1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Hearthstone: Heroes of Warcraft. Cardgame gemaakt door Blizzard

Discussie in 'Games' gestart door Le Lastpak, 24 jan 2014.

1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    5-1 in arena :D, voor mij bijzonder waar ik vaak 1-3 speel of 2-3 :eek:... als je 1 of 2 wins hebt worden de potjes echt fucking spannend. Ik mis nog wel een REPLAY mogelijkheid om nog eens na te genieten.

2. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    vind je deck builden dan niet de charme van een cardgame (ook al verlies je daar meer door)?

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Nee, charme van cardgames is decks bouwen waarmee je wint. 8)

Tuurlijk speel ik ook grappige decks en soms ook ranked mee. Maar het toffe aan Hearthstone is dat je een deck maakt dat zo goed mogelijk is. Je deck zal dan misschien maar 2 tot 3 kaarten verschillen van andere decks maar dit heeft wel veel invloed op het succes van het deck.

Mijn beste decks zijn gebasseerd op bestaande decks die ik heb aangepast. Een complete deck 1 op 1 kopiëren werkt voor mij niet. Hunter is momenteel compleet overpowerd dus ik ben nu pretty much verplicht om een Hunter deck te spelen om de meeste wins te halen. Mijn huidige hunter deck lijkt erg veel op die van lifecoach en kolento omdat dit gewoon de best mogelijke deck is. Alle midrange hunter decks hebben de zelfde core(dit heet in tcg staple kaarten, kaarten die je sowieso speelt) en dan blijft er ruimte over voor techs(kaarten die verwisselbaar zijn en je kiest op basis van welke decks je tegen je verwacht). Techs kies je wel zelf, maar niet de core. Het heeft geen nut om het wiel opnieuw uit te vinden. Met slechts 300 kaarten in Hearthstone heeft iedereen al de beste decks uitgevonden. Wanneer de nieuwe set komt ga ik gelijk nieuwe decks maken en uitproberen.

Ik heb een TCG achtergrond en heb de meeste succesen met eigen builds gehaald en speelde ieder toernooi een ander deck. In Hearthstone lukt mij dit niet aangezien dit een online game is, iedereen van elkaar leent, je altijd achter loopt als je zelfs het wiel opnieuw gaat uitvinden.

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798

Woohoo \o/ :+

Werd godverdomme eens tijd ook haha

5. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    met je hunter deck? hmm valt mij op dat er nu vaak counter hunter decks worden gemaakt. Die maken dat hunter deck van jou vrij zwak. Gewoon spelers die veel end game kaarten in hun deck gooien en nooit 2-3 kaarten tegelijk op het bord spelen.

6. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dan win je dus aangezien je tegenstander z'n board niet ontwikkelt. Dit deck is OP in higher ranks.

7. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    hoe dan? unleash the hounds kan je pas spelen als de enemy 2-3 units op het board heeft gegooit. En dan kan je dus die andere kaarten doen, maar die worden gewoon één voor één gekilled. Mja ik zal 't wel verkeerd doen, ik blijf hangen tussen rank 15 & 18

8. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Gratz man! heb je je card back nu ook al gelijk? :)

9. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    damn die hunter deck werkt niet goed zonder leeroy, hoe krijg ik hem? kopen is te duur, 3200!! ik heb maar 150 dust :mad:

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    1600 dust :+

Er is een groot verschil tussen high level play en low level play. Ik verbaas me dat mensen op rank 15 al proberen om unleash heen te spelen.
    Maar ik zie het meer als een voordeel als een nadeel. Om unleash heenspelen is minder minions voor hun, dus een minder sterk board. Hearthstone is een tempo game. Tempo betekent hoe goed je mana benut word. Om unleash heenspelen is een loss in tempo. 1 grote minion spelen van 7 of 8 mana, om daarna te laten killen door huntersmark en boar is een loss van tempo.

Speelt je tegenstander om unleash heen, straf je tegenstander af door een board te bouwen dat sterker is als dat van hun. Hiervoor heb je highmane, animal companion en houndmaster. Houndmaster plus Boar is een goede combo, geeft je een 3/3 met charge en taunt.

Je single target removal is Kill Command en Huntersmark plus Boar. Speelt je tegenstander alleen ragnaros(controle warriors doen dit vaak), dan gebruik je gewoon huntersmark om het te killen.

Tegen druid en Controle warrior wil je geen unleash in je openingshand. Mulligan altijd voor animal companion en buzzard. Buzzard speel je altijd in combinatie met beasts of unleash. Ik speel tegen langzame decks vaak buzzard zonder unleash maar wel met 2 tot 3 andere beasts in de zelfde beurt. Unleash speel je vaak als finisher met timberwolfs en leeroy als je tegenstander de luxe niet geeft voor unleash buzzard voor carddraw.

Flare en Trackings moet je altijd in je openingshand houden. Flare is de beste turn 1 play tegen alle classes zonder secrets. Flare is alleen voor cycle in je deck. Dit deck heeft turn 1 toch niks beters te doen. Voordeel van Flare bewaren voor turn 1 is dat je er later niet meer in drawt, Flare en tracking zitten alleen in het deck om je deck dunner te maken. Dus kom je de goede kaarten sneller tegen.

