[Help] Een character maken

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rego, 27 mrt 2006.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Weet ik eerlijk gezegd niet.... Weet iemand of er zoiets als een "ninja suit" in de game bestaat? Of althans iets dat er op lijkt? Het mondkapje hoeft niet perse (maar is wel leuk). Denk bijvoorbeeld aan Hayate van DoA.

2. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik ben nu op mijn werk en er is niks te doen.... dus dan ga ik maar gewoon lekker door. ;)

Custom Class: Samurai

Race: Aanbevolen -> menselijk ras zoals Imperial, maar vooral Redguards. Zoals altijd is eigenlijk elk ras geschikt (zeker omdat dit een fantasy game is), zolang jij het maar leuk role played.

Birthsign:

The Lord en vooral The Warrior vind ik goed bij de Samurai passen.

Specialization:

Combat. Een Samurai is in principe een oriental knight, dus de Samurai is vooral combat gericht.

Major skills:

Blade: Heb jij ooit een samurai zonder een zwaard gezien? Ik niet. Hoewel Samurai's ook andere wapens gebruiken worden zij toch wel vooral met dit type wapen geassocieerd. En lucky us.... Oblivion kent katana's en dai-katana's! :)

Heavy Armor: Samurai's dragen tijdens training ook vaak light armor, maar zodra zij ten strijde trekken zul je een Samurai toch vooral in heavy armor tegenkomen. Jammer genoeg kent Oblivion de karakterisitieke Samurai armor niet (vooral de helm is erg uniek), dus je zult het met een "gewone" heavy armor moeten doen. Misschien is jouw Samurai wel met een vlot aan land gespoeld, van zijn spullen gestript en in de gevangenis gegooid. Zo'n geweldig harnas wordt natuurlijk meteen voor veel geld verpatst. Dat zou een leuke quest kunnen zijn in het spel (mits deze armor erin gemod wordt).

Armorer: Een Samurai leeft en sterft bij zijn wapens en bepantsering. Speciale aandacht gaat vooral uit naar zijn wapen. Een roestige of botte katana betekent een eerloze dood voor de Samurai. Wie zijn wapen niet kan onderhouden bezit het recht niet om dit wapen te bezitten en te gebruiken in een gevecht.

Block: Een Samurai bezit uitstekende melee combat tactieken en kan met zijn wapen moeiteloos aanvallen afweren. In films zul je zelfs zien dat zij pijlen kunnen afweren met hun zwaard!

Marksman: Naast uitstekende zwaardvechters zijn Samurai ook zeer proficient met de boog. Kyudo, wat letterlijk betekent: De Weg van de Boog, wordt door velen beschouwd als de meest pure vorm van alle krijgskunsten. In een ver verleden was de Japanse boog een instrument voor de jacht, oorlog, ceremonie, spel en demonstraties van vaardigheden. De naam voor de oorlogstechnieken van het boogschieten is kyujutsu.

Mysticism: De mystieke Samurai. Een Samurai is geen spellcaster, maar door zijn getrainde focus is hij tot bijna magische kunsten in staat. Dit kan in Oblivion worden uitgedrukt d.m.v. Mysticism magie. Reflect, dispel, move objects, sense life, souls binden etc., allemaal kunsten die een goed getrainde Samurai met zijn focus kan uitvoeren.

Your choice: Misschien is jouw Samurai wel een rijke warlord? Merchantile zou dan een goede laatste major kunnen zijn. Of misschien wil jij jouw Samurai nog iets mystieker maken door bijvoorbeeld Alteration magicka toe te voegen. Neem in ieder geval geen Destruction. Een Samurai zal nooit met magie alleen een tegenstander vernietigen. Daarvoor heeft hij zijn zwaard.... zijn leven en het symbool van de Samurai.

Zifnap

Laatst bewerkt: 1 apr 2006
  3. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ach ja, nu ik toch bezig ben. Mijn laatste voor vandaag. :9

Custom Class: Arcane Trickster (afkorten tot Arc Trickster)

Race: Deze custom class heeft vooral magie en stealth als focus. Waarschijnlijk geen Nords en Orcs dus bijvoorbeeld. Elves, Khajiit, Bretons en Humans kunnen mischievious zijn als ze dat willen. ;)

Birthsign:

Veel birthsigns zijn bij dit character mogelijk. Persoonlijk vind ik The Lover, The Mage, The Serpent, The Shadow en The Thief het beste passen.

Specialization:

Stealth is belangrijk voor de Arcane Trickster, maar Magic voert toch de boventoon.

