Herhaling van Somalie. Moet de VS blijven in Irak.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door da -Z-, 31 mrt 2004.

1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    LET OP! De volgende foto's kunnen schokkend zijn!
    Niet verder kijken als je hier niet tegen denkt te kunnen.

Ik werd net ff sinds tijden weer eens onpasselijk van het kijken naar het Journaal. Nou ben ik nooit voorstander geweest van de oorlog die de VS heeft opgestart tegen Irak. Bush + vrienden hadden geen gelijk over hun aannames om de oorlog te starten en daardoor het recht niet om er een op te starten. Tevens is er bijna niemand wijzer geworden van deze oorlog.
    En dan nu Fallujah, een stad in Irak waar een paar amerikaanse aannemers zijn opgeblazen. Beter trekken de amerikanen weg daar en laten ze de boel de boel daaro. En dat lijkt me geen slechte stap want ik denk dat Bush niet herverkozen gaat worden op deze beelden.... (de lichamen zijn van de aannemers en soldaten die verbrand zijn). Somalie anyone....?

/Mod Even een waarschuwing toegevoegd.... Darkwing

Laatst bewerkt: 31 mrt 2004
  2. XboxruleZ

XboxruleZ Xtraordinary

Leuk Bevonden:
    1
    O my god... wat een gruwelijke foto's....

3. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik was en ben nog steeds tegen die oorlog, maar het lijkt me erg onverstandig als de VS daar nu vertrekt. Dan wordt het pas echt chaos en anarchie. En de VS had dit kunnen weten voordat ze die oorlog begonnen, dus ze hebben er ook maar te blijven. Ze moeten immers de gevolgen van hun daden dragen.

4. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Werkelijk beesten, toen ik het (vanmiddag op het nieuws) zag kookte m'n bloed. :{

Dit is echt absurd.

5. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    ik ben niet tegen de oorlog

ik zou zeggen, kies een irakeese president...
    liefst niet (te) pro amerikaans
    dat vinden de mensen niet goed, liefst trouwens dat ze hem zelf kiezen en zorg ervoor dat die op tijd weer aftreed en plaats maakt voor een nieuwe, want dat is vaak een probleem in dit soort landen...

laat de amerikaanse soldaten optreden als tijdelijke politie als er niet genoeg zijn in irak zelf...
    zo houd je je eigen hand in de pap, maar zullen de mensen je niet argwanen
    de president is afhankelijk omdat amerika de preventie regelt...

6. saul hudson

saul hudson Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ze kunnen de amerikanen op militair gebied nooit de baas worden dus is het logisch dat mensen zich op deze manier gaan wreken op hun bezetter.hiermee raak je niet alleen de amerikaanse defensie maar ook de gewone amerikaanse burgerbevolking omdat het geen soldaten zijn.daarbij zijn er ook genoeg slachtoffers gevallen onder de iraakse bevolking en de wetten daar zijn vrij simpel:vermoord jij een familie lid van mij dan zal ik niet rusten totdat ik wraak heb genomen dus de amerikanen werken dit zichzelf in de hand en ik denk dat dit nog maar het begin is om te proberen de amerikanen te laten vertrekken uit irak en met die aanslagen daar lukt het niet zo goed dus dan maar zo,het ziet er erg hard uit maar het doel heiligt de middelen.ik vind ook dat bush daar snel op moet ROTTEN want dat is nu al de grootste oorlogsmisdadiger van deze eeuw en dan is die nog maar net begonnen.lekker wereldje leven we in met zn alle, toch

7. Kevin15

Kevin15 Xbox lover!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het op apen lijken of ligt dat aan mij?
    Anyhow het blijft gruwelijk ja....
    Het probleem is dat de Amerikanen niet terug kunnen, mensen in Irak zijn nooit bij politiek betrokken en de mensen die wat te vertellen hadden wil je niet meer terug..
    Dus eerst moet je mensen aantrekken die zich verkiesbaar willen stellen en verstand hebben van politiek en die mensen zijn er zover ik weet nog niet echt...

8. Kosmonaut XIV

Kosmonaut XIV xbox schopt aars

Leuk Bevonden:
    0
    Dit lijkt niet in de verste verte op Somalië. Het blijft gruwelijk en dom van die Irakezen om die Amerikanen te verbranden, maar lijkt niet op de situatie van Somalië, de omstandigheden zijn ook wel IETSJE anders. Ik heb m'n twijfels over die mensen daar, volgens mij zijn het allemaal simpele zielen die een gemakkelijke zondebok hebben gevonden. (Niet dat ik de oorlog rechtvaardig van de Amerikanen, VERRE van)

9. alroo8

alroo8 Lexus

Leuk Bevonden:
    1
    Afgezien van dat je voor of tegen de oorlog was maakt nu niet meer uit. Hij is namelijk al geweest/bezig, dus daar valt niks maar aan te doen.

Toch wil ik er graag iets over zeggen, want als ik vrienden spreek die daar vandaan komen dan zeggen die dat niemand daar iets liever wilde dat saddam weg zou gaan. Dat zagen we ook op tv, juichende irakezen op straat die allemaal feestvierde want 1 van s'werelds grootste gruwelleiders was weg.

