Ik heb sinds gisteren ook forza gekocht. maar als ik nu online wil gaan spelen, moet je auto dan helemaal getuned zijn?? (om nog een kans te maken om te winnen) of hoe doen jullie dat?? ik heb nog niet echt veel verstand van het spel. dus misschien kunnen jullie mij wat tips geven. alvast bedankt. _0/
Jaa je moet wel een fatsoenlijke auto hebben anders is het ook niet leuk...Ik ben nu in level 25 ik hep wel aardig snelle auto's..
Amerikaansee bakken driften niet, maar blokkeren gewoon bij het sturen. Op Mazda Raceway Laguna Seca heb je de eerste echte bocht, een dual apex, maar lijkt wel op een haarspeldbocht, daar stuurt mijn cobra niet echt. Ik heb er bijna alles opzitten en is een S3, maar wanneer ik die eerste bocht (Bocht 2 op de kaart) neem, dan kan ik hem niet meesturen, hoe ik ook afrem. Er zijn meerdere bochten die dat hebben. Ik heb hem na vele gestrande pogingen in bocht 2 op Laguna Seca de drivatar maar ingezet en daar won ik wel mee.
nog even een vraagje, maar als je online gaat racen gebruiken jullie dan altijd de zelfde wagen, of verschillende wagens??? want ik weet nog niet wat ik me er online van voor moet stellen.
Hoe bedoel je: Ik heb er alles opzetten. Je moet onder "Engine" NIET alles voldoen hea Onder "Drivetrain" wel. Bedoelde je dit.... Dan is het goed, maar met die bocht. Voor het insturen moet je al de goede bochtensnelheid hebben, in de bocht moet je dus niet mee hoeven te remmen. Echte trucs kan ik natuurlijk niet geven, sorry maar gewoon de fijnste auto kiezen, die volgtunen onder "Drivetrain" en misschien een beetje bij "Engine", vóór de bochten remmen en ja, dan weet ik het ook niet meer. Je zei dat je auto gewoon blokkeerde, heb je dan wel ABS aanstaan? Anders een tip.
Ja, ik heb op de cobra wel bijna alle engine-upgrades zitten, maar die zal ik er afhalen. Mijn auto blokkeert met sturen, niet met remmen. Ik rem af, wil een double apex of hairpin insturen, maar hij weigert constant die bocht af te maken, als ik toch op lage snelheid meestuur. Ik heb maar ff een paint gemaakt van die bocht, misschien dat je dan beter begrijpt wat er fout gaat: De twee zwarte lijnen stellen de double apex-bocht voor en de rode lijn is hoe mijn cobra er altijd door heen gaat. Hij is niet zuiver getekend, maar nu heb je een beetje een idee. Maar ik zal proberen het een en ander uit mn cobra te halen.
Onderstuur dus (of juist overstuur???? die haal ik altijd door de war), dan zal je toch wat settings moeten verandere. Zal zo ff kijken welke. Maar als je wat rustiger aanremt moet et met je huidige settings ook wel lukken denk ik.
Onderstuur is dat je auto rechtdoor wilt (dit dus), overstuur dat de achterkant uitbreekt. Ik onthoud het altijd door het volgende: onder is laag is te weinig, oftewel te weinig sturen (hij wil dus rechtdoor) en over is te veel sturen (oftewel de achterkant breekt uit).
Knal je met je neus tegen de vangrail, of met je kont?? Als je met je neus de vangrail raakt is dat een typisch geval van onderstuur. Met je kont (dan spin je dus) dan heb je overstuur. In het geval van onderstuur: Probeer de bandenspanning aan de voorzijde iets lager te houden dan de achterzijde, zo krijg je aan de voorzijde meer grip. Ik weet niet zeker of dit ook bij de Cobra werkt (die heb ik namelijk nog niet) maar het werkt bij veel auto's. In het geval van overstuur: net andersom. Maar maak de verschillen niet te groot.
Het is in principe de neus die het hem doet, maar vooral dat ik hem niet door een scherpe bocht heen kan loodsen, dan wil hij (gedeeltelijk)rechtdoor, maar ik zal mijn cobra zo even aanpassen dat hij misschien beter gaat rijden.
