Ok, update:
ik heb gebeld met de customer care lijn en ik kreeg een aardige dame aan de lijn. Het engels ging eigenlijk best wel goed, en ik heb haar uitgelegd dat de fan een "roaring noise" maakt als ik de Xbox aanzet en dat het na een tijdje weer stil is. Ook mijn vermoeden dat het de GPU fan is, heb ik laten weten.
Ik heb een trackingnummer gekregen en ik zal binnenkort een doos ontvangen waar ik alleen de Xbox in moet stoppen. Daar zit een nummer bij dat ik moet bellen om een afspraak te maken om dat ding op te laten halen. Als het goed is, wordt hij binnen 2 dagen gerepareerd en daarna weer teruggestuurd.
Over de savegames kon ik geen 100% garantie krijgen. Als ze alleen de fan hoeven te repareren, is er niks aan de hand, maar wanneer ze de harddisk moeten vervangen, ben ik de savegames kwijt zei ze. Dus wellicht een memorycard aanschaffen om m'n belangrijkste halo games en amped games te saven. Rallysport en F1-2002 was ik nog niet zo ver mee. Alleen Munch's oddysee wordt lastig, ik had van elk level 1 of 2 savegames, en dat is nogal wat data geworden.
Er wordt overigens eerst geprobeerd om de Xbox te repareren, als hij zo verrot is dat repareren niet mogelijk is, dan krijg ik een nieuwe, en dat zou niet tof zijn. Gezien de aard van het probleem is de kans zeer klein dat ik een andere Xbox krijg.
(edit)
Het is nu twee dagen later, en ik heb al wel een mailtje gehad dat ze m'n aanvraag tot reparatie binnen hebben. Maar verder hoor ik helemaal niks. Waarschijnlijk duurt t wel even voordat ik die doos opgestuurd krijg. Dat is balen, want deze week heb ik alle tijd, vanaf volgende week niet meer.
Er was toch iemand die dezelfde dag al die doos binnen had? Dat was dan zeker een uitzondering...
Inmiddels wordt het lawaai van de GPU fan al wat minder, zal je zien dat ie het daar gewoon doet. Maarja, vervangen moeten ze hem wel, want kapot zal hij binnenkort wel gaan.
Laatst bewerkt: 9 okt 2002