1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Heb jij 90 euro voor een game over?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Thrillseeka, 24 mei 2005.

  1. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Dikke vinger zou mijn broertje zeggen.
     
  2. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Jongens, graag wat meer argumenten gebruiken, want deze discussie gaat op deze manier nergens toen leiden...
    Waarom wel het er voor over hebben, of juist niet met een argument is beter.

    Dank!
     
  3. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    zeker niet, ik heb daar geen zin in hoor :p weetje hoe veel...
    ik koop de games dan wel gewoon allemaal via X-Bazar.
    voor Ghost Recon 3 zou ik veel overhebben, maar dan 90 euro...als t ook voor minder op Xbazar kan dan ga ik tog daarvoor ;)
    90 euro...me neus! :D
     
  4. Pablow

    Pablow -

    Berichten:
    868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap eigenlijk niet waarom deze thread überhaupt nog loopt, gebasseerd op een stom gerucht dat waarschijnlijk niet eens waar is. De games zullen vast wat omhoog gaan, maar denk dan aan 70/75 euro. Microsoft gaat hun spellen echt niet voor €90 de markt op gooien, anders zal de Xbox360 bij voorbaat al een flop worden.
     
  5. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Aangezien productiekosten next-gen ongetwijfeld gaan stijgen en er voornamelijk op software winst moet worden geboekt lijkt het me niet zo vreemd dat de prijs omhoog gaat. €90,- gaat inderdaad wat ver, maar ik kan me nog herinneren ƒ100,- te hoeven betalen voor PC-games. Inmiddels koop ik Xbox games voor €55-75,- zonder raar op te kijken.

    Dus wie weet. Hopelijk kunnen productiekosten worden gedrukt door programma's zoals XNA.
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tja, en Nederland maakt de prijzen met de euro nog eens extra hoog, even 20% btw op de game en daar komen de hoge prijzen.
    Waarschijnlijk zal er ook wel weer een regiocode opzitten, zodat importeren ook geen zin heeft (of je moet een 2de console aanschaffen).
    In Amerika zijn games een stuk goedkoper, vele dingen zijn daar goedkoper.
    Als ze dat nou eens hier doen.
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Hoezo ? willen ze dan nog meer winst maken , laatst gelezen dat voor een game de gemiddelde produktiekost 15 euro was voor een verkoopprijs van 60 euro.
    Ik weet wel dat de tussenhandel de grootste winst opstrijkt maar in dit geval toch niet de volledige 45 euro's.
    Let wel , ik praat over gemiddeldes, het is zeker dat bij een slecht verkopende game de uitgever zijn broek eraan scheurt , maar dat is zijn fout zelf en niet de onze.
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Een game komt niet zo maar in je console.

    Productiekosten. Games moeten in massa-productie gemaakt worden. Vervoerd worden naar Plaats A, vervolgens naar Plaats B, zodoende per schip of vliegtuig naar Plaats C, dan weer omgezet worden ivm regiocode, tv's die andere frequentie hebben, taal aanpassen, om hem weer te vervoeren naar Plaats X, vervolgens naar Y, in de winkels zit men op Z. En elke keer wil men ongetwijfeld wat winst aan het vervoer overhouden.
    In realiteit vast ietwat anders, maar toch, zitten hoop stappen tussen wat de nodige kosten met zich meebrengt.
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Dan schrappen we toch gewoon de na-synchronisatie?
    Scheelt ons weer geld. :cool:

    Beetje gamer speelt z'n game toch in het Engels.
     
  10. pls_devil

    pls_devil Guest

    da's waar, maar meestal is er geen andere taal :cool:
     
  11. fablegek

    fablegek XBW Member!!

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    ik betaal niet meer dan 50 a 60 euro !
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik zal nooit in mijn level 90 euro voor een spel betalen.
    Als ze dit doen, dan zullen ze alleen de illegale games maar stimuleren.
     
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Nou om het geld hoeft Microsoft het niet te doen, afgelopen jaar hebben ze met dikke winst op de andere 2 afgesloten. Ik denk dat de games zo rond de 75 euro worden, 90 zal het zeker niet zijn... want nu zijn ze toch ook zo rond de 55/60euro waarom dan in eens 30euro meer?. en de productie kosten worden niet veel meer, omdat het minder uur kost door de tools die ze tot hun beschiking hebben staan. www.idvinc.com/speedtree.htm bijvoorbeeld...en ja ik weet dat ze zulke tools moeten inkopen, maar dat zal niet verekend worden op de consument. Vaak is het gewoon zo "sponsor jij mij, dan sponsor ik jou" doormiddel van labels/reclame filmpjes.
     
  14. Xam

    Xam Woo-Hah!

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn dit cijfers van alleen xbox-verkoop of ook de windows mikmak? Lijkt me een beetje scheef vergelijken door microsoft als bedrijf te gaan vergelijken met nintendo...
     
  15. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    90 euro vind ik echt zuur. pff 60 euro is al best veel, maar 90 euro. 200 gulden voor een spel. jep ebay i love you
     
  16. SpiNNeNMaN

    SpiNNeNMaN Active Member

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah ik heb er al een tijdje over zitten denken, maar ik denk dat ik de ps3 en de xbox 360 koop. En ik denk ook dat ik ze misschien allebei mod.
    Die chips zijn er binnen een paar dagen toch weer, en ik ga echt niet nog eens 90 euro voor een game neerleggen. Dat heb ik al eens gedaan en dat voelt niet goed :/.
    Ik was 3 weken down en had bijna zelfmoord gepleegd.
    Nou... dat nog net niet.
    Maar ik weet het nog niet zeker hoor... alleen 90 euro is gewoon te ziek.
    Ik WAS altijd een trouwe xbox gamer [behalve het eerste jaar :p] marjah.
     
  17. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik betaal er echt geen 90 euro of het moet echt een supergame zijn.. nja dan maar wachten op goede i-net koopsites of 2e hands he:) 90 euro.. das gewoon 200 gulden,... ik weet btje ouderwets maar je snapt me:)
     
  18. bigben

    bigben Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Het moet wel een hele goede game zijn wil ik er 90 euro voor betalen! Ik vind 75 euro een beteren prijs, hoewel ik dat noch veel geld vind! Maar gelukkig is er nog het internet om de games nog net iets goedkoper te krijgen (legaal)
     
  19. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel opletten hè, het blijft waarschijnlijk gewoon 60 euro. dit is meer een "wat als" thread ;)
     
  20. sammetje

    sammetje Active Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    1
    nee de games worden waarschijnlijk 10% duurder dus ongeveer 65-70 euro!
     

Deel Deze Pagina