Varian is papier erg sterk. In de praktijk moet ik nog zien. 10 mana is veel voor warrior. Warrior is juist goed moet excecute, shieldslam, waraxe. 1 minion van je opponent uitschakelen met zelf een grote minion droppen. Met een 10 mana minion lukt dit niet meer. Een ander probleem is dat je als late game control toch wel wint als je maar blijft overleven en je opponent gaat grinden. Ik denk dat je dan veel liever een shieldmaiden en removal speelt om te stallen dan dat je een late game bomb dropped. Dus dan moet Varian de control vs control matchup winnen right? Door Varian verlies je al je value in je deck. Geen battlecrys meer. Dus je kan zomaar je BGH verliezen, armor van shieldmaidens of cruel taskmaster die je nodig hebt voor je executes of gromm. Daarnaast stel je je eigen te kwestbaar op voor brawl, equality concecrate of andere boardwhipes. Een 8 mana Varian dat gewoon 3 kaarten drawt zou imo veel beter zijn. Een ander probleem is dat control warrior in fatigue kan verliezen. Zeker tegen andere control warriors die geen Varian spelen maar een greedy high value kaart zoals Rag, Ysera, Nefarian.
In theorie is de kaart insane maar het maakt de control warrior deck niet veel sterker. Ja je hebt een extra late game threath. Maar die heb je al genoeg als warrior. Ik zie wel uitzonderingen. Tegen een langzame rampdruid is de kaart erg sterk. Handlock ook. Dat zijn matchups die je meestal verliest omdat je geen nuttige kaarten meer in je hand hebt.
Maar ga de kaart wel craften om het te proberen. Het is een toffe kaart. Geen accolytes en BGH meer. 1 shieldmaiden en double shieldblock. In je 6 slot speel je 1maiden 1sylvannas en 1 emperor. Lategame is Varian, Gromm, Rag, Baron, Ysera. Maybe een Sneeds voor value. Misschien werkt de kaart wel in een heel ander soort Warrior.
Laatst bewerkt: 17 aug 2015