1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Help] Forza Motorsport

Discussie in 'Algemeen' gestart door Feodor, 13 mei 2005.

  1. Jest3r-NL

    Jest3r-NL Firefart

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    weektonnie, keb die schermpjes alleen aan als k een endurance race rijd, dus zo vaak gebruik ik t nie, dus ik weet ook niet welk schermpje de eerste of 2e is. tenminste het is degene waarbij de banden na een tijdje groen en geel worden. btw, sry voor mn domheid:p


    en nee, ik ben geen forza leek
     
  2. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Maakt niet uit, ik geloof dat je geen Forza-leek bent. ;) :p (ik ook niet hoor, ik heb em al uitgespeeld *) patser ben ik ook)

    Maar ik reageerde ff, zodat andere members niks verkeerds lezen. :)
     
  3. Jest3r-NL

    Jest3r-NL Firefart

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    ja is goed, ik heb m nog nie uitgespeeld, hoewel ik m al wel vanaf de release had, eerst speelde ik t enorm veel maar nu nie echt meer omdat ik ook weer heel vaak achter de pc zit en door 40 uur in de week te werken heb je ook niet zoveel tijd om te gamen(k hoef nog maar 2 weken :D, daarna weer volop gamen:D) (SPAM, SPAM :9 )
     
  4. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    ej mensen , ben nu met class S championship bezig en trek t net niet met mn max
    getunede Koeningsegg cc , de achterkant schiet vaak weg , wat kank daar tegen doen?
     
  5. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    - Je auto helemaal vol tunen bij Chassis/Drivetrain, zodat 'ie beter stuurt, remt en meer grip heeft.

    - De trekker-knoppen instellen als gas en rem, zodat het makkelijker is om te doseren met gas geven.

    - De 5-de versnelling korter maken, omdat dat een Overdrive versnelling is, daar win je veel tijd mee.

    - Doseren met gas geven, rustig op bouwen en pas vol gas geven als de auto weer in een rechte lijn is.

    - Eventuele Turbo's, inlaatsystemen allemaal weghalen, alleen maar tunen bij Chassis/Drivetrain, de Koenigsegg heeft genoeg power van zichzelf. Je kan hem beter lichter maken bij Drivetrain etc.
     
  6. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha moet je dit eens proberen: Je koopt een ford mustang en koopt ook de beste onderdelen. Je tuned hem verder niet. Ga dan racen maar doe tcs (of zo iets)NIET aan.... Muwahahahah veel succes :p
     
  7. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet een auto ook bijna niet tunen bij Engine he. ;)

    * ik neem aan dat je dit voor de grap deed, maar ik zeg het toch maar ff. :9
     
  8. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    en waarom niet ?
     
  9. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Auto's bijna niet bij Engine tunen???

    Je moet gewoon elke auto die je hebt naar de top van z'n klasse tunen (D1, C1, B1 enz) met behulp van Chassis/Drivetrain. Door Raceslicks erop te gooien, betere remmen te kopen en je auto lichter te maken komen er veel punten bij voor ACC, BRA en CORN. Als je dat gedaan hebt kan je altijd nog kijken bij Engine Tuning en er een klein Turbo-tje opgooien. Je hebt er namelijk meer aan om een auto te hebben die beter remt, meer grip heeft, en sneller optrekt d.m.v. een lichtere carroserie i.p.v. meer kracht. Je kan er wel wat op gooien bij Engine Tuning (ik zei ook BIJNA niet :9 ) maar dan moet je wel de kleinste onderdelen pakken, anders heeft je auto vaak teveel kracht en drift 'ie nog in z'n 3de versnelling.
     
  10. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Wat moet je precies afstellen als je auto harder moet kunnen remmen?

    en wat moet je astellen bij onderstuur / overstuur?
     
  11. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Onderstuur is dat de voorkant van de auto rechtdoor glijdt. Dit zie je vaak bij voorwiel aangedreven auto's, (FWD) omdat er téveel druk komt op de voorwielen van die auto's doordat ze moeten sturen én aandrijving geven en vervolgens de voorkant wegglijdt, hierdoor verliezen de banden hun grip.
    Bij FWD kan je de auto dus iets beter op overstuur afstellen.

    Overstuur is dat de achterkant van een auto wegglijdt. Dit zie je vaak bij achterwiel aangedreven auto's, (RWD) omdat de achterwielen aandrijven en téveel kracht hebben en vervolgens de achterkant van de auto naar buiten drijven. Daarom kan je een RWD beter op onderstuur afstellen.
     
  12. Michel NL

    Michel NL Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo, ik ben nu bij level 32.

    Zit vast bij de corvette races, welke corvette is het snelst, en hoe kan ik deze goed afstellen? want die gast met die corvette lingenfeiter is sneller dan mij.

    Alvast bedankt.

    Groeten Michel
     
  13. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet meer welke Corvette. Ga anders naar Buy Cars, America en vervolgens Chevrolet. Neem dan gewoon de beste Corvette die je hebt unlocked uit dat rijtje. Tune 'em hélemaal vol bij Chassis/Drivetrain. Dan rijdt ie nog het beste en als je wilt (is wel handig) zet je er een klein turbotje op zodat nét wat sneller bent, maar dan wel de kleinste turbo anders is acceleren en ramp. Probeer het dan nog eens. :)
     
  14. Michel NL

    Michel NL Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar vaak breekt de achterkant uit van de corvette als je het gas los laat voor de bocht en dan vol gas geeft als je de bocht uitkomt.

    Hoe kan ik dit verhelpen? denk dat het te maken heeft met downforce als ik het goed heb?
     
  15. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Of rustig op je gas gaan, zodat je zegmaar gevoel hebt met het wegdek:)
     
  16. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei moet je iig niet echt tunen met turbo's ofzo, slecht voor de wegligging. Maar iig... nooit gas los laten in een bocht, de aandrijving van de auto is dan weg, waardoor 'ie gaat slippen. Dus als je instuurt, altijd gas aanhouden, ookal is het maar een klein beetje. En bij het optrekken ook gewoon gedoseerd gas geven, slippen doet 'ie altijd wel, want een Corvette heeft altijd al (te) veel kracht.

    Als je met downforce wil werken kan je hem wat meer op onderstuur afstellen, aangezien het een RWD is. Over over -en onderstuur heb ik ook een uitelg gegeven iets hierboven. :)
     
  17. Michel NL

    Michel NL Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Owke heel mooi zal het is proberen.
     
  18. Michel NL

    Michel NL Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog ff vraagje: wat is de snelste en fijnste auto van het hele spel? die ook snel is maar ook goed op de weg ligt?(nieuwsgierig).

    Groeten Michel
     
  19. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Van de R-Class:
    bijna al de auto's wel, een enkeling niet.


    Van de "Normale auto's":

    De Saleen is snel, die heeft heel veel punten oor BRAKE en CORN, dus je kan héél laat remmen etc, maar hij slipt wel snel en is nerveus op hoge snelheden,

    de Koenigsegg is ook wel snel, maar zijn 5de versnelling moet je veranderen, want dat is een Overdrive vernselling. (dan komt 'ie heel laag in de toeren (te laag) voor benzinebesparing)
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2005
  20. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    De saleen is idd echt een top car!
    bij welk level krijg je hem in het spel zelf
     

Deel Deze Pagina