1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Hearthstone: Heroes of Warcraft. Cardgame gemaakt door Blizzard

Discussie in 'Games' gestart door Le Lastpak, 24 jan 2014.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Daar is een verschil tussen een 3 mana en een 4 mana drop. Ik ben het met je eens dat je betere andere kaarten kunt spelen, maar dan moet je die wel hebben.

Watcher + Defender/Protector/Mark is ook een betere optie.

2. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Die 2/2 en 3/3 taunts zijn volgens veel websites zwak waar ik 't wel mee eens ben

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Komt omdat je ze bijna altijd 1 op 1 trade.

4. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Thanks voor de tips. Innervate had ik er wel in zitten maar weer eruit gehaald. Weet niet meer waarom eigenlijk. Ik geloof om 2x Druid of the Claw in te kunnen passen. Ik heb maar 1x Ooze. Speel die vooral als redelijk goedkope 3-2 creature en als ik er een keer een weapon mee mol dan is dat mooi meegenomen. Grizzly is meestal wel fijn early game maar mid en late game heb je er idd niet zo veel aan. Watcher heb ik niet, misschien maar even craften. Weet alleen niet hoeveel dust die kost en heb niet zo veel.

5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Gewoon Harvest Golem spelen ipv Grizzly. Boulderfist Ogre mag ook wel in een budget deck, zwaar underrated kaart. Oke, misschien niet underrated maar je ziet ze nooit in de betere decks omdat ze concurreren met legendary 6-drops.

Verder zou ik veel kaarten eruit halen, innervates spelen en met een hogere curve spelen. Ben niet overtuigd van Accolyte of Pain en de Buff Clerics. Ik zou gewoon alleen 2x Harvest Golem spelen voor je 3-slot.

Met een lage curve heb je ook meer draw nodig, die je niet hebt als budget druid. Beste draw card is een epic.

Jij denkt dat Twilight Drake beter is dan Yeti in dit deck? Wot. En in welke Meta leef jij? Shaman runnen altijd Doomhammer, Rogues hebben ook Deadly poison. Als je een hunter tegenkomt is het altijd traphunter met wapens. Aggro Paladins runnen truesilver. Harrison zit niet voor niks in mn Controle Warrior deck.

Al moet je casual niet vergelijken met constructed. Als ik casual speel, speel ik altijd troll priest. Populairste deck in de casual meta haha.

Laatst bewerkt: 26 mei 2014
  6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Als je al 2 Shieldmasta hebt zou je een Yeti weg kunnen laten. In budget control drop ik liever een turn 4 Shieldmasta. Enige keer dat ik een Yeti dan zou willen droppen is turn 1 coin + Innervate.

Deadly Poison wordt vaak icm met Blade Flurry gespeeld en is dan geen target. Ook geld voor Assassin's Blade het zelde verhaal. En daar komt bij dat Ooze geen Harrison is. En ja in control Warrior wordt vaak Harrison gespeeld. Speel hem daar zelf ook in. Maar ook in geen enkel ander deck. Warrior lacked ook carddraw. Doomhammer is dan ook de beste target voor Harrison. Ik zou in dit geval maar 1 Ooze spelen. Dat is denk ik genoeg. Ik speel overigens in geen enkel Druid deck (Ramp, Watcher, Hyper) weapon removal. Enige deck wat ik veel tegen kom is Miracle Rogue en daar heb ik vaak weinig kans om hem te spelen.

Ik ben wel een voorstander van de Drake hier. Late game kan de Drake + Swipe/Starfall nog een boardclear zijn. Verder is er geen enkele kaart met spelldamage. Eventueel zou je de Drake kunnen swappen voor een Kobold. Minder mana, maar geen carddraw. In Druid/Rogue decks is de Drake altijd een target. Tegen Zoo is het vaak een 2-for-1 trade.

