Bloodhoof voor een 2de sunwalker en Cenarius voor je Ysera/Rag maybe. Beide zijn geen musthaves om het deck goed te kunnen spelen. Cenarius vervangen is tricky. Probleem is dat geen enkele kaart in de buurt komt bij Cenarius. In iedere match doet het wat het moet doen, taunts om te stallen of buffen om te winnen. Ysera doet niks tegen aggro, Rag is goed maar kan gecounterd worden. Je moet maar ff testen of Ysera een verschil maakt.
En yes! Run het deck momenteel op ladder, ik win veel, maar tegenstanders misplayen veel tegen me dus weet niet hoe viable het is op legendary. Mijn rank is nog niet zo hoog aangezien ik niet meer zo tryhard ben als vorig season. Daarnaast kom ik alleen Zoo tegen, dus kan moeilijk testen hoe de andere matchups uitpakken. Ik heb nog een paar dagen nodig om te tweaken en te testen of het deck wel zo goed is. Maar momenteel loopt alles soepel. Ik denk dat ik momenteel al heel dicht ben bij de juiste balans van snelheid, survivability en dreigingen. Voor mn gevoel is dit een stabielere versie van Ramp druid en een sterkere versie van Watcher druid. Beste van beide werelden eigenlijk.
Ramp druid had 2 problemen waardoor ik het deck nooit heb gespeeld. 1, zonder ramp kaarten verlies je. 2, je hebt je ramp kaarten maar je hebt te weinig plays omdat je vaak limited bent met het spelen van 1 big guy iedere beurt. Mijn build heeft hier geen last meer van. Het heeft een veel snellere curve maar kan in de lategame net zo sterk zijn mits je genoeg kaarten hebt.
wtf bro, hoe kom je aan die list?
Het deck komt uit de dark ages van Hearthstone toen ranked nog niet bestond. Iedereen dat tot 30 kon tellen had de hoogst haalbare rank. Je werd altijd gematched met iemand met de zelfde MMR, en je kon alleen in rank omhoog gaan. Dus het maakt niet uit wat je speelt.
Daarnaast is het deck ook nog eens flink generfed ondertussen. Freezing is duurder geworden, Pyro is van 8 mana naar 10 mana gegaan.
Klik om te vergroten...