1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Help, ik wil een xbone aanschaffen, denk ik...

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Triple__vince, 8 okt 2015.

  1. Triple__vince

    Triple__vince New Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoi iedereen,

    Ik ben nieuw op het forum en zou graag jullie hulp inroepen!! Ik game graag en doe dit dan ook al jaren met veel plezier, heb nooit een echte voorkeur gehad. Heb alle PlayStations gehad, een Xbox, 360 en ook een Wii. Nu game ik op de de Ps4 maar wil waarschijnlijk gaan wisselen voor een Xbox one en daar komt jullie hulp van pas. Een goede vriend riep meteen dat de Xbox veel last heeft van frame drops en niet eens alles op 1080 kan spelen. Nu heb ik hier vaker over gehoord maar wat is er nu van waar....???

    Kan iemand hier wat licht op schijnen?

    Alvast bedankt!
     
  2. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Heeft je vriend een Xbox One of 'riep' hij inderdaad maar wat? :p

    Niet alle games zijn 1080p, zowel voor de PlayStation 4 als de Xbox One.
    Maar alle niet 1080p games worden door een zogenaamde upscaler gewoon
    op 1080p weergegeven op je TV.

    Zijn mooie Xbox One bundels uit en er komen nog een paar aan tegen de feestdagen :)
     
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dit vind ik net even een te makkelijk antwoord eigenlijk...

    Die maat van hem omschrijft het wat dramatisch, maar niemand kan ontkennen dat de PS4 krachtig is dan de X1. Wat je ervan merkt verschilt per game. Het lijkt er ook op dat de verschillen groter waren ten tijde van de intro van de PS4 en X1 dan dat ze nu zijn.

    Neem anders eens een kijkje op het YouTube kanaal van Digital Foundry. Zij plaatsen daar altijd zeer diepgaande analyses op dit vlak per game.
     
  4. Triple__vince

    Triple__vince New Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    4
    Inderdaad dat heb ik ook met hem besproken, hij beargumenteert waarom ik nu voor een minder krachtig zou kiezen dan ik al heb. Wat ik overigs wel begrijp. Het heeft deels ook te maken met de line up voor beide consoles waar naar mijn mening Sony de bal behoorlijk heeft laten liggen.
    Zal eens een kijken bij Digital Foundry, bedankt voor die tip.
    Wat betreft aankomende bundels, begrijp ik het goed dat er nu een 'oud model en een verbeterd model' van de 500gb versie op de markt is? En vinden jullie de Elite versie zijn geld waard?
     
  5. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik zou even kijken of je de Elite controller fijn lijkt, zo ja, is de Elite bundel uiteraard de beste deal. 'Verbeterde' versie, 1TB SSHD (standaard 1TB kost ook al €400) en de Elite controller (los €150). En dat voor €490. Ik ga zelf deze bundel aanschaffen en kom ook van PS4.

    Ik kies voor de One omdat ik toch graag weer Forza / GearsOfWar / etc. wil gaan spelen en de controller van veel betere kwaliteit is IMO. De triggers piepen niet als een gek en de stickjes zijn gewoon van goede kwaliteit. Software van de One lijkt me ook beter. Daarnaast heb ik vaak problemen gehad met PSN. Het verschil met de PS4 op grafisch gebied wordt steeds minder, volgens mij is er laatst nog een update geweest (DX12 oid?). Dat verhaal boeit me ook helemaal niet, je merkt het waarschijnlijk toch niet eens.

    Succes.
     
  6. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Als je nu voor Elite controller wilt gaan en je nog geen X1 hebt, dan kun je inderdaad niet om de Elite bundel heen. Of de Elite controller de meerprijs waard is, dat weet nog niemand. De controller moet hier nog uit komen.

    Overigens is komende Tomb Raider bundel ook erg interessant. Een X1 met 1TB HDD (maar niet dezelfde als die in de Elite console, al is het nog onduidelijk of je daar echt voordeel aan hebt, ook de Elite bundel is nog niet uit) inclusief beide Tomb Raider games voor 399.

    De toevoeging van de DX12 technologie aan de X1 kan inderdaad voor een significant verschil zorgen, voor games die zwaar rusten op CPU kracht. Echter moet de game daar dan wel op gebouwd zijn en dat is nog geen enkele game. Dat is dus iets voor in de toekomst.

