Waar komen je 2 losses vandaan?
Zelf run ik een oudere versie van Reynad Zoo. Deze heeft iets meer beefy units, Mukla en Leeroy. Zelf vind ik het fijner om face te rushen wanneer ik merk dat ik niet met boardcontrole kan winnen.
Heb zelf altijd het idee dat dit deck alleen verliest bij een verschrikkelijke opening of een tegenstander die de anti aggro nutdraw heeft.
Dit seizoen run ik een zelfgemaakte Priest in de ladder:
Dit is momenteel mn sterkste deck voor mijn gevoel. Het is uniek dus mensen weten niet wat ze kunnen verwachten. Daarnaast is het ook een goede counter tegen veel meta decks zoals warrior controle/aggro warrior en HunTard. Dit deck heeft meer dreigingen dan de beste controle decks removal hebben. En alle dreigingen zijn nog relatief goedkoop om te casten. Het deck runt nog een aantal healthbuffs om je boardpositie verder te versterken. Mensen die weigeren je minions te clearen komen in problemen hierdoor. Je geeft je minions taunt en extra health, daarna is het GG want ze komen nooit meer door je taunt walls.
Droomcombo is een turn 2 Ancient Watcher, gevolgd door een silence waardoor je een early Yeti hebt. Dit is overpowerd met een priest omdat je hero ability je minion in leven houdt terwijl je het board van je tegenstander schoonveegt. Mis je de turn 2 combo, kan je nog altijd in turn 5 een venture co mercenary spelen en in turn 6 silence op je eigen merc spelen, gevolgd door meer beefy minions. Omdat al je minions zo beefy zijn, is de cleric extreem goed in dit deck. Geen enkele minion kan makkelijk gekilled worden en je hebt altijd iets te healen voor extra carddraw. Northshire cleric + Holy Nova is natuurlijk ook een goede combo voor veel kaarten.
Sunfury protector en defender of argus zitten in het deck voor taunts en voor je ancient watcher. Trek je toevallig geen silence, dan kan je je watcher nog altijd taunt geven, watcher is nooit een dode kaart in het deck. Harvest Golem spreekt voor zich, beste 3-drop. Yeti, beste 4-drop en once again, erg beefy dus het werkt goed met je priest ability. Venture co merc is gewoon een OP 5-drop en wint games voor je tegen druids. Een druid maakt een druid of the claw, een 4/6 voor 5 mana. Jij maakt een 7/6 voor 5 mana en sloopt de DotC gratis. Je hoeft je geen zorgen te maken over de drawback van Venture co vanwege silence natuurlijk. Cabal Shadow Priest is geniaal. Het steelt harvest golems, loot hoarders, accolyte of pains, armorsmiths, bloodmage thalnos. Het is gewoon een makkelijke manier om card advantage te krijgen over je opponent, je board te verbeteren en je tegenstanders board te clearen. Maybe de beste priestkaart in de game? Cairne Bloodhoof zit erin omdat het gewoon een goede legendary is, vervangbaar door Boulderfist ogre, misschien is Ogre zelfs beter. Temple Enforcer voor extra beef, erg handig om vooral je taunts extra health te geven tegen aggro builds. Ragnaros zit erin omdat het de beste 8 mana minion is in de game. Heb de kaart nooit echt nodig gehad. Dit deck werkt prima met - Cairne en Rag + 2 Boulderfist Ogre. Cabal Shadow Priest, een epic, is wel nodig in dit deck aangezien het enorm sterk is en je deck heeft moeite om veel kleinere minions te killen in een korte tijd. Het focust zich meer om het maken van big guys.
Techs van het deck zijn:
Swamp Ooze 2x: wint gewoon gratis games voor je tegen weapon classes, eigenlijk zou ieder deck oozes moeten runnen. Zeker in de huidige meta.
Holy Nova 2x: de zwakste kaart in het deck maar je hebt het nodig tegen warlock aggro, daarnaast is het ook je beste carddraw/heal met de cleric. Dit deck heeft niet echt een antwoord tegen minion spam dus Holy Nova blijft een must, ook al doet het te weinig in veel matches.
Shadowword Death 2x: Swingt tempo in jouw voordeel als je tegenstander al z'n mana spendeert aan het maken van bijv ragnaros. Het kost je maar 3 mana om zijn 8 drop te verwijderen, waardoor je nog 7 mana over hebt om je eigen big guy te spelen. SWD is je sterkste kaart tegen controle matchups.
De moeilijkste matchup momenteel blijft druid. Druid is bullshit als het lucky is met z'n innervates. Het is lastig om tegenstand te bieden tegen zulke tempo pushes. Daarnaast heeft de druid een flink arsenaal aan 4-attack minions. Voor de rest is het deck insane en je zult je verbazen hoe makkelijk je games wint met dit deck als je geluk krijgt met je combos.
Laatst bewerkt: 2 mrt 2014