Yeahh, zoals verwacht, nieuwe expansion!
150 kaarten! GVG had er maar 123.
Ik heb nog niet alles gezien maar het lijkt erop dat HS iets minder random gaat zijn(dit was ook meer een gvg ding), iets trager en meer gefocust op combos en synergie. Ik denk dat HS een stapje omhoog gaat kwa uitdaging en tactiek.
Inspire is een nieuwe mechanic. Iedere keer als je hero power gebruikt activeer je Inspire. Wat Inspire doet is afhankelijk wat er op de kaart staat. Hopelijk betekent dit dat we meer langzamere value based games krijgen in plaats van puur tempo en zoveel mogelijk face damage racen. Ik heb altijd een voorkeur gehad voor tragere games en dus ook langere games met meer beslissingen. Voor de skillgap is dit een stuk gezonder en maybe geeft HS weer de zelfde voldoening die je in het begin ook kreeg toen er nog geen Nax was en iedereen Handlock, Warrior en Freezemage en Control Pally speelde. (en toen kwam combo hunter en miracle lol, die decks waren zo unfair haha.)
Overigens ben ik nog niet helemaal overtuigd of inspire wel sterk genoeg is voor Hearthstone. Snelle decks zijn erg sterk en of de nieuwe inspire decks de meeste oude decks kan verslaan en vervangen moet ik nog zien. Dragon Pally van BRM is ook nooit sterk geweest omdat het te langzaam is.
Laatst bewerkt: 23 jul 2015