1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Heb je een Credit Card (Xbox live)

Discussie in 'Games' gestart door Nicotjeh., 8 jan 2003.

?

Credit Card

  1. Jah ik heb er zelf 1

    51 stem(men)
    19,5%
  2. Jah ik gebruik die van me ouders

    66 stem(men)
    25,2%
  3. Nee

    74 stem(men)
    28,2%
  4. Ik wacht eerst op een nieuwe manier van betalen (xboxlive)

    71 stem(men)
    27,1%
  1. RFP

    RFP Live!

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Stop dreaming. De ENIGE manier om je te registreren bij Xbox Live! is met creditcard. Ook in Nederland. Maar zoals eerder gezegd kost een creditcard je maar 15 euro per jaar. Lijkt me niet zo'n probleem (en als dat wel een probleem is dat heb ik medelijden met je :))
     
  2. RFP

    RFP Live!

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet uit welke bron je dit hebt maar erg betrouwbaar is ie niet. De reden dat een creditcard vereist is heel simpel:

    - een creditcard is een wereldwijd geaccepteerde en gestandariseerde betalingsvorm
    - de creditcardmaatschappij doet de check van persoonsgegevens (MS weet dus altijd dat dit goed zit want coordat je een creditcard kan aanvragen moet je legitimatie tonen)
    - MS kan mensen die misbruik maken van Xbox Live blokken. Het is lastig om onder een andere naam te joinen want dan zal je eerst een nieuwe creditcard moeten aanvragen op een ander adres.
    - de creditcardmaatschappij is verantwoordelijk voor de betalingen. MS hoeft alleen maar een check te doen bij de creditcardmaatschappij zonder zelf te hoeven controleren waar het geld blijft.
    - om een creditcard te krijgen moet je een bepaalde leeftijd hebben. MS wil geen peuters die de boel verzieken op Xbox Live!

    En wat betreft de infrastructuur: die is opgezet voor volumes van miljoenen gamers. Er zijn in USA 60.000 beta testers geweest die de infrastructuur getest hebben. Op dit moment zijn 250.000 gamers online en het loopt nog steeds als een zonnetje. Bij de lancering in Europa en Asia openen tevens twee nieuwe datacenters die de load verdelen. Ze kiezen voor een creditcard om bovenstaande redenen, niet om mensen weg te houden bij Xbox Live!
     
  3. Legola5

    Legola5 Lord of the Xbox

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    als je een creditcard nodig heb gebruik ik em inderdaad van mijn ouders :p
     
  4. Nicotjeh.

    Nicotjeh. Guest

    Er is nog helemaal niks bekend joh.
    en over die credit card
    je kan er pas een halen waneer je student ben
    of volwassen(18 of ouder)
     
  5. xbox hooligan

    xbox hooligan xbox hoolie

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    als die lulletjes van microsoft nou eens
    legitimatie plicht doen!!!
    oh dom die gasten daaroh!
    dom!
     
  6. Nicotjeh.

    Nicotjeh. Guest

    Ze moeten gewoon iets verzinnen
    anders zijn ze gewoon heel dom bezig.

    *Gaat buiten staan en roept:
    MICROSOFT GEEF NOU EENS ANTWOORD OP ONZE VRAGEN*
     
  7. jermain

    jermain

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    18
    sta je nog steeds buiten?
     
  8. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Denk dat ie inmiddels opgepakt is wegens verstoring van de openbare orde :D

    Maar ff ontopic:

    ik heb nog geen cc, ga er volgende week eentje aanvragen (Rabocard, kost me omdat ik student ben 3 euro per kwartaal, dus dat kan gekker), dus ik heb ja ingevuld. Ga hem voornamelijk gebruiken voor XBox Live en af en toe een internetaankoop bij dvdcrave of zoiets. Voor de rest doe ik er waarschijnlijk weinig mee, is alleen maar duur... maar voor sommige dingen nou eenmaal noodzakelijk.
     
  9. Javdalen

    Javdalen Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    He RFP,

    Ik zei ook dat de reden die ik op noem een andere reden is om de cc verplicht te stellen. De redenen die jij noemt zijn ook waar, maar hier wordt de hele tijd gezeurd over dat ze mensen weg houden met het verplicht stellen van de cc. En ik leg dus uit, dat MS dat in de begin fase helemaal niet erg vind.

    En zoals ik al zei, later zal deze drempel weg gehaald worden.


    PS: Ik denk dat ik mijn bron wel kan vertrouwen, want het is het hoofd van een van de afdelingen van MS, en namelijk nog wel de nederlandse Xbox afdeling. Heb namelijk laatst met hem gesproken op een avondje van het promoteam.

    Dus..............................
     
  10. AgentOOZ

    AgentOOZ Wanted

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom denken jullie dat er een CC voor XBOX live is?????
    Omdat je met een CC ALTIJD rood kan komen te staan (dus microsoft krijgt altijd zijn geld) en mat een bankpas kan je alleen met sommige rekeningen rood staan. Bij MIcrosoft gaat het alleen maar om het geld $$$$$ in amerika en in europa €€€€
     
  11. ThaLikz

    ThaLikz -

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    0
    Pa & Ma lief aankijken :+
     
  12. stefander

    stefander Gamesjournalist

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt waar? Da's niet zo veel... Laat ik m'n vader maar eens naar kijken. Zal hij er vast wel eentje nemen... Zit je dan niet vast aan een bepaald bedrag per maand dat je dan op je cc moet hebben ofzo?
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2003
  13. stefander

    stefander Gamesjournalist

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt waar? Da's niet zo veel... Laat ik m'n vader maar eens naar kijken. Zal hij er vast wel eentje nemen... Zit je dan niet vast aan een bepaald bedrag per maand dat je dan op je cc moet hebben ofzo?
     
  14. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Een creditcard voor 15 euro per jaar is volgens mij alleen voor studenten. Ik heb laatst namelijk geinformeerd, en voor studenten kost een cc dus 3 euro per kwartaal, terwijl hij normaal gesproken 8 euro per kwartaal kost. Verder zitten er voor studenten niet zoveel voorwaarden aan, voor niet-studenten wordt volgens mij wel gekeken naar inkomen e.d.
     
  15. stefander

    stefander Gamesjournalist

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, zolang je maar niet zoveel (zie andere topic: 650 euro) per maand moet storten om hem geldig te laten blijven... Kijk, dan wil ik er wel voor betalen... Da's toch niet zoveel.
     
  16. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Blijft wel de vraag dan of je een vast inkomen hebt.
     
  17. Nicotjeh.

    Nicotjeh. Guest

    Hoe zit het nou met zo'n credit card?
    met inkomen enzo
    moeten die gozers weten wat je inkomen is per maan ofzo of is het zo dat je bijv een bepaald maandelijks bedrag
    moet erop zetten?
     
  18. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Er moet gewoon maandelijks een bedrag op je rekening worden gestort van een uitkerende instantie (IBG, werkgever enz.)
    Het werkt dus niet door zelf elke maand €50,- spaargeld op je rekening te zetten.
     
  19. Nicotjeh.

    Nicotjeh. Guest

    BILLIE GEEF NOU EENS INFO
    *Gaat weer buiten staan en roept het nu in het engels
    Waardoor elke god het kan vertstaan(o shit ik mot nog elven taal kennen voor de LOTR K*T IEMAND WOORDEBOEK)*


    :'-(
     
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    kvind dat ze ook andere betaal middelen moeten gebruiken... met een accept-giro ofzo of dat je je setje gewoon in de winkels kan halen:confused:

    inelkgeval ik gebruik die van me pa waarschijnlijk
     

Deel Deze Pagina