1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Hearthstone: Heroes of Warcraft. Cardgame gemaakt door Blizzard

Discussie in 'Games' gestart door Le Lastpak, 24 jan 2014.

1. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Nou, ik begin vanaf vandaag gewoon met het sparen van mijn Gold. Ik ga er echt geen packs van kopen. Sinds de GvG release heb ik werkelijk waar niet één fatsoenlijke kaart gekregen.

Ik ben blij dat het gewoon een Adventure is zoals Naxxramas, want dan verdien ik gewoon alle nieuwe kaarten.

Ysera gebruik ik niet meer, maar heb het altijd een leuke kaart gevonden. Maar met een dragon deck ga ik die zeker weer gebruiken.

2. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ik koop die Adventure wel weer met geld in plaats van gold. Ik ben wel echt blij dat Blizzard wat met Dragons gaat doen! Heb op het moment alleen Malygos, hopelijk komt er weer een deck aan waarin ik die kan spelen. :)

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Heb nu een chill deck!

Mn getweakde midrange SenX Hunter waarmee ik alweer op Rank 4 zit. De Spectral knights zijn nice tegen rogue. Killen Drakes voor free en kunnen niet getarget worden met spells. Double argus zodat ik geen belchers hoef te runnen. Heb 1x Freeze ipv 2 aangezien je in de meeste games toch maar een Scientist krijgt en door er 1 te runnen verlaag je de kans dat je een freeze in je hand krijgt. Soms gaat het fout en dan ben je wel fucked XD. Maar dat komt zelden voor. Argus helpt je goed tegen facehunter. Ik speel dit deck momenteel omdat het geen slechte matchups heeft. Alleen Facehunter is de counter.

Laatst bewerkt: 7 mrt 2015
    iMark 007 vindt dit leuk.
  4. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    You scum!

Ik speel nu dit zelfgemaakte deckje. Nog niet zoveel constructed gedaan dus zit nog vrij hoog maar het werkt wel erg lekker moet ik zeggen. Oil Rogue is over het algemeen pretty screwed als ze me tegenkomen en door de ene healbot blijf ik vaak ook lang genoeg in leven tegen de echte aggro decks zodat ik de late game kan gaan spelen. En die late game gaat lekker. Warrior is growing on me. Priest is wel slechte matchup, Ysera is dan een enorm risico terwijl die normaal een enorme asset is. Ben altijd bang voor die cabal jat actie.

EDIT: Geen Gromm trouwens, I know. Maar ik heb die niet.:'-( Anders Gromm voor Ysera denk ik.

5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Warrior ftw! Warrior is een beetje een aparte class. De warrior playstyle is je tegenstander counteren. Als je warrior speelt ben je iedere dag bezig met het tweaken van je list om de meta te counteren. Vandaar dat je me nooit warrior builds ziet posten omdat ze nooit lang relevant blijven. De ene keer run ik bomblobbers, andere keer senjins of gorehowl etc. Legendaries gaan ook in en uit altijd.

Ik laatste tijd helemaal fan van Ysera. Mn warrior heeft Grom, Ysera, Dr boom en Baron als lategame. Sneeds/Rag heb ik niet nodig in deze meta.

Ysera is zo goed vanwege Druid. Als je genoeg health hebt om uit combo range te blijven en Ysera kan spelen win je bijna altijd. Andere legendarys zijn zwak tegen BGH en tegen druid wil je altijd 2 for 1 met je lategame aangezien je op basis van cardadvantage niet kan meekomen tegen Ancient of Lore.

Anyway, ben zelf niet zo'n fan van budget controle warrior, je hebt iig wel shieldslams, dus dat zit goed. Wat je kan doen is een meer midrange warrior(sterker tegen druid en priest) build maken. Je huidige curve is niet zo goed. Je mist nog een accolyte, hebt geen 4-drops en te veel 5-drops.

Ik zou sowieso een accolyte toevoegen, 2x shredder of 2x senjin, Gorehowl(voor boardcontrole/finisher) en nog een 6-drop(sylvanas, sky golem)

Kaarten die je weg kan doen zijn drake, healbot, 1 whirlwind, brawl(aangezien je deck veel sneller is) en loatheb.

Met deze veranderingen heb je een deck dat veel beter is in boardcontrole claimen in de early game en het heeft meer value minions ipv kaarten die situationeel/dood zijn zoals healbot en brawl. Ook is je curve een stuk beter zodat je iedere turn al je mana goed kan besteden.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2015
  6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb amper dat ik om cards verlegen zit, probeer ook altijd max value te halen uit die ene Acolyte. Bovendien heb ik die ene drake nog en Harrison. Vandaar ook dat ik maar een Acolyte run. Drake+whirlwind kan wel een fijn boardclear zijn bij veel pesky 2-health minions trouwens.

