Entomb en currator idd! Legend gehaald met deze versie:
Je kan 1 cabal en 1 shrinkmeister eruit halen voor double blademaster. Heb het zelf niet gedaan om het deck simpel te houden aangezien ik noob ben met priest. Deck is gebouwd tegen Pally, Aggro Shaman en Patron. Dat zijn je beste matchups. Tegen Renolock is het ook niet geheel kansloos als je slim omgaat met je burst. Soulpriest, zombiechow en flash moet je proberen te bewaren als burst tegen jaraxxus of als ze low genoeg zijn en niet healen. Harrison helpt je ook tegen jaraxxus om de juiste kaarten te vinden. Verder is Harrison de beste kaart tegen doomhammer van Shaman of extra draw vs Pally als je geen boardclears kan vinden of entomb voor tirion. Harrison is erg sterk nu in de meta.
Je hebt in HS een x aantal kaarten die control punisht. Zoals Highmane, Tirion etc. Heb je geen kaart als Sap of Hex? Dan heb je veel moeite met deathrattle threaths. Entomb is hierin een echte gamechanger. Priest is al een sterke control class en nu heeft het ook een antwoord op deze kaarten met entomb. Lightbomb en soulpriest circle zijn geweldige boardclears. Pyro en holynova zijn ook goed. Priest is in een pretty good spot atm met currator waar je voor belchers kan zoeken tegen aggro, een unstable ghoul tegen palladin of cairne/sneeds vs warrior. Entomb is niet alleen removal maar eigenlijk ook een wincondition. Priest is het beste control deck at the moment imo.
Early season was het ff zoeken voor mij naar een goed deck. Tuurlijk had ik makkelijk legend kunnen halen met een braindead deck zoals aggro shaman/secret pally. Maar ik speel liever een deck dat wat moeilijker is. Maakt het spel een stuk leuker. Met priest heb je veel meer interesante beslissingen. Met simpele decks win je meestal alleen op basis van je draw lijkt het wel. Met tragere control decks krijg je meer kansen om de game te winnen op het maken van betere beslissingen.
Laatst bewerkt: 17 dec 2015