1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Heb je een Credit Card (Xbox live)

Discussie in 'Games' gestart door Nicotjeh., 8 jan 2003.

?

Credit Card

  1. Jah ik heb er zelf 1

    51 stem(men)
    19,5%
  2. Jah ik gebruik die van me ouders

    66 stem(men)
    25,2%
  3. Nee

    74 stem(men)
    28,2%
  4. Ik wacht eerst op een nieuwe manier van betalen (xboxlive)

    71 stem(men)
    27,1%
  1. The Summoner

    The Summoner X...B...O...X

    Berichten:
    890
    Leuk Bevonden:
    0
    want wij hebben ook een rabocard. ( moeders)
    en ik zie nergens het logo van mastercard.
    wel van maestro.(????)
    -------------------
    en iemand die ik heb gesproken zegt,( wat ik nu een klein beetje begin te geloven) zegt dat het geen CC is!!!!!!


    Ik hoop voor je ( ons) dat hij geen gelijk heeft!
     
  2. Nicotjeh.

    Nicotjeh. Guest

  3. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    hahaha ik kan je vertellen: hij heeft geen gelijk.

    Ik kom bij de bank, ik zeg: "ik wil een credit card"
    zegt de bank: "kijkt u eens, hier hebt u een rabo card, alstublieft, veel plezier ermee."

    Serieus, de Rabocard is gewoon een mastercard.

    Om ff te quoten van www.rabobank.nl:

    Overtuigd???? :)
     
  4. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Yup THNX. Maar ik heb nog 1 vraag. Wat is het minimale bedrag dat je elke maand gestort moet krijgen van je baas/werk blababl. Ik ben student en verdien 400 euro ongeveer, is dat genoeg voor zo een cc. (morgen ga iknaar debank om het te vragen maar ben nu ff benieuwd.......
     
  5. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    student zeg je? Heb je studiefinanciering? Dan is dat nl al genoeg voor een rabocard (mits je een studentenrekening hebt lopen bij de rabo). Heb nog wel wat info liggen die ik heb aangevraagd, scan het wel ff in, post het zo.
     
  6. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Pagina 1:

    Rabocard voor studenten

    ‘Waar mijn handtekening al niet goed voor is’

    Heb je een Rabo Studentenrekening dan haal je als HBO- of WO-student bij de Rabobank een Rabocard. Voor slechts € 3 (normaal € 8) per kwartaal heb je je eigen creditcard waarmee je wereldwijd met je handtekening betaalt.

    De Rabocard: wereldwijd welkom, vele extra’s

    Wereldwijd 24 miljoen bedrijven, waarvan in Nederland ruim 80.000, accepteren de Rabocard. Je kunt er mee betalen, maar ook geld mee opnemen.
    En de Rabocard biedt je veel meer.

    Betaalgemak
    Met de Rabocard kun je maandelijks maximaal € 1.500 afrekenen. Gratis, zowel in Nederland als in het buitenland. Bij iedere betaalautomaat met het MasterCard vignet kun je er dagelijks tot €400 mee opnemen, dat kost per keer € 4,50 (aan de balie is dat het minimum - daar wordt meestal 3% van het opgenomen bedrag berekend). Bovendien worden alle betalingen en opnamen pas veel later van je Studentenrekening afgeschreven. De omrekenkoers bij betalingen in het buitenland is ook gunstiger dan met contant geld of een Europas.

    Extra gemak en zekerheid
    In telefooncellen met het MasterCard-vignet kun je met de Rabocard telefoneren, je reserveert gemakkelijk een hotel (nummer en vervaldatum van je Rabocard zijn voldoende) en kunt zonder borg een auto huren.
    Bovendien kun je een beroep doen op de gratis dienstverlening van lnterhelp. Waar je ook bent. Bijvoorbeeld voor acute hulpverlening in het buitenland. Bij vermissing of diefstal van je pas en/of card laat Interhelp de pas blokkeren en ze bemiddelen bij het regelen van een nieuwe pas en/of creditcard.

    Kies voor het gemak van de Rabocard

    Kies voor het gemak van de Rabocard, bestel m nu! Op onze website (www.Rabobank.nl) vind je onder productinformatie uitgebreide informatie. Daar kun je meteen je aanvraag doen en de volledige voorwaarden nalezen. Komt het je beter uit, dan kun je natuurlijk ook het ingevulde aanvraagformulier insturen naar of afgeven bij jouw Rabobank.

    Voor eventueel extra informatie kun je bellen met 0800 - 0502. Dit gratis telefoonnummer is dagelijks bereikbaar van 07.00 tot 22.00 uur.
     
