1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

HD DVD vs Blu-Ray

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 8 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Niet direct een bron ... maar voor de HD-DVD technologie kan men dezelfde produktie lijn gebruiken die men ook gebruikt voor DVD's ... voor Blu-Ray moet een nieuwe produktie lijn opgezet worden ... dus in den beginnen ligt de prijs van een blu ray disc hoger dan de HD-DVD. De prijs van de HD-DVD zal ook iets hoger liggen dan de normale DVD's, omdat de ontwikkel kosten er uitgehaald moet worden.


    De vraag is echter of blu-ray of HD-DVD het gaan halen .. er komen al holografische disc's op de markt met een capaciteit van 500 GB+

    Tevens verwacht men dat HDD (hard disc's) straks veel vaker gebruik gaan worden om media tijdelijk op te slaan ... omdat internet steeds sneller word
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2005
  2. M4ST3RB0Y

    M4ST3RB0Y Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is best wel goed nieuws wat ik allemaal lees.
    maarjah wat gebeurt er mer de 360 die hier staat.
    nou is de ms service wel goed en verwacht dan ook dat er gewoon gratis een hd-dvd drive erin word gezet.
    das is wel zo klantvriendelijk.
    maar in iedergeval dat je voor een lage prijs een hd-dvd drive erin gezet kan worden door ms. dat zou dan ook wel goed zijn.
     
  3. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    HD-DVD is zeker goedkoper dan BlueRAy.
    Ik geloof alleen niet dat een HD-DVD voordeliger zal zijn dan 4 DVD´s.
    Inkoop zal minimaal 2 euro zijn voor een HD-DVD.

    HVD´s zijn ook wel leuk, maar het meer een opslagfunctie dan een afspeelfunctie. Naar mijn idee wordt dit pas interessant als de ruimte benut wordt om iets onvoorstelbaars af te spelen. 3d projectie hologrammen

    De grotere bioscopen gaan in 2007 sterioscopisch beeld gebruiken. Die zou weleens van deze HVD´s gebruik kunnen maken.
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2005

  4. Ik denk niet dat die holografische ooit niet echt populair zullen worden onder de mensen. Je hebt dan 1 vrij kwetsbaar en duur schijfje met een hele lading ruimte erop waarvan weinig mensen ooit maar een fractie zullen gebruiken.

    Voor overheden of andere grote bedrijven kan het natuurlijk wel nuttig zijn om backups van database's te maken en dergelijke.
     
  5. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Laten we hopen dat er straks meer HDD komt! Kijk bijvoorbeeld naar zo'n kleine datastick, als je een beetje een goeie hebt heb je al snel 1 GB. Dat is voor mij meestal al genoeg! Als die dingen later dan ook nog meer op kunnen slaan, zonder groter/zwaarder te worden.
     
  6. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Precies, maar zoals gezegd er is nog veel onzeker, MS heeft ook aangegeven dat harddisks de toekomst zijn in plaats van tijdelijke opslagruimte als dvd's en blu ray's, daarbij is hd dvd een disk die zo sterk lijkt op de normale dvd dat hij ook geen beschermings software heeft, dus waar de consument makkelijker mee over weg kan om mee te branden :D , maarja zoals eerder laten we wachten totdat beide uit zijn, ik weet in ieder geval dat als toshiba en sony echt willen concureren dat het een harde strijd wordt, helemaal omdat de filmmaatschappijen toch wel beide gaan ondersteunen, time will tell:p
     
  7. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Het is allang bekend dat Blu Ray de toekomst wordt en dat HD-dvd van populariteit begint af te nemen
     
  8. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Mag ik jouw glazen bol straks ook even lenen? :D
     
  9. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    @Goiz
    nee hoor... Ik bedoel je weet zelf nou ook dat de grootste gedeelte van de maatschappijen achter Blu Ray staan ja zoals Universal,Fox en nog meer. En dit zegt al genoeg , hierbij komt ook nog het geval dat de Blu Ray 4x zoveel capiciteit heeft dan een DVD en dan mag je wel zeker spreken over iets wat de toekomst gaat worden, mits het een succes wordt en daar heb ik wel de volste vertrouwen in en een glazen bol heb je niet nodig hoor. Je moet gewoon wat vaker de ''ps nieuws'' in de gaten houden ipv alleen maar xbox nieuws ;)
     
  10. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Tecnomic

    Blu ray en hd dvd gaan bijna gelijk op, de meeste filmstudios prefereren blu ray, maar ze zullen het zeker niet laten om ook hd dvd's uit te brengen, dat is marketing, de filmstudios brengen of voor alle 2 films uit of ze wachten tot 1 opslag het gered heeft en de andere de doodt is ingegaan.

