1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Hearthstone: Heroes of Warcraft. Cardgame gemaakt door Blizzard

Discussie in 'Games' gestart door Le Lastpak, 24 jan 2014.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dude, er is niks mis met Shaman. Ik was vroeger ook van mening dat Spiritwolf een zieke kaart was maar dat valt reuze mee. Shaman is een van de meest eerlijke classes. Ik haat alleen Hunterburn decks. Dat rotdeck maakt 80% van de andere decks in ranked onspeelbaar.

In Arena is Mage overpowerd aangezien je 9 van de 10 keer een ziek deck krijgt. Daarnaast is Mage de makkelijkste class om te spelen.

2. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind mijn priest deck makkelijker, met mijn mage deck win ik 50 % van de games, met mijn priest deck is het iets van 80-90%.

Bij de arena kom ik vaak tot 4 wins, ik weet ook nog steeds niet echt welke kaarten ik moet kiezen...

mja neemt niet weg dat het een bazen spel is _O_

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wat is je huidge rank? Priest is voor vele de slechste constructed class(imo ook). Wanneer je rank hoger is zul je meer aggro tegenkomen en dat is de zwakke plek van Priest. Priest is een class dat op een voorsprong wilt komen en daarop verder bouwt met de heals. Kom je snelle decks tegen, zal je weinig kans maken aangezien Priest geen kaarten heeft om terug in de game te komen.

Als je graag tragere controle decks speelt moet je maar eens kijken naar Warrior of Mage. Warrior is beter tegen aggro maar Mage is imo beter in de controle vs controle matchup.

Ik had Priest ook altijd onderaan in mn Arena powerlist maar die plek is overgenomen door Warlock. Priest is wel lekker als je goede early tot midgame draft. In de lategame kan je je positie vasthouden met shadowword death en misschien mindcontrole. Je moet wel opletten dat je niet te veel mindcontroles draft aangezien een 10 mana kaart vaak een dode kaart is die je niet zult spelen.

4. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is aggro? Verder eens met je post, ik moet snel de controle krijgen. Het is vaak of dik winnen of dik verliezen. Neemt niet weg dat ik de shadow kaarten heerlijk vind. En anders nog mintcontrol.

Ohja mijn rank is atm 16.

5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Aggro is een term dat uit een Magic the Gathering komt. Veel termen die in Hearthstone en andere cardgames worden gebruikt komen uit MTG.

In Hearthstone heb je verschillende soorten type decks met een eigen strategie:
    - Aggro: Snel, veel minions, probeert vaak te winnen voordat de tegenstander iets kan doen. Wint de game uiteindelijk met charge creatures of damage spells in de face. Probeert meer minions te spelen dan de tegenstander spells er voor heeft.
    - Combo: Is afhankelijk van de combinatie van kaarten. Zoals Unleash+Buzzard of Leeroy+Windfury
    - Controle: Doet er alles aan om de tegenstander te counteren, eindigt de game met grote legendarys. Controle decks hebben vaak een sterke lategame. Hoe langer een match duurt, des te meer een controle deck in het voordeel is.
    - Midrange: Een combinatie van Aggro en Controle. Tegen Aggro decks speel je de Controle stijl. Tegen Aggro andersom.

Je kan zeggen dat Controle vaak Midrange en Combo verslaat. Aggro is goed tegen Controle. Midrange goed tegen Aggro. Maar in de praktijk is dit vaak anders. 8)

Warrior Controle is in het voordeel tegen aggro. Shaman combo is goed tegen Handlock decks(Warlock Controle).

Verder is het wel belangrijk dat je de stijlen begrijpt, want dan kan je makkelijker voorspellen wat voor beslissingen je tegenstander maakt. Als ik tegen een controle deck speel weet ik gewoon dat ik snel veel damage moet doen want als de game te lang duurt verlies ik waarschijnlijk. Speel ik tegen een combo deck, bewaar ik kaarten waarmee ik de combo kan counteren. Ook al wil ik ze heel graag op dat moment spelen. Omdat ik weet dat de kans groter is dat ik verlies als ik de combo niet kan counteren.

Maar op rank 16 hoef je dit nog niet helemaal te begrijpen. De meeste decks die je tegenkomt is random meuk zonder strategie. :+ Als ik unranked speel is mijn lossrate best hoog aangezien ik nooit weet wat ik kan verwachten hehe.

6. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, super post!, heb zelf hiervoor geen kaart games gedaan dus ik ben sowieso een noobzorz. Een aantal stijlen vielen mij wel op ja, Hunter heeft mij als Mage vaak verslagen met super veel minions in korte tijd om maar wat te noemen. En weer een ander gooit er in de end game ineens 2-3 legendarys tegen aan.

7. heuft

heuft Active Member

Leuk Bevonden:
    53
    Strategie???. Toch maar meer in verdiepen. Ik weet wel dat ik rustig aan moet doen en lezen. Ik had een kaart met charge, vergeet ik aan te vallen. Wel gewonnen met Warrior. Ik had nog 3 punten en tegenstander 12 punten ofzo. Ik kon het in een keer afmaken. Dat was wel lekker.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G700-U10 met Tapatalk

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Imo mogen ze de rank bonus die je krijgt op basis van je prestatie het vorige seizoen nog wel iets verhogen. Ik kom nog steeds spelers tegen waarvan ik twijfel over het niveau.

