1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het übergrote Apple draadje

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Quack, 5 jan 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Underdog

    Underdog Only Community

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    En laten we het er dan maar niet over hebben HOE het draait.;) Iemand uit mijn klas heeft dat ook, maar het draait voor geen meter bij hem.
     
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Mja, als je 'm kwijt wil... 8)
     
  3. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind het altijd zo leuk hoe Steve Jobs tijdens zijn Keynotes altijd wel een beetje Microsoft voor schut zet met de ondertoon "Jah! Zo moet het dus niet!"

    Bijvoorbeeld met het laatste One More Thing evenement toen Apple hun Media Centre "Front Row" lieten zien met een kleine afstandsbediening met 6 knoppen tegen over de gemiddeld 50 knoppen die er op een willekeurige AB zit van een Windows Media Centre.

    Ik ben trouwens een tijdej egeleden een van de weinige LEUKE grappen op Apple tegen gekomen. De meeste zijn vaak nisk want ze slaan gewoon nergens op, maar deze is heel leuk gedaan door Guz van Red vs Blue, want het klopt gewoon...
     
  4. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even wat vraagjes over een MacBook. Gezien het nogal veel reacties zijn heb ik niet echt de tijd om alles door te lezen.
    En de vragen zijn vast vrij snel te beantwoorden :)

    1. Kan je een andere monitor aansluiten op een MacBook? Zoja, wat heb je daar voor nodig.

    2. Is het mogelijk om een MacBook zowel voor beeld als geluid aantesluiten op een tv (zodat je daar bijv. film op kan kijken)? Zoja, wat heb je daar voor nodig.

    3. Ik zag in het filmpje over Leopard dat gebeuren over het backuppen. Maakt het uit wat voor exteren hardeschijf je daar voor gebruikt of voldoet elke?

    4. Ik gebruik nu Windows XP en dingen die ik hier op heb (word, powerpoint en excel) zijn die zonder extra software te openen op een MacBook? En werkt dit ook andersom?

    5. Hoe makkelijk draait Windows op een Mac en ben je dan ook het voordeel van bijv. virussen enzo kwijt of blijft die bescherming wel?

    6. Ik gebreep dat je Windows in een klein scherm op in Mac kan draaien. Hoe gaat dir precies in zijn werk want van de apple site word ik wat dit betreft niet veel wijzer.

    Ik hoop dat iemand mij hier even wat antwoorden kan verschaffen :D

    Alvast bedankt iig!

    Edit:// Ik heb dit prongelijk in een erg oud topic geplaats.. Sorry voor de kick. Ik had 2 topics over Mac open staan en heb dus in de verkeerde gepost..
    Ik kan de reactie helaas niet verwijderen.
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2007
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    1. ja, zit een adapter bij je macbook waarop je gewoon een vga kabel kan aansluiten
    2. ja, met die vga of dvi kabel dus, geluid net als bij een gewone laptop
    3. elke
    4. ja
    5. makkelijk in een virtuele omgeving, virussen kan je nog steeds krijgen, alleen die tasten dan op zijn hoogst je windows zooi aan. Mac zal er geen last van hebben.
    6. zoek eens op apple boot camp
     
  6. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey bedankt voor de snelle reactie!

    Maar hoe zit het als je geen DVi of VGA aansluiting op je tv hebt maar gewoon 3 van die ingangen waar van die pluggen (geel, rood, blauw) in moeten
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2007
  7. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    1. Je hebt een mini-DVI naar DVI of VGA kabel nodig. Die zit NIET standaard erbij zoals LangeJan zegt, maar het is een accessoire die voor €19,- te koop is.

    2. Zie LangeJan

    3. Elke harde schijf voldoet, maar het is aan te raden om minstens 2x de grootte van je interne schijf als externe harde schijf te kopen (dit omdat de back-up snel groter wordt). Daarnaast zou ik in hele schijf gebruiken voor Time Machine en er niet nog andere partities op maken die je gewoon gebruikt.

    4. Bij de aankoop van de Mac krijg je een testversie van Microsoft Office voor de Mac (30 dagen) en iWork (60 dagen). Daarmee kun je de standaard documenten openen/bewerken/etc. Na die tijd moet je een van de software pakketten kopen om met .doc/.xls/.ppt etc om te gaan.

    5. Windows gaat bijzonder soepel, zeker met Boot Camp (standaard in Leopard). Bij het opstarten geef je dan aan welk besturingssysteem gestart moet worden. Let wel op dat wanneer je Windows boot, je blootgesteld wordt aan alle Windows voor- en nadelen..

    6. Voor het emuleren (het tegelijk draaien van OSX en Windows) heb je Parallels of VMWare Fusion nodig, een geldige windows licentie (dit geldt ook voor Boot Camp) en veel werkgeheugen (minstens 2GB).

    De laatste vraag over wanneer je geen dvi of vga hebt is ook eenvoudig te beantwoorden: er is ook een mini-DVI naar video adapter die speciaal voor jouw doel is ontwikkeld ;).
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Wou, over oude koeien uit de sloot halen gesproken (heb het dus over dit topic). Misschien weeral een iets te grondig gebruik van de zoekfunctie dit :+.

    Het probleem is dat dit eigenlijk dezelfde thread is als de Mac en de Ipod thread... . Die zijn actueel en beide zijn groter dan dit "übergrote" Apple draadje.

    Ik ga hier een slotje op gooien. Als iemand een reden weet om deze toch open te houden, stuur me dan een pm.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina