Het grote Keyboard/Piano topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Knal ik er gelijk even een keyboard/piano topic tegenop het mondharmonica en gitaar topic. Keyboarden en piano is al een hele tijd een grote hobby van me. Op het moment heb ik een Yamaha PSR640 en ben ik op zoek naar een goede digitale piano. De roland EP880 _O_ Op gespeeld in de muziekwinkel, klinkt fantastisch!!

Bespreek hier alles over je keyboard/piano hobby en misschien kunnen we elkaar wel verder helpen met bladmuziek e.d.

2. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    oke nou daar doe ik aan mee!

Check www.keyboardspelen.nl = mijn site!

Dat zegt dan wel genoehg he want naast éénhandig gamen bespeel ik dan ook mijn digitale piano/keyboard CVP 307 van yamaha

Laatst bewerkt: 12 nov 2007
  3. collin43

collin43 coolest xbw member

Leuk Bevonden:
    0
    ee gast dat vind ik echt knap van jou met een hand ! dat is echt een goed initiatief om zo'n site op te zetten en het andre mensen laten zien dat je met een lichamelijke beperkining nog veel kunt doen... vind ik echt goed van je :D

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Netjes Appie!

Ik ben zelf net begonnen met pianospelen. Vorig jaar al wel les gehad, maar dat schoot echt niet op. Na de verhuizing een andere (goede) leraar gehad en volop aan het genieten. Ik heb zelf een normale piano (of eigenlijk die heeft mijn zoon geërfd), maar denk er over na om over te stappen op digitaal, zodat ik ook 's avonds laat kan spelen en evt opnemen. Mijn leraar raadde me de Yamaha p70 als best betaalbare goede piano aan. Wat is jullie mening hierover?

Qua les ben ik echt nog niet ver. Ik kan de begeleidende akkoorden spelen van: Yesterday, Your Song, Liefs uit London, Don't Speak en Pianoman.

Het doel is om uiteindelijk Jazz te leren spelen (en met opzet met een hoofdletter 'J'!). Maar ik denk dat dat nog wel even gaat duren. De dagen dat ik thuis ben zit ik toch zeker een half uur tot anderhalf uur per dag achter de toetsen :)

5. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, Jazz is echt heerlijk om te spelen op de piano. Probleem vind ik altijd alleen het vinden van bladmuziek voor Jazz.. is nogal moeilijk. Ik krijg nog wel bladmuziek van mijn oude leraar, maar dat is meestal geen jazz. Ik speel nu btw al 9 jaar piano en keyboard. Ben begonnen op keyboard maar na 4 jaar ook piano erbij gedaan :)
    Het lijkt mij echt heel mooi om muziek van Keith Jarett te kunnen spelen :)

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    negen jaar? Dan kan je het onderhand vast al wel. Heb je een gewone piano of een elektrische? Ik wil wel echt een elektrische piano ipv een keyboard, maar er is gewoon te veel aanbod.

7. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
  8. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
  9. The Warrior

The Warrior Dutch Destroyer

Leuk Bevonden:
    0
    Leuke opmerking dit :)
    GAVE THREAD TROUWENS!! _O_

Ik studeer momenteel aan het conservatorium, Zang welteverstaan, maar ik speel ook heel veel piano!! Jazz is inderdaad schitterend om te spelen maar vereist echt ontzettend veel skills!! En het mooie van jazz is dat bijna niets op papier staat qua nootjes die je moet spelen.. Vaak doe je het met een hele zoot akkoorden en draait alles om improvisatie... Toch zijn er behoorlijk wat boeken waar alle Jazz-standards in staan: het REAL BOOK!

Deze kost wel een aantal centjes, en je moet wel enige skills hebben om het te kunnen lezen, laat staan spelen, MAAR DAN HEB JE WEL WAT!!

overigens zijn ze met een beetje zoek en speurwerk te vinden als complete PDF Files, en gewoon gratis te downloaden... Opzich mag ik dat natuurlijk niet promoten, maar regels zijn er om gebroken te worden!! Nu is zoeken op de computer niet mijn sterkste punt, dus als iemand weet hoe ik aan de PDF Files kan komen --> Please let me know :)

Laatst bewerkt: 12 nov 2007
  10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zit er een copyright op alle bladmuziek? Zou ik eigenlijk niet weten, echter ik vermoed van wel. Directe links mogen hier (totdat iemand het ontkracht) dus niet geplaatst worden. Sites waar je bladmuziek kan vinden wel.

Dat boek ga ik trouwens even uitzoeken, misschien wel leuk voor kerst oid.

Super trouwens dat je op het conservatorium zit en dan ook nog zang. Zou je niet zeggen gezien je forumnaam ;)

Ik loop al de hele dag een beetje te zoeken naar tweedehands electrische piano's. Krijg een beetje de indruk dat vooral Yamaha's erg goed zijn?

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Wat maakt een digitale piano beter dan een keyboard? Ik heb er weleens een aantal bekeken, maar ik zie nou niet echt in wat de mogelijkheden zijn die niet met een keyboard kunnen.

Ik heb momenteel alleen een midi-keyboard en ben dus een beetje gebonden aan mn pc. Nu zit ik te overwegen ergens eind dit jaar/begin volgend jaar een mooi keyboardje of iets dergelijks te kopen.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Joh ik weet het verschil geeneens precies :+

Ik wil 88 gewogen toetsen en graag ook enigzins de feel van een echte piano. De elektrische piano van mijn leraar speelt echt heerlijk _O_

13. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Omdat je op een keyboard niet echt op gevoel kunt spelen en niet alle toetsen tot je beschikking hebt. Vaak heeft een goede digitale piano ook veel beter geluid! Het is gewoon het totaalplaatje, je kiest voor piano of je kiest voor keyboard met allerlei deuntjes en ritmes (waar ik niet van houd)

14. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een elektrische piano thuis :) Is inderdaad echt heel erg lekker. Volgens mij zit er wel copyrights op de meeste bladmuziek.
    Ik heb heel lang gezocht naar een fatsoenlijke site met bladmuziek maar het is echt heel moeilijk te vinden hoor. Ik ben de laatste tijd bezig met een stuk van Keith Jarret, wat is dat prachtig pianospel zeg :) Kent iemand hem ?
    Btw Yamaha is een heel goed merk voor piano's.

15. collin43

collin43 coolest xbw member

Leuk Bevonden:
    0
    vrienden voor het leven ! :D

16. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Roland is ook een topmerk, heeft naar mijn idee veel beter geluid ook.

17. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Korg en Roland zijn misschien wel beter, maar die zijn meestal een stuk duurder dan de Yamaha. De Yahama heeft altijd een mooie prijs/kwaliteit verhouding vind ik.

18. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    nee hoor roland is niet duurder meer...

Maar Yamaha blijft gewoon de beter (piano) klank houden.
    Roland is een paar jaar geleden goed onderuit gegaan. omdat ze veel te duur waren voor wat je krijgt nu is dat iets anders, maar de yamaha klank blijft beter.(vind ik)

19. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Welleens op de Roland EP880 gespeeld dan? ;) Met het oor valt natuurlijk niet te twisten, maar ik vind Roland toch een erg mooi warm geluid hebben.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ok, maar wat zijn voor mij betaalbare modellen? Tweedehands zou ook een optie zijn, maar dan moet ik helemaal een specifiek model weten. Het zou te gek zijn als ik tweedehands voor 400,- uit kon zijn.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina