Boardclear. In Arena wil je boardcontrole hebben. Je tegenstander laten traden heeft een aantal risicos. Zo kunnen zn minions gebuffed worden, hij speelt een board removal of misschien een cultmaster. Als je alle kaarten uit je hoofd kent kan je hier omheen spelen maar als je net begint raad ik je aan om minions uit te schakelen.
Ik verlies zelf ook nog veel games. Buiten Hearthstone heb ik ook ervaring met ander cardgames en daarin had ik een veel betere winratio. Frustrerende aan Hearthstone is dat je gewoon niet altijd kan winnen, ook al ben je in sommige gevallen duidelijk de betere speler. Ten eerste heb je counter-matchups. Speel je een deck met taunts? Black Knight gaat je dag verpesten. Speel je controle met veel minions(recruits van Paladin/Shaman met totems)? Hunter+Unleash gaat je verslaan.
Daarnaast zit er belachelijk veel gamebreaking RNG in dit spel. Dit kan in de vorm zijn van je draws, zoals geen boardwhipes krijgen tegen een aggro rush deck. En RNG kaarten die enorm populair zijn zoals Tinkmaster en Nat Pagle. Gister had ik een match tegen de God of RNG. Turn 1 speelde ie coin Nat Pagle, waarmee ie 4x achter elkaar de 50/50 coinflip won. Turn 6 had ie z'n sterkste kaart al gekregen in de matchup en won ook nog eens de Tinkmaster coinflip.
Ik heb het gevoel dat Hearthstone alleen nog maar draait om wie het meeste geluk heeft met Nat Pagle en TInkmaster. Ik speel dan liever Arena. Dan krijg ik tenminste nog een pack als ik 1-3 ga(wat ik gister voor elkaar kreeg met Paladin).
Uiteindelijk maakt het weinig uit hoe goed je deck is. Geluk speelt een grotere rol vaak.
Ik heb het trouwens helemaal gehad met Paladin in Arena. Ik blijf gewoon slecht doen met de class. Door de toename van Hunters backfired mijn hero ability steeds. Rogue en Druid zijn mijn nieuwe favo classes.
Laatst bewerkt: 22 feb 2014