4-Drops klopt wel, maar in de praktijk heb ik er behoorlijk weinig last van. Ik kan altijd wel DB of een 2-drop + hero power doen op turn 4. Zal wel ff proberen iig. Denk Healbot+Loatheb eruit voor een shredder+sky golem. Gorehowl moet ik ff craften maar m'n dust is hoofdzakelijk in Dr. Balanced gegaan.

Ysera kan inderdaad goddelijk zijn.

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik zou Gorehowl niet craften maar sparen voor Grom als je echt warrior wilt spelen. Dat is prioriteit nummer 1. Grom is de enige warrior legendary dat iedere warrior runt in iedere meta.

Legendaries en andere tech kaarten voor Warrior:
    Alex: Deze kaart is gewoon kut. Toch runnen mensen het maar die neem ik niet serieus. Alex is gewoon niet goed vanwege BGH en Healbot. Is sterk tegen Zoo en Hunter maar die matchups kan je ook met andere kaarten verbeteren.(Baron) en double shieldblock plus double shieldmaiden
    Baron Geddon: Warrior heeft geen AoE, vandaar dat je de kaart alleen in warrior ziet. Baron speel ik altijd wanneer ik Shaman, Pally, Midrange Hunter en Zoo tegenkom.
    Dr Boom: De kaart is broken maar ik heb de eerste GvG season zonder Boom gespeeld in warrior(Warrior was Tier 1 samen met Handlock). Mijn build had Gorehowl+ Baron in de 7 slot. Dr Boom is 100x beter in Mechmage en Midrange Hunter. In Warrior is het ook goed, maar doet het veel minder. De meeste games win je ook makkelijk zonder Dr Balance. Uitzondering is Dr Boom versus Rogue. Tegen Rogue is de kaart extreem goed.
    Rag: Sterk tegen Handlock, Rogue en Warrior. Shit tegen Shaman, Zoo, Facehunter en Paladin. Naar mijn mening is Rag overated in Warrior. Je kan Warrior makkelijk zonder Rag spelen.
    Sylvanas: Stapler in alles wat controle/lategame is. In Warrior is het beter vanwege de shieldslam combo waarmee je belangrijke units kan stealen zoals Sneeds of stealthed antonidas. Warrior runt ook altijd betere Hex/Poly/Sap targets dus Sylvanas is altijd een save pick voor warrior. Sylvanas is de 2de legendary om te craften na Grom voor Warrior. Sylvanas + Brawl is Warriors beste boardwhipe.
    Sneeds: Is goed tegen Druid, Warrior en Pally. Sneeds is een valuekaart waarmee je makkelijk je lategame kan verbeteren. Het is wel zwak tegen Shaman en Rogue.
    Ysera: Autowin versus alle druid decks. Redelijk goede value vanwege de dreamcards. Ik speel liever Ysera dan Sneeds omdat je tenminste nog een dreamcard krijgt na een Hex of Sap.
    Gorehowl: Value weapon dus het is goed tegen andere controle decks en pretty much vooral een autowin versus priest, rogue en rampdruid zonder combo. Helaas zijn er te veel weapon classes populair dus harrison is een ding atm.
    BGH: Autoinclude in elke meta, gewoon omdat cruel taskmaster + BGH tegen ieder deck werkt. Doomguard, Loatheb, Ancient of Lore etc.
    Silence: Silence is goed in een controle meta tegen kaarten als Tirion, Sylvanas en Sneeds. Verder heb je geen silence nodig in warrior.
    MCT: Heb er nog niet mee geexperimenteerd maar volgens mij kan het best goed werken tegen mechmage, pally, zoo, shaman etc. Ik denk dat MCT de meest underrated tech kaart in warrior is. Ik weet dat er highranked warrior spelers zijn die MCT spelen. Ik denk dat je mct kan zien als een soort van soft brawl.
    Harrison Jones: De kaart is goed omdat warrior geen draw heeft naast accolyte. Harrison Jones is erg goed tegen Rogue, Warrior en Pally. Het is te langzaam voor Hunter maar nod steeds goed. Je wilt Harrison spelen in Warrior omdat de Warrior vs Warrior en Warrior vs Pally matchup worden beslist op card advantage. Harrison spelen op een muster for battle of ashbringer van tirion is erg sterk. Tegen pally heb je veel kaarten nodig om te voorkomen dat je gecrusht wordt door de pally heropower.
    Brawl: Goed tegen Pally, Shaman, Mechmage, Handlock, Zoo etc.. Alles wat veel minions speelt. Het is ook sterk tegen Dr Boom. Soms is de kaart dood in je hand maar iedere keer wanneer ik brawl uit mn deck haal mis ik de kaart. Een valkuil met brawl is dat je de kaart te snel speelt. Belangrijk is om brawl zolang mogelijk te bewaren waarmee je voorkomt dat je tegenstander de board kan volgooien.
    Madder Bomber: goed in een greedy meta als vervanger van whirlwind. Heb het zelf in het begin van GvG gespeeld maar moest het helaas vervangen omdat de meta veel sneller is geworden. Madder Bomber was ook altijd goed om minions in weapon range te krijgen en natuurlijk om sick veel kaarten te drawen met je accolyte.
    Whirlwind: sterk tegen pally, zoo, shaman etc. Ook goed tegen violet teacher in rogue. Helaas heeft de kaart zo weinig value dat je er maar 1 van wilt runnen. Als je denkt dat de kaart slecht is in je matchup(zoals vs warrior en druid) kan je het meteen cyclen met accolyte.
    Senjin: Mijn favo 4drop in warrior. Het is goed tegen shredder, hunter, druid, pally. Het is een beetje low value vergeleken met andere 4 drops. Het is fijn om taunts te runnen in warrior.
    Shredder: De meest populaire 4drop in warrior. Wordt momenteel gespeeld vanwege de snelle meta en is erg sterk tegen druid, Handlock, Warrior en Zoo. Maar iets zwakker tegen andere classes vergeleken met Senjin. Shredder is beter dan Senjin in value maar Senjin is de hard counter tegen Shredder.
    Blackknight: Was okee tegen Rampdruid maar je hebt de kaart niet nodig. Belcher is een shit minion tegen warrior dus daar heb je geen hatecard voor nodig.
    Zombie Chow: Je kan het proberen. Ik vind de kaart niet goed omdat het low value is en warrior heeft geen goede draw of sterke hero power. Ik was iedere keer fucked toen ik zombie chow kreeg ipv een high value legendary. Warrior kan het gewoon niet veroorloven om dit soort kaarten te runnen.
    Healbot: Same story als Zombie Chow, een van de beste kaarten in HS maar Warrior kan het niet veroorloven om te runnen. Belcher is beter in de 5-slot en Shieldblock is beter omdat je sneller in je late game kaarten komt en shieldmaiden is de beste warrior GvG card.

