1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Heeft Doom3 zin met zo'n pc?

Discussie in 'Games' gestart door houtbakker, 17 jul 2004.

1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het is geloof ik al gezegd, maar de huidige systemen houden deze videokaarten gewoon op. Op Guru3D hadden ze de x800 en GF 6 serie getest op een Pentium 4 2.8GHz systeem. Vervolgens dezelfde testjes gedraaid, maar nu op een AMD Athlon 64 3800+ systeem, maar dat scheelt aanzienlijk in prestaties. Dus naarmate de processor snelheid toeneemt, zullen deze videokaarten nog beter gaan presteren. Nu investeren in deze videokaarten is helemaal niet verkeerd ofzo, je hebt er ongetwijfeld een zeer goede koop aan, met heerlijke prestaties.

2. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    My bad. Ik lees net in de PCZONE dat de X800 dubbel zo'n framerate haalt in 3DMark als de 9800XT! In Far Cry gaat ie 50% sneller wat aanzienlijk is. Dit had ik zeker niet verwacht omdat het snelheidsverschil tussen oudere kaarten meestal minimaal is. Die hadden meestal dezelfde architectuur maar met een snelere core en geheugen.

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ik begin nu steeds meer te twijfelen om een 9800 pro te kopen :eek:
    dat is precies mijn budget maar als je sommige hoort

4. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Vertel mij dan maar of je tevreden bent met een magere 15 a 20 FPS in joint operations met deze fantastische kaart. Wacht dan op de budget versie van de nieuwe reeks. Ik vind dat als je 200 euro uitgeeft en dan dat soort belabberde prestaties krijgt, je het beter goed kan doen met een dure kaart. Voor middelmatige prestaties kan je beter je xbox houden imo.

Laatst bewerkt: 18 jul 2004
  5. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Nou ik heb geen 15 a 20fps waargenomen in de Joint Operations demo op m'n pc. Misschien dat ie op een pc met een langzamere processor en minder geheugen zo presteerd. De 9800 Pro is absoluut geen slechte kaart, sterker nog ik kan met deze kaart alle games op dit moment nog fatsoenlijk snel draaien met maximale details aan. Ook Far Cry doet het met een gemiddelde framerate van 46fps, dus Joint Operations zal naar mijn mening wel iets beter moeten draaien. Owja, er is momenteel geen budget versie van de nieuwe reeks videokaarten. De 'goedkoopste' GeForce 6800 die ik heb gezien is nog altijd 345,- euro, niet echt een budget prijs in mijn ogen. En de 'budget' x800 Pro is ook 450,- euro. Ik denk trouwens dat de 9800 Pro nog nooit zo goed heeft verkocht als dat ie nu doet _0/. Games zoals HL2, Doom3 en Stalker moeten op een 9800 Pro gewoon goed te spelen zijn. Nog geen jaar geleden werden op de E3 een aantal van deze games nota bene op een 9800Pro gepresenteerd.

En natuurlijk kan je beter een snellere kaart kopen nu i.p.v. een 9800 Pro, maar lang niet iedereen heeft het geld daarvoor. Dus een uitspraak als: 'Ik vind dat als je 200 euro uitgeeft en dan dat soort belabberde prestaties krijgt, je het beter goed kan doen met een dure kaart.' vind ik wat makkelijk gezegd. Misschien gaat het voor jou op, maar ik denk lang niet voor iedereen.

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    maar de x600 pro/XT dan?
    die grafische enige en kloksnelheid zijn hoger dan die van de 9800 pro

7. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hogere kloksnelheden geven nooit de garantie voor een snellere videokaart. De x600 kaarten hebben 'slechts' 4 pixel pipelines t.o.v. de 9800 Pro die er maar liefst 8 heeft. Dus de 9800 Pro kan al 2x zoveel aan data doorvoeren.

Hier hebben ze x600 XT vergeleken met een aantal videokaarten. Helaas niet met de 9800 Pro, maar wel met een 9600 XT, de voorganger van de x600 XT.

8. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, ik heb met m'n schijterige 8500 nog 20-35. Bij JointOps ligt t meer aan je geheugen.