Tracking is een kaart die ik persoonlijk liever bewaar in mijn hand totdat ik weet wat ik nodig heb. Soms weet ik turn 1 al meteen wat ik nodig heb, soms pas turn 5.

In kort voor mulligans:
    Tegen controle wil je animal companion, cycle, removal en buzzard
    Tegen aggro wil je Unleash, Timberwolfs, cycle, removal en explosive traps.

Verder is het gewoon ervaring opdoen, nadenken over welke kaarten sterk zijn in een match en of je ze nodig hebt early game of late game. Soms zijn kaarten zo sterk in late game dat je ze al early game wilt hebben. De highmane is zo goed dat je ze al wilt in je openingshand tegen controle. Controle gaat je toch niet killen early game, dus je krijgt de kans om met ene langzame hand te beginnen.

Thx!

Yes, de legendary cardback unlock je meteen. Mainreason waarom ik Hunter bleef spelen. Ik gok dat ik iets van 70% winrate met het deck had van 3 naar 1. Ik kan alleen zo'n hoge winratio halen met Hunter en Zoo. Blijven de sterkste deck imo. Hunter is iets beter maar ik maak er nog fouten mee. Vandaar dat ik ze gelijk heb.

Zoo gaat trouwens behoorlijk exploderen met de expansion. Er zit een kaart bij 0/4 voor 2 mana, deathrattle: spawn een 4/4. Dit gaat een erg sterke zoo kaart worden. De kaart beschermt je tegen AoE en Zoo heeft veel kaarten om een 0/4 attack te geven.

Trouwens, binnenkort is het seizoen afgelopen en unlocked iedereen een rode pandarian cardback! \o/

Laatst bewerkt: 28 apr 2014
  11. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Iedereen die level 20 of beter heeft ja :) Nog een vraag hierover, wanneer je level 20 of beter behaald hebt, en daarna val je terug naar 21 of hoger, kun je dan geen cardbacks meer krijgen? Ik ben nu 20 met 1 ster en durf niet meer te spelen omdat het seizoen in 2-3 dagen eindigt..

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Je kan niet terugvallen naar 21. Je verliest geen sterren tussen 25 en 21. Als je 20 bent blijf je 20 minstens. Dus iedereen kan de cardback halen als je een beetje normaal deck speelt en geen rare dingen doet.

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Moet zeggen dat ik de game leuker vind dan ik dacht. Heb MtG op hoog niveau gespeeld (3e NK, aantal regionale toernooien gewonnen, aantal grote toernooien MtGO gewonnen) en was bang dat dit allemaal te eenvoudig was. Nu bevalt mij het juist dan de game zo weinig tactiek kent i.t.t. MtG. Zelf een aantal vrienden spelen het nu die nooit dit soort spellen leuk vonden :)

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Haha nice. Begrijp wel waarom je dit een stap terug vind van MTG. Maar HS heeft pas een set. Wie weet wat Hearthstone betekend over 3 jaar.

Ik vond Hearthstone ook eerst een dom spel toen ik het voor het eerst zag.

15. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Toch deze game maar eens een kans geven.
    Ben benieuwd, installing as we speak. :)

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Vind het ook helemaal niet erg dat het een stap terug is. Maak het ook makkelijker om te spelen en zorgt ook voor meer spelers. Was het een TCG geweest hadden we ook weer moeten betalen voor kaarten. Ik vind het wel goed zo nu andere vrienden het ook willen spelen. Enige jammere vind ik dat je draw wel eens screwed kan zijn en dan ook nog eens de kaarten die je replaced. Heb dan genoeg 1/2/3 mana kaarten in mijn deck en dan heb ik na de redraw nog steeds alleen maar 4/5+ mana kaarten in mijn hand. Weet dat ik dan eigenlijk geen kans meer maak.

17. heuft

heuft Active Member

Leuk Bevonden:
    53
    Vraagje. Ik speel voornamelijk met Hunter of Warrior. Is het slim om kaarten van andere classen te craften zodat ik voor Hunter die grote kaart kan maken? Ik merk nu echt dat tegenstanders (lvl 20 ranked) echt brute kaarten hebben waar ik weinig tegen kan doen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G700-U10 met Tapatalk

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Mag ik vragen waarom je 2 flares speelt? Metagame heeft nu toch te weinig secrets om een 2e te spelen? Ik zou hem ruilen voor een Freezing Trap.

Welke kaarten kun je niet tegenop dan? Hunter's Mark rekent met bijna alles af.

Laatst bewerkt: 28 apr 2014
  19. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Je bedoelt denk ik disenchanten, ik zou dat niet doen.
    Misschien heb je ze over een tijdje juist nodig.
    Veel Arena blijven spelen en alleen dubbele kaarten disenchanten zo heb ik het gedaan.
    Heb denk ik 2x een Arena ticket gekocht en de rest bijelkaar gesprokkeld met veel spelen. (Mis nog wel een paar goede legends zoals Leeroy en Ragnaros)

Check ook sites als Hearthpwnd voor goede decks.. Zoo deck bijvoorbeeld is helemaal niet heel duur om te maken.

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Sowieso alleen arena tickets kopen voor je coins en geen packs ervoor kopen.

Deel Deze Pagina