Ow zeker een oplichter! Mijn eerste mailtje wat ik van hem kreeg was echt exact hetzelfde! Thanks Xbw voor de hulp! Dit soort mensen kan ik dus echt niet uit staan he! Wat een eikel!
ik snap je niet helemaal. Hij zegt tegen iemand anders dat hij hem nog heeft (wat ook zo is) en dan is hij gelijk een oplichter? Hij heeft met jou nog geen deal. Je bent nog in onderhandeling. Je hebt nog niet gezegt geld gestort te hebben. Als ik jou was, zal ik vragen wat de naam van zijn leverancier is. En ik zal het dan idd doen zoals hij het voorsteld: half om half. Dan toon je allebij wat vertrouwen aan elkaar. Vraag desnoods of hij een foto voor je kan maken. Ik vind hem niet echt overkomen als een oplichter.
Haha, niet?! Nog geen deal zeg je? No way hozee, komop zeg, ze waren aan het beslissen hoe de betaling moest gebeuren. Stel dat die gozer opeens een deal nam met Pim, en dat Genassix het geld al overmaakte, want hij had immers al de instructies. Doe 's niet zo naïef, 't is een dikke oplichter.
Als je zegt dat je hem komt halen, kijk hoe hij dan reageert. Als hij het goed vindt, heeft hij iig een DS thuis liggen. Als hij Ok zegt, zeg je gewoon: Oh sorry, ik heb al een andere deal.
ok, idd geen Persoonlijke gegevens posten idd, @Pimmy, het wil niet zeggen dat als hij over geld begint dat hij meteen een oplichter is. Als ik een spel verkoop of iets dergelijks, via marktplaats etc etc. Dan ga ik niet eerst met de geinterreseerde bieder een leuk praatje houden, dan heb ik het meteen over Levering/geld/waar hij woont. etc etc.
Als ik vraag of een verkoper iets nog heeft dan vind ik het niet echt prettig als iemand gelijk over de afhandeling begint, ik heb nogeneens een prijs genoemt bijvoorbeeld. Dan is het gewoon niet netjes om gelijk al te beginnen van hoe ik wil ik betalen.
Doe alsof dat je hem komt ophalen en vraag naar z'n adres en telefoonnummer. Als hij er raar op reageert. Dan weet je genoeg
Misschien ook wel interessant een topic te gaan maken met dit soort zaken. Velen hier zullen games / gerelateerde dingen zoeken via marktplaats / speurders etc. Er zijn genoeg oplichters in het land (zelf onlangs 2 keer opgelicht na betaling!). Genassix: Goed besluit! Niet kopen!
PS de DS in de winkel ziet er heel anders uit dat is de oude style en ook iets minder kwaliteit gewoon in de winkel kopen !
OOwh en trouwens half half zegt niks misschien denkt hij wel beter iets dan niets ! niet doen koop gewoon in de winkel of ga gewoon langs want misschien heeft hij er wel 1 maar die kan ook kapot zijn !
Zat ik ook al aan te denken. Aan een topic waarin mensen vragen kunnen stellen en problemen kunnen plaatsen betreft internetkopen. Ik wil zo'n thread best aanmaken, in overeenstemming van de moderaters, administraters (wie dan ook ) Laat maar weten of hier behoefte aan is. Ik heb iig zoals hierboven al staat vermeld besloten geen zaken te doen met deze persoon.
Ik heb misschien wel een tip voor mensen die ooit wel eens geld hebben overgemaakt en nooit de game hebben ontvangen. Althans zo heb ik het gedaan. Als je slim bent vraag je natuurlijk altijd hun adres. Dan zoek je via internet hun telefoonnummer op. Dan bel je is een paar keer overdag. Ik kreeg de hele tijd die ouders aan de telefoon en vertelde mijn verhaal. Ze zouden er wel wat aan doen zeiden ze. (niet dus) Toen kreeg ik een keer die gozer aan de telefoon. Het bleek zo'n 14 jarig kindje te zijn. Ik gebruikte dus woorden die ik hier niet liever noem. Volgens mij zou het wel werken. Niet dus. Toen ben ik gaan "stalken". elke dag midden in de nacht die gozer opbellen. Om drie uur snachts ofzo. En overdag ook een paar keer. En welja, na 3 dagen had ik de game thuis op de mat.
Je kan ook gewoon je geld terugtrekken binnen een maand als je ff naar bijvoorbeeld de postbank belt en vraagt op ze het geld terug kunnen trekken en er een goede rede geeft. Ik had ook een keer geld overgemaakt naar een verkeerde rekening, toen heb ik het ook kunnen terugtrekken.
Als je zelf overmaakt kan de bank het niet meer terugboeken hoor. Alleen als je iemand hebt gemachtigd om geld af te schrijven, dan kan je het binnen 30 dagen terugboeken.