Ook als geen hond het zou zien zou ik het doen. Ik doe het omdat ik het leuk vind, en om geen enkele andere reden. Is de game kut, of heb ik er genoeg van? Dan kunnen de achievements me gestolen worden.
Je mag imo pas zeggen dat het tijdverspilling is zodra je mensen kutgames ziet spelen alleen om de achievements (en dan nog kan het zo zijn dat wat jij kut vindt de ander geweldig vindt ), maar als iemand het doet bij games die leuk zijn, en die persoon er plezier bij heeft is het geen tijdverspilling. Het verlengt de speelduur, geeft je extra doelen, maakt de game extra uitdagend, en, ja, soms zijn ze ook om trots op te zijn. Opscheppen is overdreven, maar natuurlijk ben ik (en genoeg anderen) soms trots op een achievement. Waarom niet? Ze zijn niet allemaal een piece of cake.
Vroeger had je ook mensen die trots kwamen vertellen dat ze bv Halo op Legendary hadden uitgespeeld met handen en voeten aan hun oren gebonden, het enige verschil is dat men nu een shiny achievement plaatje bij de post kan zetten om het te bewijzen. Zo veel verschil is er dus niet eens.
Voor sommigen is het misschien 'uiterlijk vertoon', maar voor de meesten is het gewoon een verlengde van de game. Een extra manier om plezier te hebben.
Laatst bewerkt: 13 mrt 2012