1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Game Mania topic

Discussie in 'Algemeen' gestart door Distoration, 11 okt 2009.

  1. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Zie mijn eerste post op deze pagina ;)

    edit// vorige pagina :+
     
  2. Godsmack257

    Godsmack257 Active Member

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat iedereen die in de gamesindustrie in NL werkt dan op straat komt te staan.
    Van de mensen achter de balie van een gamesshop tot de directeur van EA benelux (als mensen in Engeland blijven kopen dan).

    Al die mensen gaan dan een uitkering aanvragen en alle BTW die nu binnenkomt door de gamesverkoop stopt dan ook.

    Dus ja, daar heeft de economie echt wel last van.
     
  3. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar hoeveel games worden verkocht bij gameshops? Volgens mij is dat aantal vrij laag. Ketens als Free Record Shop, Bart Smit etc blijven zonder gameverkoop ook wel voortbestaan. Dan heb je het over winkels als Gamemania, e-plaza (is ook Bart Smit). Ik geloof niet dat die zo'n groot marktaandeel hebben dat faillissement (als daar sprake van zou zijn) van dat soort zaken zijn weerslag heeft op de Nederlandse economie.
     
  4. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe meer games de online shops verkopen in nederland des te meer mensen ze ook nodig hebben in een magazijn of bij andere dingen. Er verdwijnen echt niet zomaar banen.
     
  5. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Dat gebeurt mij dus nooit bij de Dimension Plus of MediaMarkt (Al is de laatste niet echt een fijne gameshop, af en toe hebben ze gewoon een nieuwe release voor €44,-).

    Ik waardeer een gamewinkel wel, dus als de titel die ik wil niet beschikbaar is bij Gamehubs, haal ik hem bij de Dimension Plus. Daar word ik ook altijd vriendelijk geholpen, kan ik om een extra'tje vragen zoals een poster, even rondsnuffelen zonder dat ik raar aangekeken word, ruilen zonder problemen of scheve blikken en ik krijg spaarpunten die ik nooit gebruik!

    Bij Bart Smit of Intertoys zou ik noooit mijn games kopen. MediaMarkt is af en toe de uitzondering i.v.m. de prijs.
     
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Gast, serieus man, overdrijf niet zo.

    Als Gameshops duurder zijn dan andere shops (ik heb het hier niet eens over buitenlandse online shops), dan moeten ze niet janken als ze failliet gaan.
    Ook DAT hoort bij een gezonde economie.

    Wat jij voor het gemak vergeet, is dat er ook normale winkels zijn die gewoon goedkoper zijn dan sommige gameshops.

    Prijsverschillen zul je ALTIJD blijven houden, dat heb je niet alleen met games, dat heb je met ALLES!
     
  7. Twizzler

    Twizzler Active Member

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb geen medelijden met gameshops.
    Ik ken de marges op de games. :)
     
  8. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    en die zijn?O-)
     
  9. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Inkoop is belachelijk laag, echt belachelijk laag.
     
  10. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Ook al eens gekeken hoeveel het kost om een shop ergens in het midden van de stad te hebben? 8)
    Maarja dat ze (veel) duurder zijn dan speelgoed/CD winkels is natuurlijk belachelijk.
     
  11. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Je blijft maar vergeten dat er van die marge een veel groter stuk afgaat he?
    Waar de webwinkel de marge bijna helemaal in zn zak kan steken kan een gameshop de ruimere marge steken in een gebouw, personeel, personeel wat eens ziek wordt, gas/water/licht.

    Dus de marge is absoluut noodzakelijk om er nog iets aan te verdienen, omdat de kosten ook een stuk hoger liggen.

    Het enige wat je bij een webshop hebt is een persoon die de order doorstuurt en het beheer van de website. Die kosten vallen in het niet bij de kosten van een winkel.
     
  12. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Houd eens op met het vergelijken met alleen webshops!!

    Ook shops met een 'echte' winkel zijn vaak goedkoper. Die hebben dus dezelfde kosten als een gameshop.

    Bovendien heeft een grote webshop (Bol.com bv) ook een groot magazijn nodig, kost ook geld. Net als dat ze ook mensen nodig hebben die alles verzamelen, inpakken, wegbrengen naar TNT, administratie van betalingen (iets waar echte winkels minder last van hebben!) etc etc etc.

    Zo simpel als de meeste denken is een ietwat grote webshop echt niet. De meesten hebben echt wat meer mensen personeel nodig dan 1tje.

    Als zelfs de Free Record Shop of Bart Smit goedkoper is, doe je iets fout.