Major skills:

Athletics: De Arcane Trickster is een echt ettertje. Gaat een van z'n truukjes weer mis, dan moet hij hard weg kunnen rennen.

Security: De Arcane Trickster kan met zijn tengels niet van andermans spullen afblijven. Ligt iets achter slot en grendel, dan is het voor de Arcane Trickster alleen maar een grotere uitdaging om het in bezit te krijgen.

Speechcraft: Met zijn gladde tong verkoopt de Arcane Trickster jou twee foute geiten wollen sokken waar je bij staat.

Illusion: En hij laat je ook nog geloven dat ze van goud zijn! Voor een prikkie!

Alteration: Ze voelen nog aan als goud ook!

Conjuration: Maar voor je dat opdondertje te pakken krijgt heeft hij ineens reus van een kerel voor je neus staan (Waar komt die nou weer vandaan!?) en dat ettertje is ook nog ineens tot de tanden bewapend!?

Your choice: Stealth is een goede keuze. Acrobatics misschien? Meer magie kan ook. Destruction zou kunnen, vooral als je de resultaten van de handelingen van een Arcane Trickster als "zeer destructief" beschouwt.

Zifnap

Laatst bewerkt: 1 apr 2006
  4. cjpunt

cjpunt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde gisteren Oblivion score-en, maar overal uitverkocht.. had het kunnen weten...

Ik heb nog nooit echt rpg's gespeeld, maar wil toch voor deze gaan... heb er seriues de ballen verstand van, maar heb via OBLIVIONMODS de volgende character gecreeerd... IMPERIAL...

Vertel me even wat jullie ervan denken.... Tips zijn wel komen... Ik wil alleen wel een menselijk Ras...

General Information:
    Max Level: 52.5
    Encumbrance: 225

Health: 80
    Magicka: 80
    Fatigue: 160

PuntNL
    Class:Heroic Ex-con
    Race:Imperial
    Birthsign:The Thief
    Specialization:confused:tealth
    Attributes:Agility, Strength
    Major Skills:Mysticism, Alteration, Illusion, Sneak,
    Marksman, Athletics, Block

Abilities:
    Absorb Fatigue (daily: 100 pt. Touch)
    Charm (daily: 30 pt. Touch)
    Attribute/Skill Stats:

Intelligence: 40 Willpower: 30 Personality: 50 Agility: 45

Alchemy:5
    Mysticism:25
    Conjuration: 5

Destruction:5
    Alteration:25
    Restoration: 5

Illusion: 25
    Mercantile:20
    Speechcraft: 20

Security:10
    Sneak:30
    Marksman:30

Speed: 50 Strength: 45 Endurance: 40 Luck: 60

Athletics:25
    Acrobatics:10
    Light Armor: 10

Blunt:10
    Blade:10
    Hand to Hand: 10

Block: 25
    Armorer:5
    Heavy Armor: 0

Laatst bewerkt: 2 apr 2006
  5. ormagon

ormagon l!ve gamer

Leuk Bevonden:
    0
    @Zifnap
    Respect voor de mooi bedachte, in elkaar gezette
    characters, hoewel ik het niet altijd met alle stats
    eens ben heb je leuke classes bedacht, vooral die
    ninja is toch wel iets wat ik is ga proberen.

6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik begrijp wat je bedoelt. Mijn builds zijn vooral vanuit role playing perspectief opgezet, dus ze kunnen zeker efficienter opgezet worden qua stats (skills) keuze. In feite heb ik alleen maar naar de beroepen gekeken en daaraan de skills gekoppeld, zonder naar de meest ideale combinatie te kijken. De Arcane Trickster is zeker lastig om te spelen, maar met deze skills kruip je tenminste wel in de huid van een Arcane Trickster. Het leven is gewoon lastig als je zo mischevious bent als hem. ;)

EDIT: De Arcane Archer en Arcane Trickster zijn afkomsting uit AD&D (Ed. 3.5).

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke das mooi dan :)
    Je hoeft het ook niet overal mee eens te zijn trouwens, maar ik doe ook maar gewoon waarvoor ik hier aangesteld ben. Idd dat voorbeeldje wat je gaf van die leraar. Veel plezier verder hier, en met Oblivion natuurlijk. Ik zie dat je wel mooie characters in elkaar knutselt, keep up the good work....daar heeft iedereen baat bij :)

8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik heb nog genoeg informatie bronnen (o.a. uit AD&D), dus vandaag nog eentje.