Maar toen men na een tijdje uit die euforistische stemming kwam, zagen ze dat ze niet al het geld en alle dingen in hun handjes geschoven kregen ,maar dat ze er iets terug voor moesten doen (werken, afwachten, olie).

Toen brak de hel los, want waarom zou je iets teruggeven toch? Want de Amerikanen zouden bezetters zijn enzovoorts. Dus dan maar afslachten. Mijn vraag aan alle Irakezen zou zijn wat willen jullie? Een land opbouwen of zo snel mogelijk een kleine groep van de bevolking weer rijk laten worden door een nieuw gevaarlijk regime.

En dan nog iets iedereen is tegenwoordig zo anti-amerikaans, maar toen ze hier kwamen met 2e wereld oorlog waren we maar wat blij met ze. Toen ze sterker werden dan Rusland waren we maar wat blij met ze dat Amerika aan onze kant stond. Maar zodra Amerika iets doet wat voor ons geen nut heeft dan gaan we piepen met zijn allen.

Oh ja voordat ik het vergeet. Hoeveel verdriet heeft Saddam de mensen daar wel niet aangedaan, voor welke periode, hoeveel mensen heeft die afgeslacht en verminkt en welke invloedt had hij wel niet op de bevolking?

10. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Een grote mooie waterstof bom erop :p AL zorgt dat alleen voor nog meer problemen...

11. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Ja hoor alle Irakis zijn achterlijk, als je dat echt gelooft ben je zelf een simpele ziel:{

12. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    En al vind ik dat de hulp van Amerika totaal los staat van het beleid dat Amerika nu voert, je begon er zelf mee.. Weet je waarom en wanneer Amerika pas hielp vechten tegen Duitsland en Japan, toen zij zelf werden aangevallen, daarvoor vonden ze Europa simpelweg te ver weg, en dat ze daar niks te zoeken hebben.. Niet bepaald je van het.. En wie heeft er aan de oorlogen verdient, en goed? Amerika... Niet dat ze het alleen deden voor het geld, maar ik weet wel zeker dat ze het economisch plaatje eerst geregeld wouden hebben voordat ze ook maar iets wouden doen.

En zulke dingen gebeuren nu eenmaal, zeker in landen als Irak, iemand zoeken om je onmogendheid tegen te keren, een zondebok, om zo schijnheilig ook misschien nog te denken dat je voor je land vecht. Maar wij zouden verder moeten kijken dan dat.. Je kunt zeggen wat je wil, ik was ook tegen de oorlog, maar Saddam is nu wel weeeeer weg, laat het niet verlopen als de vorige keer.. Oorlog over, Amerika terug, land weet niet wat te doen, en Saddam keert terug.. Nu mag Amerika er ook echt even in gaan investeren, want Bush moet mij nog even duidelijk maken dat hij(, en de zijnen) het niet voor het geld deed (deden). Zeker nu ik het debat over 9/11 en de terroristische dreiging volg, en ik het wel vreemd vind dat overal meteen IRAK geroepen werd bij Bush voordat er ook iets duidelijk was over 9/11 en dat Bush meteen Irak binnen wou stormen, terwijl je dan minstens evengoed Georgie binnen mag stormen, en zeker afghanistan..

13. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Ik had het niet beter kunnen zeggen. Had je trouwens al gehoord dat Rumsfeld eigenlijk Irak wou aanvallen ipv Afghanistan na 9/11. Dit omdat Irak makkelijker te bombarderen was als Afghanistan. Zegt ook wel genoeg denk ik, verhaal was trouwens afkomstig van een of andere veiligheidasadvieseur die nu met pensioen is, voor degenen die het nog niet hadden gehoord.

14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik hou mijn hart vast voor iedereen in dat gebied daar. Ik ben heel benieuwd of ze dit gaan uitzenden in de VS. Zoals vermeld op het Journaal (en ik heb het net gechecked bij familie in de VS) zijn deze beelden nog niet vrijgegeven in de VS. Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren als dat wél gebeurt....

15. Kosmonaut XIV

Kosmonaut XIV xbox schopt aars

Leuk Bevonden:
    0
    man man, zou JIJ iemand IN BRAND STEKEN ? schiet hem een kogel door z'n kop OK, maar in brand steken ? nooo waaay josé, das het ergste wat je kan doen.

+ zo te zien hebben ze hun ledematen ook mooi bewerkt. Toffe jongens die Irakis

16. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
  17. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Als "ik Amerika was", waren die lui die dit hadden gedaan nog lang niet jarig..

18. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    midden oosten is helemaal verrot, is niet meer te helpen, het is triest maar waar. Een en al rotzooi daar.

19. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Vraag me af hoe betrouwbaar dat is, er zijn ook mensen die het ontkennen. Zijn die minder betrouwbaar?

20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Blijven -> ja
    Maar zo snel mogelijk weg daar.., wel op de achtergrond blijven natuurlijk want anders krijg je gewoon weer ''al-<naam>'' die het dan voor het zeggen krijgt.

Deel Deze Pagina