1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Hearthstone: Heroes of Warcraft. Cardgame gemaakt door Blizzard

Discussie in 'Games' gestart door Le Lastpak, 24 jan 2014.

1. Muamba123

Muamba123 FC TWENTE

Leuk Bevonden:
    7
    Haha hele zieke combo, ik gebruik ook nauwelijks piraten, maar dit is wel een erg goede 2-drop. 2/3 is al prima voor 2 mana, en als je een class met wapens hebt is ie nog veel beter:thumbs:

2. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb gisteren 3 Arena runs gedaan (3-3, 5-3 en 7-3 ). Arena is leuker omdat je geen decks met 3 of meer Legendary's kan tegenkomen, maar voor de rest interesseert het me niet echt. Als ik een goed constructed deck zou hebben, dan zou ik ook met alle plezier enkel dat spelen. Echter heb ik geen goede decks ;) Ik vraag me gewoon af of ik nu veel pech heb met die pakjes. Ik speel het spel nu 4 maanden, bijna dagelijks. En ik heb 2 keer een Gruul uit een pakje gehaald. Voor de rest geen Legendary's. Welke Legendary's hebben jullie uit een pakje gehaald (dus niet wat je zelf gecraft hebt)?

3. Muamba123

Muamba123 FC TWENTE

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb nog nooit een legendary gehad:+Ik speel ik niet zo veel meer tho.

Wat ik jammer vind HS is dat er niet echt een doel is. Nadat ik 7-3 in arena ging had ik zoiets van: Wat heb ik nu bereikt? Ja, je hebt je inleg terug, maar je kunt er eigenlijk niks mee. Behalve nog een keer arena doen..

4. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Mijn allereerste arena pakje..... Ysera haha

Maar die werd finaal afgeslacht door lelas een halfuur geleden :x

5. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ja, dat heb ik ook een beetje. Ik vind het leuk, maar je bereikt niets met Arena. Of je nu 0 keer wint of 12 keer, je krijgt één pakje. Je krijgt alleen wat goud meer. Toen ik 11 keer won kreeg ik maar 200 goud, dus zo veel schiet je er niet mee op.

Ook zo met die ranked matches. Iedere eerste van de maand wordt dat gereset. Nu ben ik geëindigd op level 14, maar je krijgt er niets voor. Zou wel leuk zijn als je op basis van je prestaties nog een paar pakjes krijgt.

6. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Volgens mij kan je nu achtergronden voor je cards unlocken met ranked. En Arena is awesome! Nadeel is dat de eerste paar matches niet echt uitdagend zijn. Zou awesome zijn als er een speciale arena is voor mensen die een lightforge key hebben.

Sowieso zijn er nog een paar arena classes waarmee ik 12 wins moet halen. Warrior en Priest gaat moeilijk worden :mad:

Toffe aan Hearthstone is dat je van iedere match kan leren. Daarnaast veranderd de HS meta iedere dag en nooit heb je een perfect deck. Je bent altijd bezig met het tweaken van je deck. Nadeel aan Hearthstone is de RNG die je vooral in constructed tegenkomt. Arena valt nog wel mee. Probleem in constructed is Pagle en Tinkmaster die games kunnen bepalen.

Heb trouwens 7 legendarys uit packs. Een legendary krijgen is leuk maar de meeste zijn slecht. Je moet gewoon dust verzamelen en de goede legendarys zelf craften.

Doel is natuurlijk 12 wins halen :+

edit:

Nog een tip:
    [yt]wp5KlVP4VH8[/yt]

Goedkoop deck dat best goed is. Legendary niveau.

Laatst bewerkt: 1 mrt 2014
  7. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Oké, ik heb dat deck nu gemaakt. Zal die vandaag of morgen even testen.

8. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ja, het deck is wel aardig: 5 van de 7 gewonnen.

Net bevriest mijn spel weer in Arena. Dat is altijd kut, weer een loss erbij.

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Waar komen je 2 losses vandaan?

Zelf run ik een oudere versie van Reynad Zoo. Deze heeft iets meer beefy units, Mukla en Leeroy. Zelf vind ik het fijner om face te rushen wanneer ik merk dat ik niet met boardcontrole kan winnen.

Heb zelf altijd het idee dat dit deck alleen verliest bij een verschrikkelijke opening of een tegenstander die de anti aggro nutdraw heeft.

