1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote Arcade Stick spot en mod topic!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door mavgink, 25 mrt 2009.

  1. mavgink

    mavgink Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Het leek me leuk om een topic te openen die alleen maar over de arcade stick randapparatuur gaat. Dit is nogal hot sinds de release van street fighter.

    Wil graag info verzamelen over de verschillende sticks. mogelijkheden tot modden. WAAR ze nog te krijgen zijn. en gewoon lekker ouwehoeren over speelervaring etc...

    Om te beginnen:

    Ik heb meteen een fightpad gekocht. speelt best lekker moet ik zeggen.
    Maar ik wil nu toch een fight stick. en dan het liefst een hori ex2, HRAP, of natuurlijk de Madcatz Street Fighter 4 fighting stick TE.

    Het idee dat ik nu met mn rechter duim zes knoppen moet bedienen en dat het met een stick met 4 vingers kan trekt mij wel. Heb nog nooit met een stick gespeeld, maar denk dat het na even oefenen een stuk makkelijker is en prettiger speelt..

    Helaas zijn ze nu nergens meer te verkrijgen.

    ---------

    Forum van Shoryuken (SRK) met veel info over het modden en/of het zelf maken van arcade sticks
    http://forums.shoryuken.com/forumdisplay.php?f=177

    Hori Fighting Stick EX 2
    [​IMG]

    Madcatz Street Fighter Fighting Stick Special Edition (SE)
    [​IMG]

    Madcatz Street Fighter Fighting Stick Special Edition (TE)
    [​IMG]


    P.S. zal even wat foto's en spec opzoeken vanavond voor de startpost...
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2009
  2. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik haal binnenkort de SE stick. Na een tijdje spelen mod ik die met Sanwa knoppen en stick ;) Is makkelijk te doen dus waarom niet ! ^^
     
  3. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0
    same here, ik heb ook de SE bestelt, zal rond de 15de komen. ben ook al gaan kijken naar wat je kwijt bent voor sanwa parts. ik heb tot nu toe drie bedrijven gevonden die sanwa leveren. allemaal in het buitenland.
    eentje in VS, eentje in UK en ook een in Duitsland.

    de prijs voor 8 pushbuttons en 1 joystick komt rond de 35 euro te liggen. alleen heb ik nog geen mail gekregen over de verzendkosten. zodra ik het weet dan post ik het hier.

    misschien ook een idee voor mensen die dichtbij elkaar wonen om samen te bestellen. ik zit in rotterdam, dus mensen die straks ook willen bestellen, laten we het samen doen, scheelt weer euri's.

    Duits bedrijf: buttons = 2,2 euro p/st x8 = 17,6
    stick = 21,95
    verzendkosten = 10
    totaal = 49,55 euro
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2009
  4. mavgink

    mavgink Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    ben ik dus ook van plan om mn stick te modden... of gewoon een TE op de kop tikken... :)
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
  6. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Heb toch maar een Hori EX2 besteld. Ga ik ook modden, kost alleen wat meer werk !
     
  7. mavgink

    mavgink Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    heb nu ook een hori ex2, ben al 2x uit frustratie terug naar mn figthpad gegaan... had mijn battlepoints gereset, stick aangesloten en paar uurtjes gamen. werd gewoon afgemaakt door bijna iedereen. Je moet ALLES opnieuw leren.

    weet nog niet of ik er mee door ga... heb de laatste week van april vakantie, misschien dat ik het nog eens ga proberen. Ben nu echt 10x zo snel en veel preciezer met een pad dan met een stick.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Stil hier. Mijn zoon wil ook een arcadestick. Ik twijfel tussen de nieuwe EX2 van BlazBlue en de SE van Madcatz. tips?
     
  9. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    kan je wel zeggen dat ik niet die zou geven die Tyrant laat zien:+
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    bump!

    1 juli is namelijk de verjaardag!
     
  11. DAY

    DAY Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Good luck, want kost heel veel werk. Vooral het desolderen zal een bitch zijn.

    @ Kevf. Blazblue wordt in Europa (nog) niet uitgebracht. Misschien wel nooit. Het zou mij dus hoogst verbazen als de stick wel uit zou komen. Importeren is een duren grap en dan zou je direct meer dan de MadCatz SE kwijt zijn. Ik denk dat jij of je zoon geen echte puristen zijn en puur voor een keer gewoon willen ervaren wat het is om met een stick te spelen. Ga gewoon voor een normale EX2. Die zijn prima voor alles en ook redelijk degelijk. Kost je dan waarschijnlijk maar 60 Euro (adviesprijs). Er zijn/waren wat problemen met de SE stick van Madcatz. De knoppen gingne geloof ik best snel stuk, maar dat kon verholpen worden door andere knoppen en stick erin te doen, maar dat kost je ook best wat en dan zou je waarschijnlijk al snel over de 100 Euro komen. Mijn advies, ga dus gewoon voor de standaard EX2.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    tnx voor de tip, maar op de standaard zit geen plaatje en dat moet er voor een jochie van bijna 11 wel op ;)
     

Deel Deze Pagina