  7. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Pagina 2:

    Interhelp
    Rabo Interhelp Extra is een ‘onbetaalbare’ service. Je laat Interhelp de belangrijkste gegevens van waardepapieren en legitimatiebewijzen registreren. Bij vermissing of diefstal van je pas en/of card meld je dit bij Interhelp die kun je 24 uur per dag bereiken. In het buitenland kunt je in noodgevallen zelfs een voorschot regelen. Ook waarschuwt Interhelp als je paspoort of rijbewijs verlengd moet worden. Vraag bij de Rabobank naar alle mogelijkheden van Rabo Interhelp Extra. In Nederland bel je lnterhelp gratis via 0499 -499 112. In het buitenland bel je (+31) 499499 112.

    Aansprakelijkheid
    Ga zorgvuldig om met je pas en card en zorg ervoor dat anderen je pincode niet kunnen achterhalen, dan is het financiële risico door misbruik beperkt tot € 150. De schade bij verlies en dergelijke is dan beperkt tot € 100 of tot het moment dat je dit bij Interhelp hebt gemeld. Zij nemen direct maatregelen om misbruik te voorkomen. In de Voorwaarden voor bankpassen, geld- en betaalautomaten’ en Voorwaarden Rabocard’ staat precies hoe de aansprakelijkheid geregeld is. Vraag ernaar bij je Rabobank.

    Deze informatie is onder voorbehoud van wijzigingen door de bank.
     
  8. The Summoner

    The Summoner X...B...O...X

    Berichten:
    890
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben overtuigd Darkwing.maar ik denk dat mijn moeder een oude versie van de RABOCARD heeft...want ik zie nergens het Mastercard logo?
     
  9. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb hem nog niet binnen, maar ik zal eens ff op de mijne kijken als ik hem heb.
    Maar volgens mij is de rabocard altijd van mastercard geweest.
     
  10. AgentOOZ

    AgentOOZ Wanted

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is i ook. De rabocart kan je gewoon als mastercart gebruiken
     
  11. stefander

    stefander Gamesjournalist

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eventjes gekeken op Mastercard.nl, maar daar staat geen nummer bij dat plaatje, hoor, alleen een pincode ofzo, stond er... Hoe moet je het dan ooit invoeren?
     
  12. JanKost

    JanKost Console Freak!

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    1
    denk je nou echt dat ze een cc nummer laten zien op een website?????
    en ja, de rabocard is een mastercard
     
  13. stefander

    stefander Gamesjournalist

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    :D Wist ik best, hoor... :D
     
  14. ThReE DeE

    ThReE DeE ReDDragon

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand ervaringen met student zijn, credit card, en lid zijn van de abn amro :{
     
  15. TheOne2000

    TheOne2000 Oldschool Xboxer

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er geen maar wel een aangevraagd, is goedgekeurd, dus no problem anymore
     
  16. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Whipieee, ik heb hem!!!! Net een week geleden aangevraagd, vannochtend al gebracht door de postbode!

    Maar hayate2002, ik begin me af te vragen of die van je moeder wel een credit card is, en geen gewone europas. Op een cc hoort nl altijd het mastercard of visa logo te staan. Het Maestro logo staat volgens mij alleen op pinpassen. Ik zou die pas nog ff goed bekijken. Staat er een lang nummer op van iets van 16 cijfers? Dan is het waarschijnlijk een cc. Staat er een bankrekeningnummer op? Dan is het helaas een gewone europas en heb je er niks aan met Xbox Live.
     
  17. The Summoner

    The Summoner X...B...O...X

    Berichten:
    890
    Leuk Bevonden:
    0
    je habt gelijk het is een gewone pinpas....NO Xbox-Live for me...:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :'-( :'-(
     
  18. Xearo Li

    Xearo Li Active Member

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry mensen ,
    Maar ik begrijp het even niet.
    Ik heb een rabobank pas.
    Een gouden zeg maar (europas).
    Ik zie een logo van Maestro.
    Is dat nou mijn creditcard gewoon?
    Zit een beetje in de war.

    EDIT : Ok hoeft al niet meer , weet het alweer.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2003
  19. stefander

    stefander Gamesjournalist

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag van m'n ouders, moeten binnenkort wel eventjes langs de bank in Blokker om hun handtekening te zetten... :D
     
  20. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ok, ook al weet je het al, toch maar ff voor de duidelijkheid: nee, dit is dus geen credit card. Dit is gewoon een normale pinpas, het maestro logo is een teken dat je er overal in de wereld zowat mee kan pinnen, maar je kunt hem niet gebruiken als creditcard, daar heb je echt een aparte kaart voor nodig met daarop het logo van bijvoorbeeld Visa, Eurocard Mastercard of American Express (de 3 grootste cc-bedrijven).
    Een creditcard hoeft btw ook niet altijd goudkleurig te zijn (de rabocard is dat toevallig wel, maar een visacard is bijvoorbeeld over het algemeen blauw).
     

Deel Deze Pagina