Heftige ondergang van Nintendo

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CylonNL, 31 mrt 2004.

1. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind in tegenstelling tot de N fanboys de nintendo dus echt wel kiddy. Tenminste zo profileren ze zich. Ik bedoel met spellen als Mario Doubledash en Mario deel 100 spreek je echt niet veel 21 jarigen aan ofzo. Ze hebben na mijn mening ook de zwakste line up met het ontbreken van veel 3rd party games.

De gamecube is alleen leuk voor de exclusives als je daar tenminste van houdt (denk aan zelda enzo)

Op zich hebben alle consoles wel iets om zich te onderscheiden van de rest. Xbox heeft Live en de beste hardware. Sony heeft na mijn mening nog altijd de meeste titels en ook een iets betere line-up. En de gamecube heeft de hele N franchise.

2. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Over de prijzen van Sony weet ik niets. (Hoewel het schijnt dat de software goedkoper wordt dan van de GBA)
    Maar in verhouding met de moeite die ze doen om een GBA game te maken is zo'n game veel te hoog. Ik bedoel, de meeste games zijn toch ports en/of zijn betrekkelijk simpel te maken games.
    Zo'n ontwikkeling kost dus niet veel. Maar toch worden er prijzen van rond de 45E voor gevraagd! |:-

/Edit: en de laatste Mario viel wel degelijk tegen. Super Mario Sunshine was een slap aftreksel van Mario 64.
    Veel te kort, veel te makkelijk en te weinig vernieuwend....

Laatst bewerkt: 3 apr 2004
  3. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    Jah, ik heb me verkeerd uitgedrukt ofzo ;) sunshine was idd niet de game die men had verwacht, maar het is nog geen slechte game.
    Maar nu de gc en sp zo goed (volgens berichten) verkopen, is het waarsschijnlijk ook interessanter voor 3d party om voor nintendo te gaan produceren.
    Met het nieuws over nieuwe toppers enz, dan lijkt de toekomst voor nintendo toch wat rooskleuriger (..).
    Wat ze aan hun imago kunnen doen, dat zou ik niet precies weten, misschien moeten ze metroid, f-zero, en meer van dat soort games meer naar voren brengen in hun reclame.
    Maar ik ben blij met de cube, en ook met de xbox, als ik er maar lol mee heb :p.

4. TheEvilCuber

TheEvilCuber Now Im Nothing

Leuk Bevonden:
    0
    Ach ik weet echt niet in welke dimensie jullie allemaal leven hoor :confused: maar ik heb zelf een cube en een xbox en moet zeggen dat er toch echt op de cube veel meer toppers zijn!, op de xbox zijn er nieteens spellen die ook maar een klein beetje in de buurt komen van
    Metroid Prime
    Resident Evil 0 en Remake
    Zelda TWW
    Eternal Darkness (beste horrorgame ooit)
    Pikmin
    Super Mario Sunshine
    Viewtifull Joe
    Super Monkey Ball 1/2
    F-zero GX
    Metal Gear Solid: The Twin Snakes
    Super Smash Bros. Melee
    Final Fantasy Crystal Chronicles
    Harvest Moon A Wonderful Life
    The Legend of Zelda: Four Swords Adventure
    1080° Avalanche
    Mario Kart Double Dash!
    Animal Crossing

Geen enkel spel op welke console dan ook geeft mij zulke goede gevoelens door de sfeer en originele gameplay.
    En ik kan mij geen spellen voorstellen die beter zijn dan deze_O_

Helemaal niet als je kijkt naar wat er aankomt:
    Resident Evil 4 (getipt door IGN als game of the year_O_ )
    Donkey Konga
    Pokemon Colosseum
    Pikmin 2
    Animal Crossing 2
    Metroid Prime 2
    The Wind Waker 2
    Gheist
    PSO Episode III: C.A.R.D.
    Star Fox 2 (starfox: battlefield style)
    Paper Mario 2
    WarioWare Inc.: Mega Party Game$ (DE multiplayer game, en word supergoedkoop)
    Nieuwe Silicon Knights game (nu nog geheim)

ik zie dus niet zulke goede lineups voor andere consoles.

Alleen maar tennis, voetbal, en shooter, en autoracespellen :{ |:- Nee dat is lekker origineel zeg

5. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    lol fanboy alert ;)

6. TheEvilCuber

TheEvilCuber Now Im Nothing

Leuk Bevonden:
    0
    LOL hoezo?ben ik een fanboy als ik de goede spellen van de slechte (en voor de massa) kan onderscheiden?

Ik heb zelf ook een Xbox met 14 spellen en live! dus het is niet dat ik alleen voor de cube ben ofzo, maar de spellen van de xbox en ps2 missen gewoon allemaal de belangerijke "touch" die bijna alle 1st en 2nd party games hebben op de cube (zie Eternal Darkness)

7. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    mee eens (ik vind rogue leader II ook erg goed), maar shooters en racegames missen weer een beetje voor gc...

Daarvoor is de xbox dan weer, (halo, motogp, pgr 2, metal gear solid 2, panzer dragoon orta...)

En ik ben het ook eens over die... ahum "touch"... die vind ik bij metroid prime en TWW, eternal darkness heb ik eigenlijk nog nooit gespeeld :eek:

8. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217

Die touch is een kwestie van persoonlijke smaak denk ik.
    Ik heb zelf zowel een xbox als een cube maar zeker niet elk spel wat jij opnoemt op de cube heb b.v. voor mij die touch.

Eternal darkness b.v. heeft dat wel.
    Metroid ook..
    Maar avalanche en Mario Kart weer niet (ondanks dat ik MK erg leuk vind)

Wat wel zo is is dat nintendo veel meer draait op zijn 1st party games dan dat de xbox of de ps2 doet. De top tien verkochte spellen van de cube wordt vaak grotendeels gedomineerd door 1st party games, terwijl op de xbox en ps2 het toch vaak multiplatform games zijn (op uitschieters als Halo, PGR2 etc na dan)
    De reden is 2-zijdig,. 1 komt er veel minder 3rd party spul uit op de cube dan op de andere 2.
    Andere reden is dat er toch leuke originele titels op de cube uitkomen. Hoewel ik wel moet zeggen dat ik een beetje moe wordt van de zoveelste versie van mario......

Ik heb in ieder geval een cube voor de spellen die niet op een andere platform uitkomen, zoals dan een metriod en een F-zero GX.
    En door de huidige prijs van de cube denk ik dat ik daar ook niet de enige in ben. Vanuit dat oogpunt alleen al denk ik ook dat men niet kan zeggen dat nintendo een heftige ondergang heeft meegemaakt.
    Dat de cube pas uitwas vond ik het ook eigenlijk maar een vreemd ding, ik snapte ook niet helemaal waarom ze geen dvd-drive etc erin hadden gegooid, nu denk ik dat DAT hun redding is geweest. Als de cube net als de xbox en ps2 geweest was hadden ze het niet overleefd, nu bestaan ze nog dankzij de originaliteit van de console en spellen en doordat ze de console voor zo weinig kunnen verkopen.

Uiteindelijk is de xbox mijn favoriete console, kwa spellen.
    Maar de cube is voor mij wel een erg leuke 2e.

Deel Deze Pagina