Hedendaagse speelbaarheid.

Discussie in 'Algemeen' gestart door x-boxter2003, 10 feb 2003.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    hmm ik denk dat er meer bij komt kijken als alleen mindere speelbaarheid..
    Ik spreek nu uit eigen ervaring en niet voor jullie maar misschien dat sommige zich wel hier in herkennen.
    Ik speel momenteel nog steeds veel spellen.. En ja ik merk wel een bepaalde vermindering van gameplay. Zo heb ik b.v. FFIII helemaal grijs gespeeld (alle items, alle secrets, alle karakters lvl 99) en zo ook b.v. mariokart (alles gewonnen in in time-trial 1ste3 tijden exact hetzelfde sneller kon gewoon niet).
    Maar de reden dat ik nu minder fanatiek ben is denk ik niet alleen een vermindering van gameplay. Halo of Splintercell vind ik briljant. Ik denk dat de reden dat vooral oudere gamers dat denken eerder is dat we vreselijk verwend zijn (eerder ook gezegd maar ik bedoel het anders) dat ik FFIII had had ik daarnaast nog maar 2 spellen liggen.. Nu heb ik voor de xbox een stuk of 14 staan.. Het volgende spel om te spelen ligt al weer klaar, ik ben dus minder geduldig (wil sneller uitspelen) met de spellen die ik speel en daardoor lijkt het denk ik ook dat de gameplay minder is. De laatste tijd zet ik mezelf er ook toe om alles uit een game te halen wat er in zit.. En dan valt het plots enorm mee met de vermindering van de gameplay..

2. x-boxter2003

x-boxter2003 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mariokart dat was nogal eens lachen geblazen met multiplayer!!!
    Soms speel ik het nog altijd!!!

3. shootergod

shootergod Guest

HALO heb ik helemaal uitgespeeld, ik ken elk level zowat uit mij kop

4. x-boxter2003

x-boxter2003 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De Best games ever voor mij zijn nog altijd:

- Zelda 1, 2(NES) en 3(SNES)
    - Wonderboy in Monsterworld(Megadrive) <-- zeldzaam!!!
    - Super mario bros 1(NES) Marioworld en Yoshi's Island(SNES)
    - Resident Evil series
    - Half Live(PC)
    - Halo(Xbox)

Waarschijnlijk ben ik er nog een paar vergeten,.... Ik zal er wel opkomen!!!

By the way: Hitman 2, Medal of Honor: AA, Return to Castle Wolvenstein, Soldier of Fortune 1&2 en Deus Ex staan ook bovenaan in mijn lijst!!!

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Zeker..! hehe net zoals de orginele bomberman op de snes.. 2 erge coole MP's

6. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    :confused:

Mijn mening:
    Halo nu is vergelijkbaar met Goldeneye op de N64.
    Goldeneye was toen meesterlijk, maar er is nu geen ruk meer aan. Ik weet zeker dat iedereen die Halo nu zo gaaf vindt, later dit spel nooit meer zal spelen.
    Kijk, in mijn ogen is het simpel..

Je hebt twee soorten spellen:
    Spellen die zo "realistisch" mogelijk zijn en spellen, die gewoon simpel zijn en meer gaan om Gameplay.

De "realistische" spellen zijn tof als ze uitkomen, maar zijn bij de volgende console hopeloos verouderd.
    Als ik bijvoorbeeld naar m'n N64 kijk, zijn Goldeneye, Beetle Racing, Wave Race gewoon te oud. Maar ook de FIFA spellen, en sommige games op de SNES hebben dit probleem.
    Spellen als Tetris, Bust-a-move, Mario Tennis (tot een nieuwe uitkomt) hebben niet die verouderde "realistme" en blijven daarom stukken leuker....

Ik denk echt dat dit de speelbaarheid van spellen erg beinvloed....

Deel Deze Pagina