    Veel belangrijker is de steun van de hardware en software producenten, dit ligt op 50/50, daarbij komt dat er net zoals de normale dvd geen beveileging zit ingebouwd in de blu ray, waardoor het voor de consument makkelijker wordt zelf de hd dvd te gebruiken en er andere toepassingen mee te doen voor een relatief lage prijs.

    Daarbij komt dat blu ray zeker niet 4 keer zoveel capaciteit heeft, de hd dvd zijn er ook in 25 gig formaat, en 25 gig kan voor de komende 4 jaar echt wel mee hoor, daarbij kan MS als de nete data comprimeren waardoor de ruwe data misschien wel 25 gig is maar de reeele data veel groter is.

    En jij moet eens wat objectiever tegen de dingen aan kijken en niet teveel pro ps3 sites lezen, dan krijg je namelijk een redelijk verdraaid beeld ;)
     
  11. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    ff voor de duidelijkheid met de opslagruimtes.

    HD-DVD = 15 Gb
    Blu-Ray = 25 Gb

    Voor Dual-layer geldt dus:

    HD-DVD = 30 Gb
    Blu-Ray = 50 Gb

    (hey ik kan rekenen! :9)
     
  12. Rickyoung

    Rickyoung Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb niet alles gelezen hoor, maar ik vraag me 1 ding af !
    Hoe zit het met de HD-TV !
    ik heb die aangeschaft en vraag me af of er dan ook verschil zit tussen de kwaliteit van
    hd dvd of blue ray.
    Zoals ik zei ik heb niet alles gelezen maar als ik me nou voordoe als heel dom.
    hd dvd
    hd tv,
    die 2 passen toch goed bij elkaar. of krijg ik met blue ray ook gewoon een hd beeld ?
    sorry als dit een domme vraag is !!
     
  13. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Blu-Ray ondersteunt ook gewoon HDTV. Er zijn per product zo de voordelen en nadelen. Daarom is nog niet bekend wat de standaard wordt. Verschil in kwaliteit zul je niet merken op je HDTV.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2005
  14. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    @Jordo
    als je niet eens door hebt dat de capiciteit van de Blu Ray 4x zo groter is dan een normale dvd dan ben je volgens mij niet wijs... Oftewel kom niet met vage theorien aanzetten maar kom met duidelijker info/feiten _0/
     
  15. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Hahaha, ha nu lees ik het, ik dacht dat je het over hd dvd had, en als je zegt dat blu ray 4 keer zoveel opslag hebt vond ik dat erg vreemd, maar nu lees is het, leren lezen is voor mij een vak apart :eek: :cool:
     
  16. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Edit:// Crap

    Waarom kan ik geen tabel in html hier plaatsen??
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2005
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Dan kan dacht ik alleen in topics die ingesteld zijn voor html. Volgens mij is tot nu toe de PGR3 competitie de enige die dat heeft.
     
  18. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn PDZ Toernooi Topic en het Fifa Toernooi Topic hebben dat ook. Dus waarschijnlijk kan het alleen bij de toernooi topics.

    Jammer want ik wou een leuk tabelletje hier plaatsen om alle gegevens van HD-DVD en Blu-Ray te vergelijken.
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    www.nu.nl

    Het begint er al een stuk beter uit te zien voor Blu-Ray :)
     
  20. Vassie

    Vassie XBOX 360 OWNER

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjah toch heeft M$ nu aangekodigt dat ze met een externe HD-DVD speler over een tijdje komen voor de xbox 360..

    Ben benieuwt hoe het eruit ziet,of het goed werkt en wat die gaat kosten!

    Als ze die gewoon gratis aan de huidige gebruikers geven en voor de nieuwe generatie ze erin bouwen!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina