1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Hearthstone: Heroes of Warcraft. Cardgame gemaakt door Blizzard

Discussie in 'Games' gestart door Le Lastpak, 24 jan 2014.

1. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    En heb je van die 80,- alleen arena tickets gekocht of ook packs?

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Alleen packs, 0 tickets gekocht.

3. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu denk ik tussen de 40 en 50 euro aan tickets uitgegeven, en via de arena veel geleerd en na lange tijd ook wat legendarys binnen gehaaldO-)

4. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Aan de hand van guides heb ik nu echt leukere en sterkere arena runs :).. Sta nu 4-2 in een run, beide loses door te snel spelen. Bij de eerste miste ik lethal en bij de andere deed ik gewoon een hele domme zet :eek:

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    En is wel een verschil in spelen in arena en constructed.

6. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Absoluut.. in Arena moet je toch veel flexibeler zijn.. en mazzel hebben soms met je draaft.
    Laatst 11-3 gehaald met een zieke mage (belachelijk veel fireballs)

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    In constructed weet je vaak ook wat je te wachten staat. Ook weet je precies welke kaarten niet meer gespeeld kunnen gaan worden. Arena heeft ook veel minder combos en ook heeft je deck vaak geluk nodig in de draft terwijl het in constructed geheel vast staat en niks met gelik te maken heeft.

8. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Nouja je moet wel geluk hebben met je card draw, als je in de top deck situatie zit tegenover 4-5 minions met low health maar niet die flamestrike krijgt die je nodig hebt ;)

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Heb het over het geluk van de draft van je deck, dus de picks. In constrcuted heb je dat niet omdat jij bepaald welke 30 kaarten er in je deck zitten en je hebt keuze uit alle kaarten die er zijn in principe. In arena moet je je deck maken met de keuze uit 90 kaarten dus dat komt wel op geluk aan.

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ja je kiest 30 kaarten voor constructed maar je bepaalt niet wanneer welke kaart in je hand verschijnt......

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nee, maar dat zeg ik ook nergens hoor.

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb nu een Silvermoon Guardian deck.

Keertje wat anders :9

Jup, was een redelijke Arena speler maar in Constructed had ik het toch ff wat moeilijker. Je hebt geen dingen als Archtypes waarmee je rekening moet houden. In Arena speel je pretty much altijd Midrange vs Midrange en is het al vaak duidelijk wie in het voordeel is.

Daarnaast heb je ook de meta die je moet kennen en moet je goed inschatten welke kaarten je van je tegenstander kan verwachten.

Veel zeggen dat Arena te makkelijk is en dat skill alleen maar voortkomt in Constructed. Maar ik vind Arena soms ook lastig hoor. In Arena worden veel meer verschillende kaarten gespeeld en soms vergeet ik dat er een kaart bestaat zoals Mind Controle Tech of Betrayel. :+

Laatst bewerkt: 11 jun 2014
  13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    De moeilijkheid in arena is vooral, en dat zeg je ook, dat je alle kaarten kunt verwachten. En soms zijn er kaarten die in constrcuted nooit daglicht zien in arena juist heel goed. Je kunt het spel ook amper lezen en jezelf eigenlijk ook niet van fouten behouden. Sterker eigenlijk nog, je kunt amper fouten maken :)

Als je in arena ahead bent blijf je dat ook vaak of verandert het niet zo snel. In constructed kan 1 kaart alles weer omgooien en ligt winst vaak af van of je die ene kaart drawt of niet.

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Totdat je die ene paladin tegenkomt met equality concecrate :mad:

Wat ik altijd doe is kijken of mn board sterk genoeg is om de volgende beurt te overleven.

Voorbeeldje: Turn 5, ik heb 7 damage op mn board, tegenstander board is leeg. Ik kan kiezen tussen carddraw of extra minions spelen. Ik kies dan voor carddraw. Aangezien de beste play voor mn tegenstander met 6 mana een boulderfist Ogre is, een 7 health minion, is mijn board sterk genoeg om er mee te dealen. Als ik ervoor heb gekozen om naast 7 damage, nog meer damage op mn board te gooien, loop ik de kans om alles te verliezen. Een risico die ik nooit had hoeven nemen aangezien mn board toch al goed genoeg was.

In Arena weet je niet wat je kan verwachten, maar je hebt wel risicomanagement. Soms kies ik er ook voor om 2 minions te traden met een Orge en mijn polymorph te bewaren omdat mn tegenstander maybe een Ironbark Protector kan spelen bijvoorbeeld. Als ik kan inschatten dat ik makkelijk 2 minions kan missen op dat moment, dan is het bewaren van de polymorph de juiste play. De obvious play is vaak veel minder duidelijk in Arena, het is allemaal maar een beetje gokken. Dat maakt het voor mij zo lastig. Hoe mijn gedachtegang werkt in arena is:

- stap 1, Get ahead! Outtempo je tegenstander met betere trades en door iedere beurt je mana zo goed mogelijk te benutten.
    - stap 2, Beoordeel je positie