Dit seizoen run ik een zelfgemaakte Priest in de ladder:

Dit is momenteel mn sterkste deck voor mijn gevoel. Het is uniek dus mensen weten niet wat ze kunnen verwachten. Daarnaast is het ook een goede counter tegen veel meta decks zoals warrior controle/aggro warrior en HunTard. Dit deck heeft meer dreigingen dan de beste controle decks removal hebben. En alle dreigingen zijn nog relatief goedkoop om te casten. Het deck runt nog een aantal healthbuffs om je boardpositie verder te versterken. Mensen die weigeren je minions te clearen komen in problemen hierdoor. Je geeft je minions taunt en extra health, daarna is het GG want ze komen nooit meer door je taunt walls.

Droomcombo is een turn 2 Ancient Watcher, gevolgd door een silence waardoor je een early Yeti hebt. Dit is overpowerd met een priest omdat je hero ability je minion in leven houdt terwijl je het board van je tegenstander schoonveegt. Mis je de turn 2 combo, kan je nog altijd in turn 5 een venture co mercenary spelen en in turn 6 silence op je eigen merc spelen, gevolgd door meer beefy minions. Omdat al je minions zo beefy zijn, is de cleric extreem goed in dit deck. Geen enkele minion kan makkelijk gekilled worden en je hebt altijd iets te healen voor extra carddraw. Northshire cleric + Holy Nova is natuurlijk ook een goede combo voor veel kaarten.

Sunfury protector en defender of argus zitten in het deck voor taunts en voor je ancient watcher. Trek je toevallig geen silence, dan kan je je watcher nog altijd taunt geven, watcher is nooit een dode kaart in het deck. Harvest Golem spreekt voor zich, beste 3-drop. Yeti, beste 4-drop en once again, erg beefy dus het werkt goed met je priest ability. Venture co merc is gewoon een OP 5-drop en wint games voor je tegen druids. Een druid maakt een druid of the claw, een 4/6 voor 5 mana. Jij maakt een 7/6 voor 5 mana en sloopt de DotC gratis. Je hoeft je geen zorgen te maken over de drawback van Venture co vanwege silence natuurlijk. Cabal Shadow Priest is geniaal. Het steelt harvest golems, loot hoarders, accolyte of pains, armorsmiths, bloodmage thalnos. Het is gewoon een makkelijke manier om card advantage te krijgen over je opponent, je board te verbeteren en je tegenstanders board te clearen. Maybe de beste priestkaart in de game? Cairne Bloodhoof zit erin omdat het gewoon een goede legendary is, vervangbaar door Boulderfist ogre, misschien is Ogre zelfs beter. Temple Enforcer voor extra beef, erg handig om vooral je taunts extra health te geven tegen aggro builds. Ragnaros zit erin omdat het de beste 8 mana minion is in de game. Heb de kaart nooit echt nodig gehad. Dit deck werkt prima met - Cairne en Rag + 2 Boulderfist Ogre. Cabal Shadow Priest, een epic, is wel nodig in dit deck aangezien het enorm sterk is en je deck heeft moeite om veel kleinere minions te killen in een korte tijd. Het focust zich meer om het maken van big guys.

Techs van het deck zijn:
    Swamp Ooze 2x: wint gewoon gratis games voor je tegen weapon classes, eigenlijk zou ieder deck oozes moeten runnen. Zeker in de huidige meta.
    Holy Nova 2x: de zwakste kaart in het deck maar je hebt het nodig tegen warlock aggro, daarnaast is het ook je beste carddraw/heal met de cleric. Dit deck heeft niet echt een antwoord tegen minion spam dus Holy Nova blijft een must, ook al doet het te weinig in veel matches.
    Shadowword Death 2x: Swingt tempo in jouw voordeel als je tegenstander al z'n mana spendeert aan het maken van bijv ragnaros. Het kost je maar 3 mana om zijn 8 drop te verwijderen, waardoor je nog 7 mana over hebt om je eigen big guy te spelen. SWD is je sterkste kaart tegen controle matchups.

De moeilijkste matchup momenteel blijft druid. Druid is bullshit als het lucky is met z'n innervates. Het is lastig om tegenstand te bieden tegen zulke tempo pushes. Daarnaast heeft de druid een flink arsenaal aan 4-attack minions. Voor de rest is het deck insane en je zult je verbazen hoe makkelijk je games wint met dit deck als je geluk krijgt met je combos.