Hier misschien nog een leuk hulpmiddel om je wagen af te stellen: 1) Tune your suspension properly (which means buying the most expensive suspension upgrade) 2) Drive correctly: use partial throttle when your front wheels are turned. After getting the fully customizable suspension, take it for a test drive. Is the car oversteering? Take a look at the defauly suspension setting, particularly the spring rates and the antiroll bars. There are two things I noticed about the default settings in the racing suspension for many of the cars that I bought: 1) There is a large differential between the front and rear spring rates (i.e. the front spring is set to a high number and the rear is set to a low number). Well, no wonder my car handles like crap. One of the things I learned from GT3 and GT4 is that you want to keep your front and rear spring rates as close as possible. Big differentials causes uneven stiffness, and leads to over/under-steer. You will need a small differential on most cars to get the steer corrected, but not a 40% difference that you see here. 2) The antiroll bars are set very low at the default settings. Who though this was a good idea? What's the point of having them if they are preset to almost zero? Duh. Also, no room to play with them. Here is what has been successful for me. (May not be for you). The first thing I do when I get a new car and the racing suspension: 1) Drive the car around the course to get a feel for the default settings. You will probably notice lots of under/over-steer. Now begin tuning (do all these things before driving again): 2) Set the front and rear springs to the middle setting, same setting for front and back. Get rid of that differential, at least for now. Lower the ride height to a few notches above the lowest setting. Same setting for front and back. 4) Set your antiroll bars to the middle setting, same for each. 5) Now drive a few laps. It will feel different, but probably better than it was before. This is the neutral setting for you car. You have gotten rid of the glaring problems from the default settings: lowered your car, actually given your antiroll bars some effect, and gotten rid of the huge spring differential. Lowering you car is always good. It puts your center of gravity lower so there is less transfer of weight during cornering, braking, and acceleration. It also reduces the aerodynamic drag under your car. Think about a big monster truck who has its ride height set real high.how well can that thing corner with all that body roll. Low to the ground is always good, no matter what the other settings are. Now, if ride height is set too low, your car will hit the roadway on a bump. But in Forza, you don't need to worry about this too much. Why: no damage when you do bottom out and very little loss of control when you do. We're not running any rally courses here. No major bumps. So, lower that car and don't worry about the consequences. Now that you have the neutral setting, you can make small adjustments. If the car feels to stiff or too responsive, you can begin softening both your antiroll bars and springs, same for front and back. If the car feels too mushy or not responsive enough, then increase them. If, for some reason, your car bounces into the air, soften your springs. I don't think this will happen, though. To correct over/under-steer, make small changes to both the antiroll bars and springs. Small. Doing this will cause you to have a small differential between front and back settings. But, by making small changes to both front and back of both antiroll bars and springs, you can get good effects without causing a large differential in either setting. For example, if the description says to increase my front roll bars to help with understeer, I will increase my front roll bars a little and decrease the real roll bars by the same amount. I then do the same for the springs. My advice is to mess with the springs and antiroll bars to correct for under/oversteer before you start messing with downforce settings. A lot of drivers become "dependent" on their downforce to correct steer. But there are disadvantages to this: 1) Downforce is proportional to speed, so this will only help in the faster corners, whereas suspension settings work at all speeds. 2) Downforce also creates drag which slows you car down. Yes, downforce is important and helps, but don't use it in place of good suspension settings.
op welke manier kun je het beste lvlen ? ,de endurance races zijn echt telang . zit nu op lvl32 en het schiet niet echt op !
Hallo luitjes, ik zit met forza vast bij de corvette challenges. ik snap er niks van ik heb alle corvettes op dit moment beschikbaar(4) geprobeert maar niks is snel genoeg! zit 1 van jullie hier ook vast? en zo niet. welke auto hebben jullie gebruikt en wat was de instelling? Snike
Neem de qua prestaties snelste Tune 'em helemaal vol bij: Chassis & Drivetrain Zet er misschien de kleinste turbo op. Nu rijdt ie fijner én is ie qua snelheid één van de snellere. Nu gewoon voorzichtig met het gas om gaan en voilá!
Ik zat net op de site van FM XBW clan en ik zag dat mensen eigen logo hebben hoe maak je zo'n eigen logo of kan dat alleen als je live hebt ??¿¿
Dat doe je, door veel verschillende layers (denk maar aan rondjes, vierkantjes etc.) over mekaar te plakken. Lees anders even dit topic door en je weet het.
Gisteren voor het eerst een endurance gedaan en gestrand in ronde 28, vanwege benzine op . Gelukkig New York wel gehaald, door een pitstop te maken. Maar hoe kun je eigelijk zien hoeveel Fuel je nog hebt? en wat houd het 'plaatje' in als je 2x op [White] drukt? Je ziet de banden (in de meeste gevallen groen) en middenin iets roods. Wat is dat. En wanneer houden jullie altijd een pitstop in Endurance? op de helft, op 2/3e?