    Waar de meeste gameshops het slechtst in zijn; aanbiedingen! Vaak ouder games zijn in bv speelgoedwinkels veel goedkoper te krijgen.....
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2010
  13. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ja, en waarom vergelijk in alleen met webshops? Omdat "gewone" winkels hun marges ook halen uit andere goederen dan games + merchandise. Dat kan een gameshop dus niet. Dus vergelijken met een Bart Smit of Mediamarkt is natuurlijk waanzin omdat die hun marges op veel andere producten kunnen halen.
     
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Zucht. Dus we mogen ze niet vergelijken met buitenlandse online shops (terecht in mijn ogen overigens!), nl online shops, maar ook niet met andere echte winkels?! Dan sluit je wel erg veel concurentie weg. Dat noemen ze monopoly. Is nie goe.
    Waar moet je ze dan mee vergelijken ivm concurentie?:confused:

    Maar goed het gaat erom dat bepaalde idioten roepen dat het slecht voor de economie is, dat is dus de grootste onzin dat ik ooit gelezen heb op dit forum.

    Als gameshops niet op kunnen tegen hun concurentie, dat is dat hun eigen proleem. Zo werkt het nu eenmaal in een gezonde markt.
     
  15. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    De discussie ging mij om een gameshop vs een webwinkel.
    Een mediamarkt kan heel lang concurrenten treiteren als ie wil. Games tegen inkoop in de schappen leggen, immers ze verdienen een vermogen aan tv's, radio,s en cd/dvd's.
    Dat kan een gameshop niet doen, dan is ie binnen de kortste keren failliet.
    Een game webwinkel moet het ook hebben van de verkoop van games, het lijkt me dan ook logisch dat je die 2 gaat vergelijken. En geen Bart Smit met een game winkel.

    Dat het wel degelijk gevolgen heeft voor de economie lijkt me duidelijk. In principe plaats jij een order bij een buitenlands bedrijf. Dus jouw geld gaat naar het buitenland en blijft daar een tijd circuleren.
    Als je dat maar vaak genoeg doet zullen Nederlandse winkels daar vanzelf last van krijgen, ze zullen moeten bezuinigen. Personeel is voor een bedrijf vaak de grootste kostenpost, dus daar wordt vaak dan ook het eerst in gesneden. Dat heeft dus wel degelijk gevolgen voor de economie.

    Dat heeft dus niks met een gezonde markt te maken zoals jij zegt.
     
  16. Godsmack257

    Godsmack257 Active Member

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    0
    Doe jij eens kalm joh sjakie.
    Lees nou mijn posts eens terug, ik gaf aan dat als iedereen bij buitenlandse webshops (importeren dus, als je dat woord kent) gaat kopen dat dat niet goed zou zijn voor onze economie.

    Maar ja, lezen is waarschijnlijk te moeilijk voor je.

    Laten we het nou gewoon verder hebben over acties van Game Mania en goede of slechte ervaringen die iemand met deze winkels heeft.

    Het gaat nu hier nu alleen over webshops.
     
  17. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Game Mania is ook gewoon een product van de Free Record Shop, dus hoeft ook niet 'alleen maar te leven van games'. Ik denk dat elke stad maar over 1 of 2 échte gamewinkels beschikt. Dimension Plus bijvoorbeeld. En ondanks dat ze nooit echt laag geprijst zijn, zal die winkel altijd blijven bestaan. Raar maar waar.
     
  18. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ehm, wat is dat voor manier van rekenen?
    Dat moederbedrijf FRS er achter staat is prima, maar de Gamemania winkels zullen toch echt zelf hun broek moeten ophouden met de verkoop van games. Tenminste, ik heb er nog geen cd gezien die ze verkopen. :)

    Of denk jij echt dat als Gamemania in Utrecht slecht draait de FRS in Utrecht dat in de boekhouding rechttrekt? Denk het niet, dan sluiten de deuren gewoon. Onrendabele winkels maken tegenwoordig helemaal geen kans meer.
     
  19. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zullen idd gewoon hun eigen omzet moeten halen.

    Persoonlijk heb ik er echter niet zo veel mee , ik ga zelf liever naar een 'echte' gameshop toe waar ik persoonlijk geholpen word en het personeel flexibel is kwa ruilen en proberen.

    Ook vind ik hun prijzen niet bijzonder laag en de inruil evenmin.
     
  20. Vigor

    Vigor Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu al anderhalve week te wachten op een bestelde game die nog geen maand geleden is uitgekomen.
    GM heeft 47 stores waarvan er 8 de game tweedehands aanbieden.

    Nu kun je mij ongeduldig noemen maar dit is in mijn ogen geen goede service.
     

Deel Deze Pagina