1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Het Grote Final Fantasy Topic

Discussie in 'Games' gestart door Velvet_Dark, 23 sep 2003.

1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    _O_

2. Thul

Thul Ich Tha Shitmannetje

Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel een cool spel jah ,
    alleen ik ben niet zo gek op RPG ;)

3. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Mocht deze uitkomen op de Gamecube dan verkoop ik em dus niet.
    Mocht dit niet het geval zijn... Dag Gamecube. ;)

4. Thul

Leuk Bevonden:
    0
    Gamecube maakt tegenwoordig geen goeie games meer
    dus ik denk op PS2 ;)

5. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik reken er wel op ja.
    FF 7 met FF X graphics...

_O_

6. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Er is heus wel kans dat ie op de Gamecube komt !!
    Kijk naar Capcom, die bracht ook alle RE games op de Cube !
    Nintendo blijft japans en Square blijkt daar ook alleen intresse in te hebben !
    Er zitten al 2 hele toffe RPG's aan te komen voor de GC, namelijk Tals Of Symphonia en Bauten Kai......ofzo...
    Dus FF7 kan er ook nog wel bij !

Laatst bewerkt: 28 sep 2003
  7. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Nah.
    De Cube krijgt FF : CC al.
    Ik denk / hoop dat, als die er uberhaubt komt, FF 7 op de ps2 komt.

8. Bitchslap

Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

Leuk Bevonden:
    0
    M'n 1ste RPG en heb heel wat uurtjes erachter gezeten (1ste spel op de psx die ik had duz)en heb dat rooie ding in het water ook nooit kunnen verslaan (was dik kewl om onder water met je duikbootje te gaan)

Laatst bewerkt: 24 sep 2003
  9. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Er zijn anders wel degelijk grote geruchten dat er een nieuwe FF game naar de GameCube komt. Het kan natuurlijk het vervolg zijn op FF : CC, maar vergeet niet dat er behalve de Resident Evil 1 remake je nu ook nog de Metal Gear Solid 1 remake gaat krijgen op de GC. Een FF 7 remake op de GC zou dus eigenlijk best logisch zijn.

10. Red XIII

Red XIII Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als FF7 op de GC komt, is dat de enige reden voor mij om de GC te halen

ik heb voor deel 9 ook een psx gehaald, en nergens anders voor, maar 8, en 7 kwamen daarna gelukkig ook:9

_O_ Final Fantasy_O_

11. Thul

Leuk Bevonden:
    0
    Nou dat denk jiij
    Maar ik denk toch dat de cube niet de FF7 uitbrengt hoor,
    misschien maar dan komt ie ook op PS2
    of ze hebben een contract sqaure en nintendo dat ie op de cube komt

maarjah ik heb de cube dus vindt ik het niet zo erg :p

12. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Helaas, helaas, helaas......... geen FF 7 sequel of remake game voor de PS2, GameCube of zelfs de PSP. :'-(

Wat dan wel?

Er komt een CG (computer generated) film getiteld Final Fantasy 7 : Advent Children. Net zoals FF : The Spirits Within en de animatrix aflevering van Square genaamd The Final Flight of Osiris dus. Opvallend aangezien de in de bioscoop uitgebrachte peperdure film FF : The Spirits Within zo enorm was geflopt dat het bijna het einde betekende van Squaresoft. Gelukkig is het nooit zo ver gekomen en fuseerde Square met zijn grote concurrent Enix en zijn ze nu dus van plan om een nieuwe film uit te brengen. Overigens komt deze wel gelijk op dvd en keren ze terug naar de originele FF wereld. De film zal zich twee jaar na het einde van FF 7 gaan afspelen.

Op onderstaande link kun je naast het nieuws ook een pic zien uit het Japanse gamesblad Famitsu.

http://www.dgs-online.nl/nieuws/?id=11735

13. Scoutmaster

Scoutmaster Guest

wou et niet vertellen;)

14. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat er nu een film komt van FF7 omdat het het wereldwijd het populairste deel is uit de serie !
    Dat las ik een tijdje terug op het internet , en dat squeare daarom nog een remake of een 2e deel wou maken !
    Maar het is dus een film, SUPER !!!!!!!!!!
    en Gothicrules, was square bijna naar de diepten van de hell gegaan vanwegen het tegenavallen van de eerste FF film ?!

Laatst bewerkt: 28 sep 2003
  15. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Dus...

Geen remake?

:'-(

16. Red XIII

Red XIII Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    héél misschien als de film erg goed uitpakt, maken ze er wel een spel van, het is tenslotte deel 2 van ff7, maar dan als film, afwachten dus

17. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Dat word dus een hele poos wachten. :'-(

Maar ja, niet getreurd, FF : Tactics valt net in de bus.

18. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Nou ja tegenvallen..... noem het maar gerust een enorme flop. Zowel in de bioscoop (zelfs in Japan) als qua verkoop/verhuur op video en dvd was het gewoon een enorme flop. Men had het over een verlies van rond de 100 miljoen. :eek: Dit lijkt misschien niet zo veel voor zo'n groot bedrijf dat vele successen heeft gehad, maar er was natuurlijk wel meer aan de hand. De winsten die ze hadden behaald met hun games werden meteen in nieuwe projecten gestoken met als gedachte dat dat geen probleem kon zijn met het beoogde succes van de film en FF 10. Toen de film flopte konden een aantal projecten dus niet afgemaakt worden zodat die dus ook geen geld meer konden opleveren. Vervolgens bleken de produktiekosten voor FF 10 veel hoger dan men dacht en kon men dat niet terugverdienen met alleen de release van de game in Japan (ondanks dat het een grote hit was). Toen de release voor Amerika en Europa ook nog eens werd uitgesteld stapelden de problemen zich dus op. Voor de toekomstige filmprojecten die men hoopte bereiken na het succes van de FF film werd ook nog eens een gloednieuwe en peperdure filmstudio in Hawai gebouwd die na het floppen van de film dus ook weer met verlies te koop werd gezet. Tel daarbij op een slecht draaiende Japanse economie en het zakken van de aandelen van Square door alle problemen en je hebt dan dus grote financiele problemen.

Uiteindelijk hielp Sony ze door 19% van de aandelen te kopen voor zo'n 300 miljoen dollar en gingen ze samenwerken met hun tot dan toe grote concurrent Enix. Vandaar ook dat ze nu Square-Enix heten.

19. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Cool, ben benieuwd wat het verhaal wordt.:)

20. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    Tja, je moet het ook baseren op een van de Games !
    Volgens een vriend die em in Portugal had gezien, had de Film helemaal niets met Final Fantasy temaken !
    Ik was dus toen Tomb raider en RE the movie uit kwamen ook bang dat het gewoon handelsmerken waren van een populair spel.
    Gelukig word dit een 2e deel van FF7 !!! Die wil ieder RPG fan wel zien !

Deel Deze Pagina