Custom Class: Duelist (aka Swashbuckler)

De Duelist is een lenige, intelligente vechter, getrained in het maken van precizie aanvallen met lichte wapens zoals de rapier. Hij maakt altijd volledig gebruik van zijn snelle reflexes en scherp verstand in een man tot man gevecht. I.p.v. zware harnassen te dragen vind de Duelist dat de beste bescherming is helemaal niet geraakt te worden.

Race: De Duelist is combat georienteerd, maar hij is zeker geen krachtpatser en zal eerder zijn lenigheid en scherpe verstand aanwenden dan pure spierkracht om zijn tegenstander te overtreffen. Nords (dan moet ik altijd aan stoere Vikings denken) en Orcs lijken daarom minder geschikt voor deze custom class. Daar staat tegenover dat de Elves en Kahjiits deze keer wel passende keuzes zijn (vooral door hun finesse).

Birthsign:

The Warrior en vooral The Steed (extra speed) zijn passende keuzes bij de Duelist.

Specialization:

Combat. De Duelist is geen brawler, maar vooral een finesse vechter.

Major skills:

Blade: Zoals eerder aangegeven zijn Duelisten vooral finesse vechters. Ze vechten het liefst met snelle en lichte steek- en snijwapens. Clubs, maces en flails (allemaal wapens waarmee je lichaamsdelen verbrijzelt) passen totaal niet bij Duelisten.

Block: Net zoals de Samurai is de Duelist een meester van zijn wapen. Het uitdagen en winnen van tegenstanders in man tot man gevechten is de ultime kick voor een Duelist. Hij is ook zeer avontuurlijk en zoekt vaak de problemen op. Door zijn hoge gevechtsvaardigheid kan hij met gemak slagen afweren en parreren met zijn favoriete wapen. Net zoals de Samurai gebruikt de Duelist nooit een schild. Een Duelist vertrouwt in een gevecht alleen op zijn wapen en zijn (even) scherpe verstand.

Light Armor: Het liefst draagt de Duelist helemaal geen bescherming, want harnassen beperken hem alleen maar in zijn flexibiliteit. Toch zul je Duelisten regelmatig in lichte bepantsering tegenkomen. Vooral leer is hierbij favoriet. Het biedt lage bescherming, is licht en beperkt de Duelist niet teveel in zijn bewegingen.

Acrobatics: Een Duelist staat in man tot man gevechten nooit stil. Hij zal altijd de tactisch meest effectieve positie opzoeken (vaak hoger dan zijn tegenstander), of zijn tegenstander juist in een lastige positie proberen te dwingen (met de rug tegen de muur bijvoorbeeld). Hij zal ook heel zijn lenigheid aanwenden om zoveel mogelijk slagen te ontwijken, want parreren met het zwaard is niet altijd de meest effectieve optie.

Armorer: Omdat de Duelist zo'n intieme band met zijn wapen heeft opgebouwd is het vanzelfsprekend dat hij dit wapen ook zeer regelmatig en tot in de puntjes onderhoudt. Je zult een Duelist nooit met een roestig of bot wapen een gevecht zien aangaan.

Speechcraft: Duelisten (Swashbucklers) zijn echte charmeurs en ladykillers. Niet alleen omdat ze van mooie vrouwen houden, maar ook omdat jaloerse vriendjes hun dames wel moeten verdedigen (als ze hun eer tenminste hoog willen houden). Dit levert voor de Duelist weer interessante man tot man gevechten op. Natuurlijk worden deze gevechten meestal in het voordeel van de Duelist beslecht. De Duelist "verovert" zo zijn dame, maar zal door zijn avontuurlijke aard nooit lang bij haar blijven....

Your choice: Athletics is een goede skill voor snelle Duelisten. Veel Duelisten zijn ook van rijke komaf (en op zoek naar een kick in hun leven). Combineer dat met hun charmes en je krijgt erg goede onderhandelaars (Merchantile). Sneak en Magic skills zijn uit den boze. Duelisten willen hun tegenstander open en bloot kunnen uitdagen. Geen verborgen voordelen dus. Tevens willen zij niets met magie te maken hebben en vertouwen (soms tegen beter weten in) blindelings op hun eigen gevechtsvaardigheden en verstand.

Zifnap

EDIT: Het plaatje bij deze custom class is trouwens een beetje misleidend. Meestal dragen Duelisten lichtere wapens dan je hierboven ziet.

9. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou was zou ik blade en armorer of block eruit laten, wat anders level je veel te snel en je tegenstanders levellen mee

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat kan, maar dan is het geen Duelist meer. Dat levellen van je tegenstanders ziet de Duelist trouwens alleen maar als een uitdaging.