    Er is overigens geen sprake van verschillende 500GB consoles. Wel is het zo dat de controller is aangepast, herkenbaar aan de toevoeging van de 3,5" headset jack aan de onderkant van de controller. Belangrijker is dat ze ook de bumpers hebben aangepast, want die vind ik niet lekker werken op de oorspronkelijke controller. Dus als je een nieuwe X1 koopt, wees er dan scherp op dat je er eentje hebt met de vernieuwde controller.
     
  7. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Dus de Elite controller / huidige 'X1 bundel-controllers' hebben ook verbeterde bumpers? Dat zou wel fijn zijn. Dat vond ik het enigste minpuntje aan de controller. Heb namelijk al een dik jaar een One controller, voor mn pc, dat is dan nog niet de verbeterde versie volgens mij.
     
  8. Triple__vince

    Triple__vince New Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    4
    Oke, dat maakt een hoop duidelijk.
    Neig ook naar de elite bundel maar vind dat ze voor dat geld er ook wel een game bij kunnen doen. Zou ik die zo uit de schappen kunnen pakken straks of is het aanbod schaars?
     
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Dat weet je nooit van te voren. Ik ga er vanuit dat er genoeg in de schappen zal liggen. Het gaat niet om een Xbox Two of iets dergelijks, en mensen die al een Xbox One hebben gaan (mag ik toch hopen) echt niet overstappen naar de One Elite omdat ie 20% sneller opstart. Dus dat moet wel goed komen. Daarnaast zijn de feestdagen nog niet begonnen, en zal voor veel mensen de Elite controller overbodig zijn. Ik ga hem een dezer dagen pre-orderen bij Coolblue.

    Een extra game zou tof zijn, maar ik verwacht dat hier pas naderhand (misschien bij de feestdagen) bundels van worden gemaakt met de Elite console. Niet meteen bij release.
     
  10. Triple__vince

    Triple__vince New Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    4
    Nou ik ken toevallig een hardcore Xbox fanboy die zijn Xbox wel gaat omwisselen.
    Soms kan je met de winkel zelf ook een leuke deal sluiten als je er een spel bij neemt.
     
  11. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    ik ga de overstap wel maken :p reden is niet omdat de console 20% sneller opstart, maar omdat ik toch al een grotere harde schijf wilde hebben en de elite controller. Ik kon mijn witte xbox one erop inruilen en hoefde er maar weinig bij te betalen.
     
  12. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Oh dat is natuurlijk top :thumbs: Had ik niet verwacht maar eigenlijk wel logisch.
     
    Insane/Erret vindt dit leuk.
  13. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Momenteel bij Gamemania €449. Ik zou zeggen sla je slag ;)
     
  14. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Een minder krachtige console, maar wel een console die daadwerkelijk AAA titels leverd.
    Sony heeft op dat gebied gewoon nog een flinke inhaalslag voor de boeg.
     
  15. Triple__vince

    Triple__vince New Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    4
    Had de aanbieding gespot, dank je voor de tip.
    Denk ook dat de Xbox op het moment de betere titels heeft, en veel exclusives van Sony voor volgend jaar vind ik niet zo interessant.
    Denken jullie dat er nog meer bundels gaan komen die de moeite waard zijn?
     
  16. Triple__vince

    Triple__vince New Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    4
    Iemand enig idee of er richting de feestdagen nog meer bundels komen of zou ik er nu al eentje kunnen aanschaffen?
     
  17. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Valt wel mee toch? Vind ze wat dat betreft wel gelijkwaardig.
     
  18. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Dan ben ik benieuwd welke Sony AAA exclusies je dit najaar gaat spelen?
    Bloodborne begin van het jaar Until dawn wordt niet gezien als topper.
    Heb je Uncharted 4 in februari geloof ik.

    Los van de remakes heb je dan 2 titels in 1 jaar tijd.
     
  19. Triple__vince

    Triple__vince New Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat de third party games (nu nog) het beste tot hun recht komen op de Ps4 en de keuze dus ligt bij welke exclusives je wil spelen. Ik ga waarschijnlijk toch overstappen naar de Xbox omdat ik weer halo en Gears of war wil spelen en de maandelijkse games veel beter zijn.
     
  20. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Ja third party games draaien beter op de Ps4, maar vaak valt dat verschil niet eens op.
    Exclusives daar koop ik een console voor.

    Er komen iig genoeg interessante X1 bundels aan.
    De keuze is reuze
     

Deel Deze Pagina