- Sterk board, low health: Alles traden, jij staat voor, je tegenstander wint dit alleen nog maar door met een verassing veel damage te doen. Op langer termijn win je. Speel zo safe mogelijk! Probeer ook zoveel mogelijk druk op je tegenstander te zetten.
    - Sterk board, low cards: Je tegenstander is in het voordeel als je de game niet snel beslist. Uiteindelijk is je hand uitgeput en maak je geen kans meer. Beter probeer je nu te winnen door bijna niet te traden. Zeker niet de trades te maken die je tegenstander ook zou maken. Probeer genoeg damage te doen om snel te winnen voordat je tegenstander terug komt.
    - Zwak board, High health, low on cards: Probeer greedy te zijn met je kaarten. Gebruik je healthpool als resource om tijd te kopen en gebruik je kaarten voor de best mogelijke trades.
    - Zwak board, low health, high on cards: Dit is een rare situatie, waarschijnlijk heb je een te langzaam deck gedraft. Ondanks dat je er nu slecht voorstaat heb je wel een sterkere lategame. Doel is overleven en stallen. Hopen dat je tegenstander niet snel genoeg is en daarna kom je terug de game in. Wees niet greedy met je trades, maak trades om zoveel mogelijk damage te voorkomen. 1 op 1 trades is genoeg. 2 for 1 trades zijn niet slim aangezien je dan te veel damage krijgt. Stel, je tegenstander heeft een 6/6 en een 2/2. Jij hebt zelf ook een 6/6. Trade je eigen 6/6 met zijn 6/6 en niet met de 2/2. Die 4 extra damage die je voorkomt is belangrijker op dat moment.
    - Zwak board, low health, low cards: Time to Concede!!! :+

Laatst bewerkt: 11 jun 2014
  15. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0

:'-(

16. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Leukste manier om een enemy te beaten is btw om door te blijven spelen tot al zijn kaarten op zijn en hem dan te zien sterven door het trekken van spook kaarten _O_.. FATALITY!

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Daarom zijn wapens zo sterk in arena. Je kunt dan life voor controle traden. Je hoeft dan geen minion te traden. Soms zie ik echt slechte spelers die volgens mij niet allen aspecten ban de game snappen. Staan ze op 30 health en speler ze een Rockbiter op een totem om zo die laatste minion te slopen. Terwijl ze gewoon vergeten dat ze Rockbiter ook op een hero kunnen spelen en hun eigen minion kunnen houden.

Had laatst ook een Watcher met taunt liggen en gooit er iemand een Earthshock op. Ik dacht WTF, volgens mij heeft die gast helemaal niet door wat er op die kaart staat. Ziekste was nog dat ik een 4/9 of 4/10 Twilight Drake had liggen...

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    \o/ America \o/

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Al een week last van bad draws. Ben een vriend een beetje de game aan het uitleggen en hij maakt best veel fouten. Daar wijs ik hem dan op via de headset. Maar omdat ik veel slechte draws heb wint hij veel van mij. Zelfs matchups die ik eigenlijk niet kan verliezen die verlies ik. En als ik hem op zijn fouten wijs dan replied hij, maar ik win toch? Grrrrrr

Lightning Storm en daarna nog totem. Ik had een aantal 2-3 life minion liggen. En tuurlijk 2 damage op de 2 life en 3 damage op de 3 life. Ik zeg dat hij beter eerst totem kan spelen en hopen op spell damage totem want dan waren ze zeker allemaal dood. Antwoord hij doodsleuk: maar ze zijn toch allemaal dood? Grrrfr wat moet je daar mee?

Moet ff wat goede draws krijgen en hem een paar keer 30-0 aan de broek geven.

Tevens nieuwe Ramp decks aanhet proberen. Verlies naar mijn mening toch iets te vaak. Wil toch proberen Ancient of War er ook in te stoppen. Ook Tempo Rogue met Oracle en Mukla aan het playtesten. Is wel een deck dat HandLock en Miracle op vreet!

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hmm Druid Ramp deck keuze blijven met haunten. Kan geen goede keuze maken.

Wel of niet Cenarius?
    Wel of niet Ancient of War?
    0-1-2 Force of Nature + Savage Roar?
    Wel of niet Argent Commander?

Ben nu 4-5 decks aan het testen met alle mogelijke combinaties. Wil ik meer range voor de kill, wil ik meer controle, wil ik meer snelheid? Blijven moeilijke keuze en kan maar niet de juiste synergy vinden :mad:

Voor alle andere classes waren de keuzes eenvoudig. Als ik eenmaal het type deck had gevonden wat ik wilde spelen was ik ook zo goed als klaar. Af en toe twijfel je over 1 kaart, maar na testen is het vrij duidelijk. Zoals bv Jaraxxus in HandLock.

Baal er trouwens wel van dat je maar 9 custom decks kunt hebben. 18 zou het minimum moeten zijn. Dan kan je er tenminste 2 per class hebben. Of maar keuze uit 9, maar wel ergens je andere decks kunt opslaan...

Edit: zie net dat de nieuwe Shaman kaart Reincarnation gaat heten en geen Rebirth meer.

Laatst bewerkt: 13 jun 2014

Deel Deze Pagina