Zoals ik al zei, het gaat bij deze builds om het role playen en niet zozeer om het meest efficiente character op te zetten (of in dit geval een aanpassing van het character omdat anders het spel te moeilijk wordt). De meeste builds die ik tot nu toe heb gepost zijn daarom bestemd voor gevorderden. Kijk maar naar de Ninja. Een stealthy vechter zonder armor? Suicide zou je zeggen. Toch speel je op die manier een Ninja. Ik heb tenminste nog nooit een Ninja in chain mail rond zien rennen. Ik probeer dus meta-gaming denken uit de weg te gaan. D.w.z. denken in spel termen om zo de meest optimale keuzes te maken.

EDIT: Wat trouwens niet wegneemt dat je de builds voor jezelf altijd mag aanpassen. :)

Laatst bewerkt: 3 apr 2006
  11. cjpunt

cjpunt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hulp iemand....?????

12. cjpunt

cjpunt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IEMAND????

13. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Neem gewoon wat je zelf wel. Uiteindelijk zal je, een character dat iemand anders aanraadt, toch saai vinden en een eigen character samenstellen. Het ziet er goed uit...al kan je beter een argonian, dark elf of khajiit als ras nemen voor een thief/assassin.

14. cjpunt

cjpunt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah top man, bedankt voor je reactie....!!

Ik wil gewoon een menselijk ras, misschien stom maar ja..... Maar ben blij dat het er aardig uitziet... nu nog ergens oblivion vandaan pikken....

15. Wendiej

Wendiej Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vriend zegt dat ik heel veel op die character lijk, en dat is wel vet je kent je eigen gewoon bijna namaken..
    Echt SWEEET !!!

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ben jij ook een ex-gedetineerde dan?

17. Wendiej

Wendiej Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ja bijna maar gaat om het principe he. O-)

18. kym

kym Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Door een foutje zijn ALLE save files op de xbox 360 gewist.... ahhh en nog niet eens mijn fout. Ik was gelukkig nog niet zo ver met Oblivion en wilde toch een nieuw character aanmaken. Hierbij graag wat advies. Ik heb Morrowwind nog nooit gespeeld en ben nog niet zo heel handig met Oblivion... Maar begin het steeds meer door te krijgen
    Ik wil graag een Dark Elf en denk erover om 'the shadow' te kiezen.
    Ik heb via een programmaatje gekeken wat mij aansprak en daar kwam dit uit:

http://www.oblivionmods.info/?Orc Warrior&Orc Warrior&0&4&12&0&5&6&0&5&15&1 6&18&19&20

Is dit een handig character voor de langere termijn, dus ook als je wat verder in het spel komt.
    Ik vind het gebruik van magie leuk. Wat voor wapen (behalve een boog) is goed te gebruiken als dark elf?
    Zijn er hier mensen die dark elf spelen (vast wel...) en wat vinden jullie ervan?

Dus kortom alle tips zijn welkom!

19. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zelf blade er zeker bij doen en aangezien dat endurance je major is zou ik ook heavy armor of armorer nemen.
    Maar als je alchemy en mysticin wil zou ik intelligence nemen in plaats van endurance.

Zo zou ik de mijne maken denk ik. Opmerkingen zijn welkom. (aangepast)

General Information:
    Max Level: 50
    Encumbrance: 275

Health: 110
    Magicka: 80
    Fatigue: 180

Name: Auke
    Class: Heroic Ex-con
    Race: Dark Elf
    Birthsign: The Warrior
    Specialization: Combat
    Attributes: Strenght, Endurance
    Major Skills: Restoration, Marksman, Acrobatics, Light Armor,
    Blade, Block, Armorer

Abilities:
    Summon Ghost (daily: for 1 min.)
    Resist Fire (constant: 75 pt. Self)

Attribute/Skill Stats:

Intelligence: 40 Willpower: 30 Personality: 30 Agility: 40
    Alchemy: 5
    Mysticism: 10
    Conjuration: 5

Destruction: 15
    Alteration: 5
    Restoration: 25

Illusion: 5
    Mercantile: 5
    Speechcraft: 5

Security: 5
    Sneak: 5
    Marksman: 30

Speed: 50 Strength: 55 Endurance: 55 Luck: 50
    Athletics: 15
    Acrobatics: 25
    Light Armor: 30

Blunt: 15
    Blade: 40
    Hand to Hand: 10

Block: 30
    Armorer: 30
    Heavy Armor: 10

Laatst bewerkt: 12 apr 2006
  20. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    dark elf is wel flex aangezien hij een hoge resistend tegen fire heb en in oblivion veel creatures zijn met fire spells

Deel Deze Pagina