dan niet voor Blu-Ray zullen kiezen.
     
  5. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Mjah .. ik denk dat ze het verkeerd gezien hebben ... de dev kit's die ik gezien heb ... hadden gewoon een dvd speler ingebouwd ... voorlopig komt er geen HD DVD in de xbox 360 ... zoals de schijver ook zegt ... heel erg dubieus en van horen zeggen

     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2005
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Info

    ...
     
  8. *NK*

    *NK* The American Dream

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0

    HD-DVD is nu definitief van de kaart geveegd als dit dus mogelijk is , Blu Ray heeft al de grootste steun van onder andere Intel ,Dell etc etc
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, zo denk ik persoonlijk ook, Ik wil HD-dvd niet afkraken ofzo, helemaal niet,maar kijk naar de feiten, de capaciteit,... noem maar op, tja...
    (en dan zijn er nog zoooo veel mensen die beweren dat HD-dvd nog altijd even veel steun heeft als blu-ray, dan denk ik zo in mijn eigen, yeah right man...)
     
  10. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox360 heeft dan misschien een half jaar voorsprong op de concurrentie, maar het heeft één grote zwakke schakel, ze gebruikt nog oude DVD technologie. Sony gaat bij de PS3 een Blu-Ray drive voegen om next-gen DVD's af te spelen.

    Op een Blu-Ray schijf staat tot 10 keer meer opslagruimte op, iets waar gewone DVD'tjes niet tegenop kunnen. Er waren geruchten dat Microsoft een add-on voor HD-DVD zou uitbrengen. HD-DVD is de rechtstreekse concurrent van Blu-Ray. Microsoft heeft nu laten blijken dat ze helemaal geen interesse hebben om een add-on uit te brengen. Een spijtige zaak, zeker omdat games tegenwoordig groter en groter worden...


    geen goeie zet vind ik
     
  11. *NK*

    *NK* The American Dream

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij DVD-9 kun je prima compressie technieken gebruiken dus er is niets aan de hand.

    PS3 koop ik sowieso ook wel alleen al MGS 4 Guns of the Patriots _O_ en natuurlijk Blu Ray :9
     
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja, ik vind het beetje triest om de hd dvd nu al af te schrijven, de blu ray kost nu alsnog veels te duur, als je kijkt naar de toekomst is blu ray erg sterk, als je kijkt naar prijs/kwaliteit is hd dvd weer heer en meester, het is afwachten, ik zet nu toch nog me geld op de hd dvd omdat de consument niet wil betalen voor een extreem duur medium wat relatief weinig oplevert(ja relatief, omdat je met het dubbele geld 1 van 1 blu ray disk, 1 holografische disk kan produceren met veeeeel meer opslag).

    Ik hoop diep in me hart dat we gewoon geen blu ray of hd dvd krijgen, en meteen over stappen op de holografische disks, maarja, das niet reeel tenzij ze voor volgend jaar septemder een speler introduceren onder de 1000 dollar, dan kunnen blu ray zowel hd dvd inpakken
     
  13. casje

    casje XBW PRO

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat beide producten niet te veel in advies prijs gaan verschillen want dan is voor mij de keus al snel gemaakt welke ik ga gebruiken in de toekomst;)
     
  14. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Je bent altijd bezig over die holografische disks. maar dat duurt nog wel even hoor, ook al beweren bronnen van niet ofzo(weet ik veel),maar ik denk dat die disks er pas binnen 7-8 jaar zijn... Kan niet dat die disks eind volgend jaar ofzo al op de markt komen, dat is gewoon onlogisch en onmogelijk...
     
  15. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijk als ze een speler kunnen introduceren voor september volgend jaar staan ze gewoon zo sterk, dan krijg je een product dat al zo velen malen alle medium opslag capaciteiten verpulverd, daarbij komt dat de productie ervan gewoon in vergelijking met de blu ray goedkoop is, al kost 1 diskje bijna het dubbele van 1 blu ray.

    Maarja, zoals je zegt, stel dat ze pas over 7 a 8 jaar productieklaar zijn, dan hebben we nu dus eigenlijk een verouderd medium met de blu ray, dan heb ik liever een tussenoplossing van de hd dvd, die de tijd eventjes kan vullen (en dat kan de hd dvd) en wat niet veel meer kost dan dat we nu gewend zijn.

    Time will tell, ik hoop vooralsnog gewoon op een holografische speler voor september volgend jaar met een prijs rond de 1000-1500 dollar, dan zullen we wel zien in welk medium alle studios, hardwaregiganten etc. de toekomst zien _0/
     
  16. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    jordo, een holografische speler zal niet voor de eerste jaren zijn.
    De holografische disks zijn vooral bedoeld om back-ups van grote bestanden of een verzameling bestanden te kunnen maken.

    De filmstudio's en gameproducenten gaan heus geen spellen of films op holografische disks uitbrengen. En waarom niet? Omdat ze zo een grote opslagcapaciteit niet nodig hebben. Waarom zouden ze een disk van 300 GB gebruiken als ze alles op een schijfje van 25 GB kunnen uitbrengen?

    De holografische disk is het opslagmedium van de toekomst, maar niet het afspeelmedium.
     
  17. Deus X Machina

    Deus X Machina Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    nee idd. Misschien pas als er daalijk écht écht HD is met 7200 prgressive op de ps4 :D
     
  18. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Bron: tweakers.net

    En de strijd begint weer :confused: , maarja, om even terug te komen op master perfect:

    Waarom?, omdat de prijs van 1 holografische disk in de buurt ligt van ongeveer 2 blu ray schijfjes, plus dat je er 30 keer zoveel op kunt zetten, heel seizoen friend s of desperate housewives, tja ik kan wel wat redenen geven hoor, ook kun je de extra's flink opschroeven, de resoluties kun je opschoeven enz enz, talloze redenen om holografische disk boven hd dvd of blu ray te hebben :)
     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Time will tell:cool:
     
  20. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand een bron, dat HD-DVD maar 0,50 cent kost voor de consument? Dus net zoveel als een gewone DVD. Lijkt mij erg sterk, trouwens.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina