[PC] Heeft Doom3 zin met zo'n pc?

Discussie in 'Games' gestart door houtbakker, 17 jul 2004.

1. houtbakker

houtbakker Console addicted

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand enig idee of het zin heeft om Doom 3 te kopen op een pc met de volgende specs: Pentium 4, 1800 mhz, 256 mb ddr geheugen, G-force 4, mx 440? Waarschijnlijk haal ik hem toch voor de zwart-groene doos, maar toch....

2. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Nope! Een mx trekt amper FS2002 op max settings. Breid je geheugen uit gooi d'r een andere kaart in :cool:

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    xboxlive zegt het :cool:
    en ik zou beide doen:
    upgrade naar 512 MB ddr
    en nieuwe videokaart
    dan gaat alles een stukkie sneller :cool:

/edit: sorry dat zei xboxlive ook al (ik las of ertussen :) )

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Nope, dat heeft geen zin. Ik denk zelfs dat Doom³ de Geforce MX 4 reeks niet ondersteunt.

Als ik jouw was dan zou ik een nieuwe processor, grafische kaart en wat meer (en misschien sneller -> 256MB die je nu hebt moet dan weg) geheugen. Ook zal je misschien een nieuw moederbord moeten kopen, maar dat hangt er vanaf.

Als je de game op de Xbox gaat kopen dan zal je moeten wachten tot in 2005 aangezien de Xbox versie in Amerika het einde van 2004 niet haalt.

5. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Wat heb je dan nodig?

Mijn PC:

AMD Athlon XP 2600+
    Kloksnelheid: 2,08GHz
    512 MB RAM-geheugen
    ATI Radeon 9600 256mb geheugen

6. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    hmz.. ik heb 512 mb ram en een geforce 5200 fx kaart.. zou dat kunnen?

7. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Op low heel misschien.

Om de game op Medium te spelen heb je al een Geforce 5900 Ultra/5950 Ultra of Radeon 9800 Pro/XT nodig en voor alles op high een Geforce 6800 Ultra of Radeon X800 XT PE. Voor de processor zou ik sowieso minstens 2 GHz nemen (minimum is 1.5 Ghz).

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    wat een idiote systeemeisen 8)
    niet iedereen heeft dat :eek:

9. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou er een 9800 pro ingooien (200 euro?) en evt nog 256/512 mb ram bij kopen, windows xp alleen al vreet bij mij 200 mb ram :mad: Voor de rest is een standalone geluidskaart ook erg handig, onboard geluidskaarten vreten nl processorkracht omdat alles softwarematig wordt geregeld. Het is zoiets als je hardwarematige 3d versnelling uitschakelen :9

10. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt zowieso minimaal 512 mb geheugen nodig en de GF4 MX wordt voor zover ik weet niet eens ondersteund door Doom 3.

Of je gaat upgraden, of je wacht gewoon netjes tot ie uit is voor de Xdoos.
    Al zul je wel heel veel geduld nog moeten hebben.

11. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    dan ga ik maar voor de xboxversie :{

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Idd, een 9800 Pro zou beter zijn en de van de processor misschien een 2500+ maken.

Ander systeem:
    2x Corsair DDR 512MB 400Mhz PC3200 ValueSelect
    Sapphire Radeon 9800 PRO 128Mb DDR, TV-out, DVI 1
    Asus A7N8X-E Deluxe
    AMD XP 2500+, Barton Core 333MHz FSB Boxed with cooler
    Totaal: €610,70 of als je maar 1 keer 512 neemt: 510,70.
    Prijzen komen van tones.be dus normaal gezien moeten die prijzen in een Nederlandse winkel wat lager liggen.

Met bovenstaand systeem zou je de game normaal gezien zeker op medium moeten kunnen spelen.

Laatst bewerkt: 17 jul 2004
  13. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de systeemeisen zou je ook ff in deze thread kunnen kijken.

Ik denk haast niet dat dit de OFFICIELE eisen zijn, maar het geeft al een beetje een indicatie.

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Grafische kaarten: kan kloppen.
    Processor: High-end is misschien wat overdreven.
    Geheugen: is overdreven, met 1GB geheugen kom je ook wel toe op high-end denk ik.

15. Sora

Sora Spicy

Leuk Bevonden:
    2
    sorry voor de offtopic, maar dit soort dingen verleden tijd met een goede krachtige console. Het upgraden kost altijd zoveel geld :eek:

16. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, of de PC versie met 60 fps (en dus een hoop geluk) of de Xbox met 20/30fps? Iemand ooit Deus Ex gedaan op de Xbox? Één grote hel, bij shooters is het funest als ze lage fps hebben....daarom koop ik maar een mooie kaart en gooi ik er wat ram bij in.

Dat is wel erg overdreven. 2GB ram voor High_End. Zo grafisch gecompliceerd is die game nou ook weer niet, en een 2.4 GHz processor voor Mid-Range lijkt me ook heel erg sterk. Een game als Far Cry vraagt dat niet eens (die 2GB) en de levels daarvan zijn dik 10x zo groot. Dat van de videokaarten zou weldegelijk kunnen kloppen, maar toch blijft het dan raar aangezien de vroege versies van Doom met een Geforce 3 werden gepresenteerd. Natuurlijk zijn de graphics opgeschroefd, maar toch....

Laatst bewerkt: 17 jul 2004
  17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Ik heb de kans gehad om de beta ff te spelen en die speelde wel goed.

Systeem:
    Pentium 4 2,8ghz
    1024 mb ram
    Radeon 9600Pro

18. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    deus ex voor de xbox vind ik juist heerlijk spelen. En doom3 zal best relax zijn op de xbox weet ik zeker. Kan de xbox echt wel aan hoor.

19. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je met snellere processor nemen nieuwe kopen? of overklokken ofzo... ik ga denk ik niet mijn pc upgraden laatst nog de 9600 gekocht :p niet super goed natuurlijk maarja... ik heb nu opzich wel een aardige pc voor standaard dingen enzo games speel ik wel op de xbox... dat upgraden is namelijk echt niet grappig, dat moet echt te vaak gebeuren... :p

20. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    volgens alle bladen deed de xbox demo van doom 3 het op de E3 het prima, dus ik denk dat hij het wel aan kan :)

Deel Deze Pagina