1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het GROOTE Probleem van het XBW Forum !!!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Genassix, 14 dec 2003.

1. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    @ Wouter: Hmmm, ben ik niet zo met je eens. Ik bedoel iedereen die hier komt is hier eigenlijk voor het zelfde doel, gewoon spellen verkopen/ kopen of vragen/vragen beantwoorden of gewoon beetje leuke conversaties voeren. Ik vind dat dat (net zoals iemand in deze thread eerder zei) hier erg diep gaat en dat vind ik juist erg goed aan het xbw forum. Er is geen forum dat ik meer bezoek dan deze, zelfs die van mijn eigen clan niet. :) En dat komt gewoon vanwege het hoge niveau van de gesprekkeh hier en de ervaring die de mods en gasten hebben.

Ik vind het alleen altijd zo raar dat in de games wereld mensen best vijandig tenopzichte van elkaar zijn. Vooral tussen de verschillende consoles is er toch een shitload aan gezeik en kritiek. (NIXBOX, GAYCUBE, PLEESTATION enz.) Dit soort van gezeik heb je dan ook overal als het over spellen gaat, lees de yo post maar eens in de PU.

Daarom vind ik het raar en jammer dat hier ook een heleboel afgezeikt word tegen elkaar, en ik ben het met de mods eens dat als het je niet bevalt dat je dan maar moet oprotten. Ik zit nu een lang zeik verhaal op te hangen maar mijn mening is:

Spellen zijn gewoon voor entertainment en mensen maken zich veel te druk erover waardoor je een shitload aan gezeik krijgt.

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik denk dat het niet zozeer de spellen zijn die dat soort dingen veroorzaken. Nu kom je meer op de fanboyism discussie eigenlijk. 'Men' (jeugd) probeert hun aanschaf ten alle tijden te rechtvaardigen. Ze willen immers wel zeker zijn van dat ze de top of the bill in handen hebben en stoer blijven tov iedereen. Wanneer ze in discussie's te horen krijgen dat hun console of aanschaf niet de beste is zullen ze dat proberen te verdedigen. Eerst redelijk, vervolgens gewoon op een trieste manier. Daarnaast is natuurlijk ook 'onwetendheid' een grote factor in het geheel...

3. Genassix

Leuk Bevonden:
    3
    Haha wat zeg je dat toch mooi, nou dat vind ik dus ook een 'Related Subject' met de forum ruzies. Mensen maken zich gewoon te druk om van alles en nog wat.

4. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Dat ze de serieuze forums streng onderhouden begrijp ik & ben ik het ook mee eens. Maar ga de Green Mile aub niet verserieuzen! 8)

5. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Maar als je ambivalent staat tov het onderwep, dan heb je toch geen reden in het geheel te posten?

Er moet toch een bepaalde vorm van betrokkenheid zijn wil je deelnemen aan een forum, dan kunnen discussies soms hoog oplopen (op xbw soms iets te weinig mi, gaat het af en toe enkel om (slappe)grappen).

6. Genassix

Leuk Bevonden:
    3
    Hmmm, echt niemand meer iets te melden hierover? Dan zal ik hem maar sluiten.

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Succes

8. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Haha _O_ ! Nou als je hem sluit is dat nou niet wat te serieus?? ;)

9. edding3000

edding3000 Guest

Ja...
    Ik zit veel op cubezone door omstandigheden en ik vind die site weer net iets te soepel eerlijk gezegd.
    Hier was het altijd super maar ik ben er een tijd niet geweest. Ik ken de mensen hier niet meer enz...
    Ik vond/vind hier altijd een goede sfeer hangen maar de laatste tijd vind ik alles iets aan de strenge kant.
    Zero Tolerance is echt niet nodig. Een loze thread op zijn tijd maakt het forum wat levendiger lijkt me.
    De slotjes kunnen irritant zijn maar 99 van de 100 keren zijn ze dat niet!
    The green mile weet ik niks vanaf (Nog tot en met januari 8)) maar voor de rest valt het wel mee.
    Sommige mods zijn wel erg abrubt en bannen de ene bijna zonder reden terwijl de ander heel de sjit volspammt en alleen een warning krijgt. op zich geen probleem maar toch...
    Iig ga zo door. Het is een top forum!