Hunter decks met taunts? (defender of argus) 8) Okay bro...

9. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik ben nu het Zoo Deck aan het uitproberen.
    Vandaag van lvl 20 naar 15 ermee gekomen :)

Enige waar ik van verlies is Hunter

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Zoo! <3

Heb vandaag ook mn Zoo deck een update gegeven. Decklist is:
    http://www.hearthpwn.com/deckbuilde...:2;473:2;475:2;507:2;529:2;542:2;577:2;641:2;

Speelde eerst Leeroy en Mulka. Maar beide kaarten hebben een drawback en aangezien je Zoo met een kleine hand speelt wil ik niet verplicht zijn om drawbacks te spelen. Heb ze geswitched voor een blood knight en black knight.

Amani Beserkers zijn mijn MVP tegen hunters. Explosive trap enraged ze alleen maar. Tegen hunters probeer ik ze zo snel mogelijk dood te hebben. Dan gaan ze defensief spelen in plaats van je te rushen en is de kans op unleash+buzzard kleiner.

Laatst bewerkt: 5 apr 2014
  11. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Bedankt voor de tip, ik ga maar een blood imp wisselen voor een beserker.
    Blood knight en black knight heb ik niet wel Argent commander als finisher

12. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik begin nu toch wel wat vaker te verliezen nu ik tegen rank 16 spelers moet. Wat moet ik aanpassen vraag ik mij af. Heb ik teveel low level removals?

Ik heb bv:
    2 x shadow vs 3 damage of less
    2 x 2 damage

als ik ipv deze kaarten minions zou inzetten zou ik wellicht sterker naar voren komen..

Vaak begin ik met zo'n 1-4 healer chick, maar die wordt dan door de enemy gekilled en dan sta je daar, zit ik bij turn 3 of 4 met een taunt gast die ook word gekilled.. Hmm :x

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Pyromancer
    Ancient watcher
    Sunfury protector
    Harvest golem
    Blade master
    Yeti
    Defender of argus

Dat zou je early tot midgame minion core moeten zijn.

De 1/3 cleric is goed maar speel het alleen turn 1 tegen hunter. Bewaar het liever zodat ik het combineer met een heal combo.

Typische priest combos zijn Blademaster + Circle of Healing of Ancient Watcher + Silence.

Ik heb je bericht gelezen over je losses tegen Hunters. Het is en blijft natuurlijk een cardgame, als je tegenstander z'n beste kaart 2x trekt verlies je gewoon, dit moet je accepteren(niet dat ik goed tegen losses kan hoor XD ). Belangrijk in de Zoo vs Hunter matchup is dat je blijft forceren dat jij de beatdown bent en hij de controlerende speler. Zorg ervoor dat je altijd meer damage kan doen dan dat hij jou kan doen. Dit doe je door zijn board te clearen als dat nodig is en door minions te droppen die veel damage doen. Traden blijft nog steeds een onderdeel van je strategie. Minions die weinig damage doen zoals Argent Squire probeer ik zo gauw mogelijk te traden. Minions als Flame Imp en Knife Juggler bescherm ik liever. Voordat je trade, denk altijd ff over of je tegenstander niet misschien de zelfde trade zou maken? Stel, jij hebt een flame imp, je tegenstander een lepergnome. Jouw minion mept voor 3 damage, die van hem maar voor 2 damage. De hunter wilt waarschijnlijk zijn gnome traden voor je flame imp. Dus als jij als eerste mag aanvallen kan je beter voor face gaan. Een ander groot voordeel dat jij hebt ten opzichte van de Hunter is dat jij je minions kan buffen met Argent Commander, Cleric, Direwolf etc. Slimme Hunters traden sowieso toch al tegen Zoo. Doen ze dat niet, willen ze waarschijnlijk unleash spelen. Merk je dat het slimmer zou zijn om met je minions te traden en ze doen het niet, kan je ervanuit gaan dat ze unleash in hun opening hand hebben. Ook een goede tip is altijd doomguard spelen, ook al moet je 2 kaarten dumpen, de kaarten die je dumpt zijn vaak alleen low cost minions die je niet veel helpen tegen Hunters.

Een handige link om te begrijpen want de 2 verschillende rollen zijn in een Hearthstone game en waarom dit belangrijk is om te weten:
    http://ihearthu.com/whos-the-beatdown-hearthstone-edition/

Laatst bewerkt: 7 apr 2014
  14. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Inderdaad, meestal zit ik dan endgame en heb ik mijn bord vol met minions waarbij hij unleash + buff speelt.
    Ach ja zit nu op lvl 14 en wissel steeds van 1 naar 4 sterren ;)

Goede tips!

Ik zit veel in de auto voor mijn werk dus ik luister ook af en toe wat podcasts over hearthstone 8)
    Zitten ook soms hele goeie tips tussen en leuk hoe hun kijk op de meta is e.d.

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Welke podcast is dat? Valuetown?

16. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    goede tips hoor hier van o.a lastpak :) ik blijf hier nog ff lurken!!, moet ook wel omdat ik nu niet online kan met hearthstone :mad:

17. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Angry Chicken :)

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
  19. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
  20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ekop tegengekomen op de ladder. Ekop is een bekende HS speler, je ziet hem ook altijd op FightNight.

Begin ladder steeds leuker te vinden nu je ook kans maakt om tegen profs te spelen. _O_

Deel Deze Pagina