Als je budget Druid wil spelen zou ik toch eerder gaan voor een Ramp deck. Kijk eens hoeveel van deze kaarten je hebt en misschien kunnen we zeggen welke kaarten je kunt vervangen die je niet hebt :

2 Keeper of the Grove
    2 Druid of the Claw
    2 Ironbark Protector
    2 Kobold Geomancer
    2 Chillwind Yeti
    2 Sen'Jin Shieldmasta
    1 Azure Drake
    2 Boulderfist Ogre
    2 Sunwalker
    2 Innervate
    2 Mark of the Wild
    2 Wild Growth
    2 Wrath
    2 Healing Touch
    2 Swipe
    1 Starfall

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Drake zuigt in zoveel decks. Het is een Yeti dat zwak is tegen silence. Een normaal druid deck pompt al veel kaarten met Innervate. Dus vaak is een Twilight drake nog kleiner dan een Yeti ook.

Twilight Drake zie je alleen in Handlock, als backup giant of als hard removal bait tegen Warrior, dat geen silence runt.

Een argument voor Twilight Drake zou kunnen zijn om silence te baiten, zodat je veilig je Cairne en Sylvanas kan droppen, maar dit is geen optie voor een budget deck.

Tenzij je het hebt over Azure Drake(Pascal runt Twilight in zijn list), maar dan is een heel ander verhaal. Azure is wel nice aangezien dit deck waarschijnlijk zonder kaarten komt te zitten in tragere games. Plus spellpower is sterk in Druid.

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ja had het idd over Azure Drake. Had de Drake in zijn deck gezien een aangenomen dat het om een Azure ging. Vandaar ook mijn vergelijking met de Kobold.

9. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Acolyte heb ik er in omdat hij gebuffed (incl. taunt) best wel een pain kan zijn voor de tegenstander en me tegelijk uiteraard card draws oplevert. Heb er nu 1 uitgevist omdat de bruikbaarheid van die tweede wel minimaal is ja. Harrison is de enige Leg die ik heb. Heb die er maar ingegooid en de ene Ooze laten staan. Grizzly is er helemaal uit. Extra Golem er in en ook een Boulderfist Ogre toegevoegd.

Wat betreft dat Ramp deck:
    Ik mis alleen Keeper of the Grove volgens mij.

EDIT: Clerics zijn er ook uit nu.

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Keeper is moeilijk te vervangen omdat hij 2 opties heeft. En je wilt de optie spelen die je op dat moment het beste kunt gebruiken. Of 2 damage of silence. Je kunt de kaart vervangen voor bv een Rifleman of een Owl.

11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Unlock je Keeper eigenlijk door te lvlen of moet je hem craften/krijgen uit packs? Kan dit via Google zo snel niet terugvinden.

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Is een rare. Die komen dus uit packs. Unlockables hebben geen steentje.

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zodra een class lvl10 is unlock je geen kaarten meer. Je krijgt dan alleen om de 5 lvls een golden basic kaart.

Rare craften is 100 dust. In het begin heb ik naast de kaarten die ik vaker dan 2 had alle goldens die ik kreeg gedisenchant. Dat leverde best wat dus op om zo wat betere kaarten te craften.

14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Sommige mensen lijken echt geen gedachte achter hun deck te hebben. Speelde net tegen iemand met een hoop murlocks maar ook een paar kleine taunts en een zooitje gare Leg's. Heb ze misschien nog niet eens allemaal gezien, maar ik kwam Mukla, Hogger en Deathwing tegen.

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Decks bedenken is het moeilijkste wat er in in een TCG. Lijkt erop dat iemand een synergy zag tussen de Murlocs en daar maar zijn legs bij gegooid heeft.

MurLock is overigens best redelijk.

Hunter lijkt wel dood. 1 mana duurder en niemand speelt het meer...

16. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    maak ik juist een comeback in een potje Arena, crasht hij ineens |:-

17. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    krijg je nog een nieuwe kaartensetachterkant (wat een woord) als je onder rank 10 eindigt?

18. sikory

sikory Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is het deze season alleen onder rank 20 en als je legendary wordt. Voor de rest nog niet.

19. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    ah okay, thx

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Jup, voor legend zelfde kaartback als vorig seizoen en ieder seizoen een andere participation cardback voor Rank 20.

Momenteel heb je:
    - Normaal
    - Legend
    - Fireside
    - Pandarian

Deel Deze Pagina