Laatst bewerkt: 2 mrt 2014
  10. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat deck heeft allemaal kaarten met weinig mana, maar niet echt krachtpatsers. Dus later in het potje kom je flink in de problemen. Daarom verloor ik ook.

Gisteren bevroor mijn spel dus, dus automatisch een loss. Toen stond het 2-1, daarna verloor ik gelijk weer met mijn Mage, dus 2-2. Maar daarna won ik 10 keer op rij, dus 12-2. Voor het eerst dat ik de 12 haal. Ik had geen Pyroblast en ook geen Legendary kaarten. Maar ik had wel 2 flamestrikes, 2 blizzards en 2 fireballs. Maar die heb ik ook in mijn constructed deck, waar ik geen deuk in een pakje boter mee presteer. Het laatste potje stond ik flink onder druk. Ik stond al snel 30-10 achter, maar dankzij 2 flamestrikes kon ik onder de druk uitkomen. Toen nam ik het initiatief over. Het enige potje waar ik echt mijn flamestrikes nodig had, de rest ging nog best eenvoudig. De enige epic kaarten die ik had waren Spellbender en Faceless Imitator (al kreeg ik die maar 3 keer ofzo). Dus ik ben wel content. Niet over de rewards trouwens: iets van 300 goud, een pakje en een Golden Rare (Master of Disguise). Jammer dat je geen epic kaart krijgt als reward voor 12 wins. Is wel leuk, 12 wins, maar ik schiet er niks mee op voor mijn constructed decks.

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Haha wat een zeur ben je ook. :+ 300 gold en een golden rare is pretty good.

12. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Haha, ik wil gewoon een Legendary ;) met in het bijzonder Ysera.

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ysera is eigenlijk best slecht :+

Rag en Cairne zijn 100x beter

14. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik wil gewoon Dream cards hebben ;)

Omdat ik steeds bezig ben om een fatsoenlijke constructed deck te maken, zoals gisteren dus met de Warlock, heb ik nooit veel dust. Dus ik kom nooit aan dust om een legendary te kunnen craften. Maar ja, ik heb nu 360 goud, dus ik kan voorlopig even Arena spelen. Hopelijk heb ik een keer geluk in een pakje.

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Nou ja, veel plezier met je 9 mana sheep/frog. :+

16. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Zoals je zelf zei, Ragnaros en Ysera geven je altijd iets. Dus mocht ik ooit dust hebben, dan ga ik daar voor.

17. heuft

heuft Active Member

Leuk Bevonden:
    53
    ik snap even iets niet, ik hoor jullie praten over decks enzo, maar hoe kan je zo'n deck gebruiken als je aan het begin van arena nog je kaarten moet kiezen? of kiezen jullie op dat moment die kaarten die in die decks moeten.

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    In mijn decks met Ysera krijg ik altijd die stomme sister. :mad: 8)

Heb een voorkeur voor Rag om 3 redenen:
    - De manacost. 8 mana kan je tegelijk spelen met je heroskill of een 2 drop. Dit lijkt niet zo belangrijk maar is vaak een big deal in de praktijk. iig naar mijn ervaring.
    - Rag killed vaak een unit wanneer ie op het board beland, een erg goede kaart om te spelen wanneer je achter staat.
    - Als je tegenstander een empty board heeft kan je Rag gebruiken als finisher.

Ysera is nog steeds een erg goede legendary natuurlijk maar niet beter dan Rag. Druids spelen liever cenarius. Mijn Paladin speelt al Tirion en Rag. Iedere keer wanneer ik Ysera in mn build heb zitten heb ik er spijt van. Ik kom er maar niet aan toe om de kaart te spelen.

Ragnaros is echt een aanrader dus. :9

De reden waarom ik fan was van Ysera omdat ze onkwetsbaar waren tegen Priests en BGH. Beide heb ik al tijden niet meer gezien op de ladder.

Laatst bewerkt: 3 mrt 2014
  19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    We hebben het niet over Arena nu :+

Ik vind Arena het leukste om te spelen maar ik speel af en toe ook constructed omdat deckbuilding het leukste is aan hearthstone en het genre in het algemeen.

20. heuft

heuft Active Member

Leuk Bevonden:
    53
    Aaah..ik dacht al. Na net wat decks op wowhead gevonden. Maar moet nog wel wat kaarten hebben om het te maken.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G700-U10 met Tapatalk

Deel Deze Pagina