Groeten

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het 'probleem' van XBW is dat we te groot zijn geworden. Je ziet het vaak, kleinere pagina's zijn net ff iets gezelliger. Simpelweg omdat daar meer een ons-kent-ons sfeertje hangt, één groot kliekje. Dan kan je makkelijk onderling eens een beetje de regels (als ze al bestaan) overtreden. Het zero-tolerance gebeuren hier is pas in leven geroepen toen het drastisch uit de hand begon te lopen. We doen er alles aan het binnen de perken te houden, in tegenstelling tot andere websites.

Mij valt het overigens ook op dat er soms ietwat te abrupt wordt gemodereerd, doe ik waarschijnlijk zelf ook soms, dat is iets waar we nog aan kunnen werken misschien hoewel sommige dingen nu toch echt wel vermoeiend worden...

11. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het nou allemaal liefdewerk wat de mods doen of krijgen ze er een vergoeding voor.

Want als het liefdewerk is dan een applausje voor de mods hoor.

12. VliegtuigNL

VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

Leuk Bevonden:
    0
    Dat meen je toch niet..

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mods krijgen niet betaald ... is liefde en oudijzer ... we zijn net als jullie gewoon verzot op onze Xbox :) en net als [Munch] merk ik weinig van spanningen ... Mods zijn er om orde te handhaven, maar vooral om mensen te helpen en om over de xbox te praten... ;) ...

[1]Als je niets verkeerd doet kom je ook niet in aanraking met een mod
    [2]Doe je wel iets verkeerd, krijg je een standje
    [3]Maak je echt te bont een waarschuwing
    [4]blijf je de boel verzieken word je tijdelijk gebanned
    [5]Ben je dan nog niet veranderd, dan kan je heil ergens anders zoeken

Maar dit komt niet zo vaak voor ... Op een paar rotte appels na

14. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ _O_ _O_

Hoe kan het toch dat er mensen zijn die hun tijd zoveel nuttiger dan ik weten te besteden.

En ze worden er niet eens voor betaald.

Geweldige prestatie en daarom wens ik jullie een extra plezierige feestdagen toe.

_O_ _O_ _O_

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Geloof het of niet, maar niet alleen de mods, maar ook de admins doen dit gewoon helemaal voor de lol. We krijgen hier niet voor betaald en steken vrijwillig onze tijd in het forum.

Misschien dat dit het aantal "ik wil mod worden"-threads wat naar beneden helpt... :+

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben gewoon xbw en xa verslaafd ;) ... Maar ach ik moet straks mijn tijd echt nuttig besteden (het bereiden van het kerst diner) :9

17. Genassix

Leuk Bevonden:
    3
    Wow is dat alles gewoon vrijwillig?!? Nou jah tis maar net wat je ding is. Maar een vraag over het mod zijn:
    Hoe word je het?
    En moet je echt een aantal uren of op een bepaalde tijd mod zijn?

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mod word je niet ... je word gevraagd ... meestal worden ze gevraagd als ze echt actief op het forum zijn ... en als ze zich meestal goed gedragen .... als je eenmaal mod bent blif je mod ... of je moet er een potje van maken ...

er is ook een verschil tussen crew en forum mods .... je moet ook door de crew gevraagd worden, maar soms kan je uitblinken door te laten zien dat je talent hebt ... :)

19. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    oftewel Spartan117 stijl:
    You don't join, you are selected.
    :+
    maar hulde aan de mods, xbw is een cool forum (en mijn enige, want elk ander forum vind ik tegenvallen tov het xbwforum...bijv het powerwebforum...)
    _O_

20. Genassix

Leuk Bevonden:
    3
    @ Elite: Helemaal mee eens. Powerweb forum is een zooitje en een hoop andere forums (cubezone enzo) vind ik ook niet zo leuk als deze.

Deel Deze Pagina