1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Heeft Doom3 zin met zo'n pc?

Discussie in 'Games' gestart door houtbakker, 17 jul 2004.

1. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    gaat ook 'n stukkie meer kosten he!

2. Ik heb een Aldi PC (die van december/ januari 2004):

Pentium 4, 3.0ghz
    512mb ram
    Ati radeon 9800 XL

Dit moet toch wel voldoende zijn?

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2004
  3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Daar draait doom 3 op hoor :) Niet op het allermooist maar volgens de makers is een geforce 4 het minimum nodige om doom 3 met sfeer te spelen. Dus hij zal gewoon draaien met veel dingen aan. :)

Lees maar

[plaatje]http://chouzan.net/crap/doom3/Doom%203%20-%20Page%2078.jpg[/plaatje]

[plaatje]http://chouzan.net/crap/doom3/Doom%203%20-%20Page%2079.jpg[/plaatje]

Je hoeft dus nog niet te upgraden ;)

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nou dat zal net aan worden denk ik :+ Misschien moet je maar eens overwegen om te gaan upgraden :cool:.

Volgens mij had ik het in het andere Doom3 topic al gepost, maar in een interview met John Carmack, gaf hij aan dat alle 'voorlopige' systeemeisen met opzet te hoog zijn opgegeven. Gewoon om te voorkomen dat mensen gaan klagen dat het slecht werkt. Trouwens 5 augustus, komt ID Software met de Doom3 demo, dus kan je op je gemak uitproberen of ie goed loopt.

Edit//

Zoals te zien op het 2e plaatje van Hordo's post, de laatste vraag, blijkt dus dat ID Software alleen maar de low- en mid-end specs heeft opgegeven. Voor de high-end specs zou het in principe alles kunnen zijn dat beter is als de mid-end specs:cool:. Wel raar overigens, op een andere site las ik dat de Ultra-Quality mode alleen maar werkt met een 512MB videokaart. Hier staat echter dat je voor deze mode 1024MB intern geheugen nodig hebt :confused:.

Laatst bewerkt: 17 jul 2004
  5. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    heb de zelfde PC. alleen is die hoe goed is die 3D kaart nou eigenlijk in het rijtje van de radeon 9800 serie?

6. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij zat deze tussen de 9800 Pro en de 9800 XT in? Ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

7. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vraag ook maar meteen hoe hij zal draaien op onze PC:

Pentium 4, 2.6 GHZ
    ATI Radeon 9600 TX
    512 MB RAM

Ik denk dat ik een betere 3D kaart nodig heb, aangezien het spel hoge eisen heeft. Welke eisen heeft hij nou eigenlijk?

8. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Low-End:
    1.5GhzP4 or equivalent
    512MB Ram
    Geforce4 Ti 4800 or Radeon 9500

Mid-Range:
    2.4GhzP4 or equivalent
    1GB RAM
    Geforce5950 or Radeon 9800 Pro/XT

High-Range:
    Alles beter als Mid-Range *).

De Radeon 9600 XT presteerd nagenoeg gelijk aan de 'oudere' Radeon 9500 Pro, dus ik denk dat je hem gewoon kan spelen, maar niet in de hoogste kwaliteit. Zoals in het bovenstaande artikel is te lezen, zou je tussen de verschillende videokaarten geen verschil in beeldkwaliteit mogen zien. Het zou enkel gaan om een aantal speciale effecten voor de nieuwe Ati & nVidia kaarten, die je moet missen.

Laatst bewerkt: 17 jul 2004
  9. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Lees het artikel dat ik poste, daarin staat alles. Op jou PC draait ie echt wel :)

10. Tja ik ben echt een noob wat betreft computers :)

11. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Pak een X800/6800 GT,ultra en wacht anders maar gewoon op de xbox versie. Doe het goed of doe het niet. Een 9800 pro is ook geldverbrassing want dat ding loopt alweer achter.

12. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Vorige keer vergrootte hij het artikel vreemd genoeg niet. Nu daarentegen wel dus ga ik het zeker doorlezen....thnx for the info ;)

13. super_elite

super_elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk zelf als Far Cry fatsoenlijk loopt dan komt het vast ook wel goed met Doom 3. Je kan natuurlijk ook je processor overclocken want dan hoef je alleen maar een betere koeler kopen. Maar dan moet je wel een redelijk mobo hebben om een redelijke overclock percentage te halen.

Zelf heb ik een Amd Athlon XP 2400----> 2346mhz luchtkoeling, 2400mhz wil ook wel maar dan is het toch niet helemaal stabiel. Met 768mb ddr sdram@204mhz. (11.5x204=2346mhz) Maar daarvoor heb ik wel een vcore nodig van 1.9 :mad:
    mobo is een Epox 8rda3+ (overclock wonder)
    Videokaart is een ati radeon 9800pro@XT voor 180 euro heb je er nu al een. Far Cry draait op 1280x768 en dan high settings erg goed. Ik ga pas upgraden wanneer die 64 bit proc van AMD een wat hogere kloksnelheid hebben bijv 2800mhz.

Maar ik zou sowieso zorgen dat je een directX 9 videokaart hebt want dan weet je zeker dat het grafische aspect top is. Ik had eerst een geforce 3 en wat een verschil in kwaliteit vergeleken met mijn ATI _O_ wanneer je Far Cry speelt.

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

volges mij is dat dus echt niet zo he :eek:

15. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Nee inderdaad, met een 9800 Pro kan je nog een geruime tijd vooruit, en is absoluut geen geldverbrassing :eek:. En iedereen koopt natuurlijk naar zijn/haar eigen portemonnee ;)

16. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het met een 9800 Pro makkelijk op z'n hoogst gespeeld kan worden.

Vandaag mijn X800 binnen gekregen 8) Ik zal het zeker eens ff testen ten opzichte van die 9800 Pro.

Al denk dat dat je misschien maar 10 a 20 fps meer haalt.

17. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is lachen. Om Doom³ op Utra Quality te draaien heb je een kaart met 512MB nodig, dat wordt dus een NV45/R480 of een NV50/R500 (kan je ineens Unreal III goed draaien :p).

Zou ik Doom³ kunnen draaien met mijn Radeon 9000? Eens zien of ik met de demo boven de 20 fps geraak *).

18. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, niet doen, zo'n kaart is een puur voorbeeld van geldontwaarding en zo ontzettend veel sneller dan een 9800 pro issie nou ook weer niet. Ging ie voor die dubbele prijs nou ook maar 2 keer zo snel *)....
    Beide kaarten ondersteunen DirectX 9.0 mogelijkheden, volledig dus waarom zou je (minimaal) 200 euro meer besteden aan zo'n kaart? Ik zou van die 200 euros geld een mooie processor of extra geheugen halen

19. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat gaan die ook, als je op een hoge resolutie en/of met AF en AA speelt. Als je dat niet doet dan worden ze tegen gehouden door de te trage processors van dit moment.

Laatst bewerkt: 18 jul 2004
  20. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Draait hij op een : AMD Athlon 1800+ Gforce 4 NTI ofzo.

Deel Deze Pagina