Dit zijn alle kaarten voor Warrior, de overige kaarten zoals shieldslam, waraxe etc speel je altijd natuurlijk.

Pascal vindt dit leuk.
  8. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
  9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Warrior is resident sleeper :+

10. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Tyty, staat zeker nuttige info tussen. Mn volgende Leg wordt denk ik Alex, zat toen ook al te twijfelen tussen die en Dr. Balanced. Grom komt daarna als ik dan nog behoorlijk kies voor Warrior. Inderdaad een staple in t deck, mag eigenlijk niet missen maar ik kom er nog redelijk mee weg. Rag heb ik ook al niet in mn deck gestopt omdat het, ondanks dat het een goede kaart is, weinig extra's biedt in het deck wat ik runde. Met name in die matchups tegen aggro decks vaak gewoon underwhelming.

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maar Alex is zooooo slecht versus Druid en Pally. Ook doet het niks tegen een Handlock. Ik zou sylvanas craften, een legendary dat je in ieder deck runt in iedere meta. Ik heb pretty much iedere kaart voor warrior en run Alex bewust niet omdat het gewoon niet goed is.

12. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik was dronken ofzo, ik bedoelde ook Sylvanas. No worries.

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798

Fuck you mechmage!

14. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik ben rank 5 en 80 procent van de tijd speel je tegen face hunters, zo fucking saai. Mijn Warrior hoef ik echt niet te kiezen. Ik speel nu alleen Duplicate Mage, dan heb je een goede kans tegen die hunters.

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Facehunter is warriors beste matchup. Midrange is een ander verhaal.

Face= Explosive trap, Leper Gnome, Wolfrider etc.
    Mid= Highmane, Freezingtrap, Belcher, Dr Boom, Shredder

Highmanes, Shredder en Freezingtraps zijn goed tegen Warrior. Facehunter is gewoon fucked als ze tegen warrior moeten. Ze verliezen tempo tegen cruel taskmaster met hun 1 toughness minions en Explosive trap geeft warrior armor en carddraw met accolyte en armorsmith.

Laatst bewerkt: 24 mrt 2015
  16. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Oké, ondanks dat de meta steeds veranderd, welke decklist gebruik je voor Warrior?

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Fibonacci list is populair. Hij haalde er rank1 mee op NA.

Mijn list lijkt een beetje op die van hem toevallig alleen is het beter tegen Pally en Druid maar zwakker tegen midrange hunter en de mirror omdat het geen Alex runt maar f-that. Ook ben ik wat zwakker tegen Zoo https://tempostorm.com/decks/tazdingle-warrior

Fib runt geen senjins, speelt untable gowl ipv whirlwind en 2x deathsbite, 2x belcher en alex ipv ysera.

Laatst bewerkt: 25 mrt 2015
    iMark 007 vindt dit leuk.
  18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798

Als je goed naar het plaatje kijkt zie je 3 Docter Booms. Huehuehuehue

19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb gister die stream zitten kijken en de nieuwe kaarten zijn best OP. Dit gaat de hele meta wel weer op zijn kop zetten. Iedereen aan de dragon decks.

20. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Wat een schijtkaarten. Alleen thaurissan lijkt goed. :/

Deel Deze Pagina