1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Headset low volume Xbox, one, one, series xs

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter B, 30 aug 2021.

  1. Peter B

    Peter B New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal.
    Ik ben al een poos aan t schoppen tegen de schenen van PDP, Razer, HyperX, Bol.com, Microsoft, Beats, JBL en LG.
    Je vraagt je waarschijnlijk af waarom..
    Heel simpel, het volume van de XBOX Series X en S, One en One S is flink gereduceerd.
    Het geen inhoud dat het volume van de headset niet voor 100% werkt maar voor 40% bij maximaal volume voor je headset op je XBOX console, dus ook 40% van je headset.
    Maar wat ik gaande weg mijn tests ook merkte is dat feitelijk het geluid van de console niet alleen via de headset is gereduceerd maar ook op je TV.
    Je komt er niet snel achter als je niet over alle test capaciteit beschikt maar ik heb toch wel t een en ander gevonden.
    Het viel me al eerder op bij mn XBOX One, dat het headset volume erg zacht was, toen zei men dat het aan de headset lag, of de controller, of aan alle andere apparaten dan de XBOX zelf.
    Ik ben eerst gaan testen met de HyperX headset die bedraad naar de controller gaat.
    Ik heb inmiddels de XBOX Series X.
    Het resultaat was een zacht volume, dat zou volgens Microsoft aan mn headset liggen.
    Die werd bij BOL.com direct omgeruild, maar ook met de 2de headset had de zelfde klachten!
    Toen lag t aan mn controller volgens MS, ik direct een nieuwe controller gekocht, en ook daar geen verschil!
    Toen lag het aan mn TV.. ik doe niet lullig maar ben een nieuwe gaan kopen CX6LA die alles voor mn XBOX groen aanvinkt.
    Maar nog steeds was een probleem niet opgelost!
    Een andere headset, was het commentaar van Microsoft.
    Beats,JBL, etc getest en t resultaat was Low Volume op de Headset, wat ik altijd al heb gehad.
    Toen bij BOL de Razer Kaira Pro gekocht en deze aangesloten op mn XBOX Series X.
    Wederom standaard erg zacht geluid!
    Later bleek dat je de headset middels een app wel kan opkrikken zodat t volume harder is dan t standaard volume.
    Ook wordt dat keurig opgeslagen in de headset dus was dit wel een oplossing "zou je denken".
    Helaas, want wat je echt doet is het geluid overmoduleren, waardoor te kust en te keur een waanzinnig koekblik geluid ontstaat, en daar zegt Microsoft het volgende over:
    Zet de headset uit en weer aan en kijk of het probleem is verholpen, zo niet herstart je XBOX!!
    Tuurlijk doen we dat graag 30x per dag dat je lekker aan t gamen bent!
    Dus ook dit is niet echt een oplossing, hoewel het voor als nog de enige headset is die goed geluid biedt.
    Maarja dan ben je wel 169 euro verder.
    Later kocht ik een PDP-controller bedraad om Input LAG tegen te gaan, helaas heb je met de XBOX Series X daar dus ook last van!
    Aan deze controller kan je een headset prikken, dus ik hoopte dat mijn probleem opgelost zou zijn, maar helaas.
    PDP heeft een APP op de XBOX, en daarmee kan je t volume van je bedraade headset wel naar de 100% opschroeven, echter als je de APP verlaat zit je weer met Low Volume van 40% (standaard XBOX volume) genieten van Dolby Atmos waar je bijna niets van mee krijgt.
    Wat mij opviel is dat deze PDP APP " alleen tijdens het gebruik van de APP " ook het TV volume beïnvloed, headset er uit, TV geluid aan en je hoort gewoon 60% verschil, in APP of als je deze verlaat.
    Wat de enige verklaring op dit moment van Microsoft en alle andere partijen is, is dat mn console kapot zou zijn.. en dat klinkt logisch.
    Echter heb ik t afgelopen weekend familie opgezocht en alles nog een keer getest op :
    XBOX Series S
    XBOX Series X
    XBOX One 4k-model
    En een One S
    Allemaal Laag volume.
    Het laatste advies wat vandaag kreeg, was om dit te melden op forums om massaal te klagen bij Microsoft over het zachte volume op de headsets...
    Dus bij deze... het is helaas niet anders!
    Microsoft heeft in de Firmware het volume geknepen, omdat men bang is voor claims aan gehoorschade vooral in Amerika, bij de vraag die ik stelde " waarom headsets voorzien zijn van volume regelaars" kreeg is als antwoord dat dat er niet toe deed.
    Kortom vind jij t volume zacht op je headset..
    Dien een klacht in bij Microsoft.
    Kan je bovenstaande ook testen??
    Geef jouw bevindingen in een reply

    Peter
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2021
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Hallo Peter,

    Interessant. Zou je wellicht je post van alinea’s kunnen voorzien? En wat minder vaak enters gebruiken. Dat leest een stuk prettiger.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  3. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Nooit over nagedacht maar ik snap wel wat je bedoelt.

    Bij m'n eerste Xbox one kon ik mijn headset op tafel leggen en alles nog prima horen. Het geluid kon echt bizar hard. Tegenwoordig kan dat inderdaad niet meer.
     
  4. Peter B

    Peter B New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou inderdaad, en dat sommige games t geluid wat boosten dat maakt t dan weer lastig achterhalen.
    Echter wat ik beschrijf is een nieuw fenomeen wat je veel leest op forums.
    Battlefield is een mooi voorbeeld, daar draait t volume op de standaard instelling in de firmware van de XBOX of wel 40%..
    Het is wel een issue, en ze weten het bij Microsoft.
    Ze doen er alleen niets aan , tenzij we massaal gaan klagen
     
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Mijn headset kan nog steeds gehoorbeschadigend-hard op m'n Xbox One X.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Hoe oud ben je inmiddels Peter? Misschien neemt je eigen gehoor wat af.
     
    ArtificialFaith vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina