1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Help! Xbox loopt ineens aan!! Fan verrot?? :(

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BounceMeister, 5 okt 2002.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Zoals ik zei, die shit wordt gebackupt door de Xbox costumer gedoe, zou er nog wel ff naar vragen

2. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Daar vraag ik zeker even naar ja. Misschien koop ik 1 kaartje voor m'n belangrijkste savegames. Das toch weer 40 of 50 euro ofzo.. Maar dan weet ik wel 100% zeker dat ik die savegames nog heb.

3. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Of je koopt een kaartje.
    Maakt een backup van je games...
    Loop naar een vriend toe met een XBOX...
    Pomp ze op zijn bak.
    En dit doe je een paar keer totdat je klaar bent met backuppen.

:+

4. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Daar zeiden ze tegen mij destijds niks over hoor. Anders had ik nooit zoon memmerie-unit gekocht. Oh en BounceMeister, 1500 blocks ? Wat dan allemaal in godsnaam ? HALO is iets van 260 blocks maar verder zijn al m'n spellen tussen de 15 en 40 blocks

5. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb hier 3 pc's, 1 is net nieuw, bij die andere 2 heb je ook een klote geluid bij de fans bij het opstarten. dat zijn de lagers, die zijn dan versleten ofzo.

als hij een tijdje draait, dan word het warmer in de fan en smeert het beter, zodat het geluid wegzakt.

wat jij hebt lijkt me niks ernstigs, als het de fan achterin de xbox niet is, is het vast die op de grafische kaart.

btw, bij mij zat er tussen bellen en xbox terug 4 dagen(me dvd maakte krassen).

dag 1: bellen
    dag 2: doos thuis
    dag 3: xbox werd opgehaald
    dag 4: xbox werd gerepareerd
    dag 5: xbox weer terug

6. afraidtech

afraidtech whatever

Leuk Bevonden:
    0
    wel een lekkere service

7. El Barto

El Barto PS3? 360 rulez!

Leuk Bevonden:
    0
    Jij wilt ook een muts? Dan moet je je Xbox saboteren, bellen met custom care, je xbox in de toegezonden doos stoppen .... hahahaha... :p

8. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    komop he Toxic_Timmie, maak je sig eens iets kleiner...9/10 van jouw posts bestaan meestal uit jouw sig..
    en niemand interesseert toch welke spellen jij graag wil :D

9. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, dat is compleet overbodig en nog irritant ook.
    Laat het weg aub

10. USA2003

USA2003 TeNShinHaN

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn PS2 deed ook heel raar....Dat ding was nog nooit gevallen of ergens tegen aan gebotst..en toen deed ik hem dus aan...... nou, ik deed het power knopje aan....maar er gebeurde niks...dat ding was gewoon stuk...vraag me niet hoe.....ik belde sony en ik moest mn ps2 compleet met draden en controller inleveren, en ik kreeg een nieuwe voor 110 euro................laatst hoorde ik van iemand dat ie hetzelfde had...alleen die 110 euro hoefde hij niet te betalen 8) 8) 8) ..........

11. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Als je nog garantie had, klopt het niet. Als je geen garantie hebt, kan het zijn dat je moet betalen, maar 110 euro is wel erg veel hoor! Wat kost zo'n ding nou nog nieuw?

Terug naar m'n eigen probleem:
    Het is vrijwel zeker de GPU fan die ik steeds hoor. Een typisch cheap-ass fan geluidje namelijk. De achterste fan is het niet en de HD ook niet, want die had het dan al lang begeven.

Maandag even een uitgebreide mail sturen, want over de telefoon is het zo lastig om het probleem uit te leggen aan zo'n maffe Ier en dan nog de slechte kwaliteit van de lijn erbij ook. ;)

12. USA2003

USA2003 TeNShinHaN

Leuk Bevonden:
    0

13. USA2003

USA2003 TeNShinHaN

Leuk Bevonden:
    0
    Hey geloof me...het is beter om te bellen..dan wordt het probleem duidelijk uitgelegd en er wordt beter geluisterd...
    Ik had een mail naar SCEE gestuurd..en ze zeiden dat ik de KlantenService moest bellen voor info , zo'n reactie kon ik verwachten...

14. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ok, dan schrijf ik m'n verhaal eerst even duidelijk op, want in het engels een technisch probleem uitleggen aan een Ier is toch wel moeilijk, hoewel m'n engels prima is.

Dan bel ik maandag die customer care wel even.

15. USA2003

USA2003 TeNShinHaN

Leuk Bevonden:
    0
    okay.. :)

16. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ok, update:

ik heb gebeld met de customer care lijn en ik kreeg een aardige dame aan de lijn. Het engels ging eigenlijk best wel goed, en ik heb haar uitgelegd dat de fan een "roaring noise" maakt als ik de Xbox aanzet en dat het na een tijdje weer stil is. Ook mijn vermoeden dat het de GPU fan is, heb ik laten weten.
    Ik heb een trackingnummer gekregen en ik zal binnenkort een doos ontvangen waar ik alleen de Xbox in moet stoppen. Daar zit een nummer bij dat ik moet bellen om een afspraak te maken om dat ding op te laten halen. Als het goed is, wordt hij binnen 2 dagen gerepareerd en daarna weer teruggestuurd.

Over de savegames kon ik geen 100% garantie krijgen. Als ze alleen de fan hoeven te repareren, is er niks aan de hand, maar wanneer ze de harddisk moeten vervangen, ben ik de savegames kwijt zei ze. Dus wellicht een memorycard aanschaffen om m'n belangrijkste halo games en amped games te saven. Rallysport en F1-2002 was ik nog niet zo ver mee. Alleen Munch's oddysee wordt lastig, ik had van elk level 1 of 2 savegames, en dat is nogal wat data geworden.
    Er wordt overigens eerst geprobeerd om de Xbox te repareren, als hij zo verrot is dat repareren niet mogelijk is, dan krijg ik een nieuwe, en dat zou niet tof zijn. Gezien de aard van het probleem is de kans zeer klein dat ik een andere Xbox krijg.

(edit)

Het is nu twee dagen later, en ik heb al wel een mailtje gehad dat ze m'n aanvraag tot reparatie binnen hebben. Maar verder hoor ik helemaal niks. Waarschijnlijk duurt t wel even voordat ik die doos opgestuurd krijg. Dat is balen, want deze week heb ik alle tijd, vanaf volgende week niet meer.
    Er was toch iemand die dezelfde dag al die doos binnen had? Dat was dan zeker een uitzondering... :mad:
    Inmiddels wordt het lawaai van de GPU fan al wat minder, zal je zien dat ie het daar gewoon doet. Maarja, vervangen moeten ze hem wel, want kapot zal hij binnenkort wel gaan.

Laatst bewerkt: 9 okt 2002
  17. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ik kreeg net de lege doos binnen. De bezorger vond het al zo vreemd, een redelijk grote doos die bijna niks weegt!

Er zit een piepschuim vorm in en een plastic zak om de xbox veilig in te doen. Verder een instructie blaadje met foto's en een etiket om het terug te zenden. Hopen dat ie deze week nog de deur uit kan, dan kan ik hem volgende week weer terugkrijgen.

18. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat jij hebt met je xbox, heb ik nu dus met mijn pc=(

19. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Maar dat kun je denk ik veel makkelijker zelf oplossen. Het is wel balen, maar je kunt zelf de fan vervangen. Als het die uit je voeding is, is dat wat lastiger natuurlijk.

Als het je CPU fan is zou ik hem snel vervangen, want die kan meestal niet zonder koeling.

Ik zou m'n Xbox het liefst zelf even repareren, maar dat zullen ze bij MS wel niet zo leuk vinden, dan ben ik gewoon m'n garantie kwijt denk ik.

Ik heb vanmiddag bij Bart Smit een MS Memory Card gekocht, 30 euro maar! Nouja, "maar", natuurlijk belachelijk duur voor een kaartje van een paar MB. Ik had liever dat je er Compactflash in kon doen, daar heb ik er nog wel een paar van.

Er gaan 502 blocks op. Halo is al 270 blocks voor 1 savegame, verder nog wat van amped, maar dat was iets van 70 per savegame. Dan Oddworld met 20 tot 30 blocks per savegame. Ik had er een heleboel, dus heb ik er random een paar opgeslagen. Want dan is de kaart al weer vol.
    Wat wel jammer is, is dat je Rallysport en F1 2002 niet kan kopieren naar een memorycard.

Morgen wordt m'n Xbox opgehaald, en dan ben ik Xbox-loos!! Wat moet ik nu doen? Ohja, UT2003 (demo) spelen op m'n PC! ;)

Laatst bewerkt: 10 okt 2002
  20. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hehehe, probleem al gevonden, er hing een kabeltje tegen aan :p

Deel Deze Pagina