Ik heb dus nog steeds een 8500, maar ik ben niet meer een pcgamer als vroeger. Als UT2004 het maar doet en JointOps dan ben ik wel tevreden. Als ik m ga upgraden dan wordt t een mooie Lian-Li kast en geheugen en geen videokaart die ik een half jaar later weer moet upgraden.

Laatst bewerkt: 18 jul 2004
  9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Lol lees je bericht nog is, volgens mij heb je een unieke kaart :D

10. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zeg dat je moet wachten op de budgetversiekaarten. Dat weet ik zelf ook wel dat die er nog niet zijn. De x300 en x600 moeten nog komen. Maar ik heb een 9800 pro met een 2600+ en 512 MB dual channel ddr3200. 25 frames is bij joint ops de normale koek als het een beetje druk is met pieken naar 50 op rustige makkelijke stukken en dalen van 15 fps, die demo map is een van de maps waar een goede framerate gehaald wordt doordat het een hele kleine map is (dormant volcano) en dan heb ik niet eens alle foefjes met AA aan. Kortom weggegooid geld, een maat van me die fan is van joint ops voelt zich verplicht om een x800 te kopen om het spel lekker te kunnen draaien op 50 FPS op mooie kwaliteit. Ik vind dat als je 400 euro uitgeeft je toch wel 60 FPS met high quality mag verwachten want je koopt alleen een stukkie siliconen. Bovendien zie je op de team chat iedereen zeuren dat ie maar een gammel aantal frames haalt met zo'n dure kaart. Ik heb 400 euro gedokt voor een kaart die dit soort prestaties neerzet. Ik geef mijn geld er niet 2 x aan uit. Een xbox kost de helft en levert veel meer waar voor je geld. Hopelijk weten doom 3 en hl2 wel wat te doen met de code die de aanschaf van dit soort kaarten wel de moeite waard maakt.

Laatst bewerkt: 19 jul 2004
  11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ha, dat is idd wel een 'slimme' zet ja, typisch Novalogic om een demo uit te brengen waar de framerate wel goed is :{. Tja ik heb er vorig jaar ook 475,- voor gedokt. Maar ik vermoed dat Joint Ops een uitzondering is, want het schijnt dat Doom3 en HL2 wel goed draaien met een 9800Pro. Battlefield: Vietnam is overigens ook zo'n spel, op m'n 9800Pro draaide ie bagger, maar op een FX 5700 liep ie prima :confused:. Maarja in zo'n game zitten ook de nodige nVidia dollars....

Dan heb ik er overheen gelezen, maar dan nog, jij zegt dat de 9800 Pro achterloopt en dat je dan beter op de x300 & x600 kan wachten. Die twee presteren geen van beiden beter als een 9800 Pro, dus wat schiet je daar dan mee op?! Dat is in mijn ogen dan geld vebrassing. Sterker nog, zowel de x300 als de x600 serie zijn alleen maar beschikbaar in de PCI-E uitvoering, en dus niet in de AGP uitvoering. Aangezien alleen Intel chipset's momenteel ondersteuning bieden voor PCI-E, kan je daar een nieuw mainboard voor kopen van circa 160 euro, plus een nieuwe Intel P4 processor vanwege het nieuwe socket. De goedkoopste is dan de P4 520 (2.8GHz) voor 210 euro. Daar komt bij, DDR2 geheugen, en 1x 512MB kost al 239 euro. De x600 XT is al te koop, en kost 249 euro. Dan kost zo'n 'budgetkaart' je bijelkaar al 858 euro!! Misschien leuk als je toch aan een nieuw systeem toe bent, maar wil je alleen je videokaart vervangen, is de 9800 Pro helemaal zo'n slechte kaart nog niet.

Laatst bewerkt: 19 jul 2004
  12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Je vergeet nog te zeggen dat de 9800 Pro goedkoper is als de x600 XT _0/.
    De x300 en de x600 presteren idd langzamer/gelijk/iets sneller als hun voorgangers, de 9200 en de 9600. Btw, Joint Ops liep op mijn 9800 Pro 128MB gewoon goed, en dan heb ik het niet over de demo.

13. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
  14. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hier precies hetzelfde systeempje staan, ik ga niet voor doom uitbreidingen doen, dus als ie het niet lekker doet haal ik hem wel op de xbox.

Deel Deze Pagina