1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Grote:Ik wil games/accessoires/hardware uit het buitenland bestellen Topic Deel 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Magneto 360, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Blijkbaar niet, kan gamehubs ook weinig aan doen ;)

2. Arie MVP

Arie MVP Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het echt jammer dat Gamehubs geen Pal-versie van Fifa kan regelen.

Play.com heeft wel een goedkope maar ik heb geen Credit Card tot mijn beschikking.

Dus ik hoop dat Play.com ooit nog overstapt op PayPal... :)

3. Xboxgamernr1

Xboxgamernr1 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Check Ebay.co.uk , ik heb daar 1,5 week geleden een nieuwe voor 40 euro weten te bemachtigen ;) Was hier binnen 5 dagen.

4. Arie MVP

Arie MVP Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tip ik kijk meteen!:thumbs::D

5. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie dat bij amazon.co.uk Guitar Hero: World Tour incl gitaar 60.96 pond kost.
    Maar heb ik het goed begrepen dat hier nog VAT overheenkomt? Dus dat de prijs 19% hoger uitkomt?
    En hoe zit het precies met verzendkosten, want hier kan ik ook niet heel veel uit opmaken.

EDIT: Het zit hetzelfde bij amazon.de neem ik aan? Daar snap ik helemaal (te) weinig van. Mijn Duits is niet meer wat het ooit was.
    Kan je hier ook ergens zien of de games in het Engels of in het Duits zijn?
    Amazon.de: GH3 + gitaar: €44.79
    GH3 (Solus) : €70.00
    dusss??

Laatst bewerkt: 14 dec 2008
  6. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    even een vraag..

Ik heb geen creditcard en ik ben misschien van plan gebruik te maken van Paypal. Maar kan ik dan daarna ook meteen dingen bestellen van gamehubs? (als het geld overgemaakt is dan etc etc).

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    zodra je bankrekening gekoppeld is kun je dingen gaan bestellen

8. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke thanks :)

9. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0

Als je hem zou bestellen betaalt je het volgende :

Guitar Hero : 60.96 pond
    verzenden : 3.99 pond (airmail)

totaal :64.95
    VAT = 19%:12.34 (64.95 pond x 19 %)

Totaal te betalen : 77.29 pond (=79.26 euro)

Als je wilt versturen via Piority mail dan mag je de verzendkosten ophogen met 17 pond en even een rekenmachine er bij pakken

dus dit is dan de prijs voor GH world tour ongeveer , dit is dan excl eventuele invoerrechten mocht je pakje langs de douane gaan.

10. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Aangezien hij het over Amazon.co.uk heeft zal dat geen probleem zijn. ;)

11. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar vanuit Engeland hoef je toch geen invoerrechten te betalen? (Amazon.co.uk)?

En 77.29 pond = €85.80 met een koers van 1.11

Maar ik denk dat ik toch nog maar even verder kijk. GH3 kan namelijk ook altijd nog.

12. Magneto 360

Leuk Bevonden:
    0
    Je betaalt invoerechten over alles als de waarde hoger is dan 22 euro (als je gepakt word)

en gek van die koers want ik had het door de GWK site heen gehaald :confused:

13. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar via x-rates, die de beurskoers bijhoudt, is het €86 ;)
    Ik denk dat GWK dan een andere of aparte koers bijhoudt?

En de invoerrechten... Ik zal wel weer eens zoeken op douane.nl

EDIT: Engeland is EU, dus nee het hoeft niet.

Laatst bewerkt: 15 dec 2008
  14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Foei Magneto toch, je zou toch moeten weten dat EU = vrij verkeer van goederen en personen.

Heb je nog gehad met Economie op de middelbare school :+

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ehm vrij verkeer van pesonen is zo logisch nog niet, dat is alleen met de Schengen landen.

16. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    neen, zoals al eerder gemeld dus: vanuit Engeland (binnen de EU) versturen komen er geen extra belasting/invoerrechten bij,
    de regels voor daarbuiten (bijv. videgamesplus.ca, gamehubs.com, play-asia.com, yesasia.com, amazon.com):

Kopen via internet of postorder buiten de Europese Unie (vanaf 1 december 2008 )
    Koopt u goederen via internet of bij een postorderbedrijf buiten de Europese Unie? En is de waarde van de goederen € 22 of minder (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u geen douanerechten en geen omzetbelasting te betalen.
    Is de waarde van de goederen € 22 of meer, maar niet meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u bij invoer geen douanerechten, maar wel omzetbelasting te betalen.
    Is de waarde meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten) dan moet u douanerechten en omzetbelasting betalen.

Tot en met 30 november 2008 hoeft u geen belastingen bij invoer te betalen als de waarde van de goederen niet meer is dan € 22).

Goederen ontvangen van particulieren buiten de Europese Unie
    Ontvangt u in Nederland goederen verzonden door een particulier buiten de Europese Unie. Dan hoeft geen belastingen bij invoer te betalen als de waarde niet meer is dan € 45. Deze vrijstelling van belastingen is niet gewijzigd.

---
    aangezien gamehubs.com bijvoorbeeld hun Registered Mail (dus niet via UPS!!!) pakketjes verstuurt als een gift, geldt nog wel eens de E45,- regel van particulieren (vandaar dat ik die alinea ook even heb toegevoegd)
    men gaat er door deze nieuwe regelgeving gemakshalve vanuit dat pakketjes tot E150,- niet meer worden onderschept door de douane (oftewel 3 games bij gamehubs in 1 order laten verzenden via UPS), dat is dus niet het geval... douane hanteert nog steeds hun steekproeven-methode, dus als je pech hebt moet je nog steeds omzetbelasting (19%) betalen... alleen van invoerrechten/douanekosten ben je gevrijwaard...

afhankelijk van de voorraad (dat je niet op de site kunt checken vantevoren, voor zover ik weet) stuurt yesasia.com nog wel eens hun pakketten vanuit Duitsland, in dat geval heb je dus sowieso geen last van douane-interventie... ik lees hier veel verschillende berichten over, bij de een komt alles vanuit Duitsland en dus ook heel snel, bij een ander zijn de wachttijden weer heel lang met het risico van de douane...

zelf bestel ik veelal bij gamehubs via Registered Mail (heb max 7 werkdagen gewacht op alle orders)... via play-asia is er bij mij 1x sprake geweest van douane-tussenkomst, en heeft de levering bijna een maand geduurd...

17. Juliorz

Juliorz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou iemand voor mij een werkend nummer van play.com kunen opzoeken, ik heb alleen het nummer voor mensen binnen de UK, en niet buiten, en ik kan ze niet bereiken nu.

18. Magneto 360

Leuk Bevonden:
    0
    Het forum van play geeft:

Play Contact Number: 01534877595

altijd het proberen waard , wel eerst de 0 weg en dan landen code er nog voor plakken.

19. Rick

Rick Extreme gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de link van dat forum.

20. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Ik had er een voor 35 euro weten te bemachtigen :)

TIP: Ga naar ebay.co.uk -> Zoek je spel -> Kies prijs en verzendskosten laagste bovenaan -> Kies Nederland -> Klik op alleen nu kopen :)

TIP 2: Kijk naar mijn topic hoe je een GRATIS virtuele creditcard kan aanmaken (kan je overal mee betalen waar mastercard geaccepteerd is.)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina