1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote motoGP 2 training topic

Discussie in 'Algemeen' gestart door satan21, 6 jun 2003.

  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ietwat hogere wheelbase en normal banden
     
  2. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij maken de banden nix uit. Ik heb gister ff getest en zodra je in de regen rijdt krijg je standaard het "regencompound". Het verschil tussen soft en normal was 0 op topsnelheid dus ga er maar vanuit dat er gewoon 1 compound is voor regen. Je moet je achterrem disablen en de gewone rem onder je linker trigger zetten. Je kunt niet powersliden dus je wheelbase hoeft niet per se hoger. Alleen soms ga je nog weleens onderuit in een bocht waarin je helemaal "hangt". Dus eventueel 1420 maar meer is echt niet nodig. Check voor de zekerheid maar ff die banden maar volgens mij zit er geen verschil in in de regen.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2003
  3. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik had laatst met Marius (en Jelzie was er ook bij geloof ik) het eea getest op Suzuka. Voor zoverik mij herriner waren harde banden in combinatie met high gears sowieso niet aan te raden. Ik rijd zelf sowieso al met 1440 als wheelbase :) En ging op 1460 rijden, waar Marius ook met 1460/1480 ging rijden - na testen that is.

    Niet om direct jouw bevinden in twijfel te trekken ;) maar is dus nog iets wat nog niet helemaal uitgewerkt lijkt te zijn.
     
  4. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Hmm, ik heb inderdaad gisteren ook met Alex op Suzuka in de regen gereden.

    Nu heb ik weer een paar dingen uitgevonden; ik rijd liever wel met rearbrake volgens mij, alleen moet je dan uiterst voorzichtig zijn. Met normal brake remmen ging ik naar de hairpins toe bijna rechtdoor, met rearbrake ging dit beter.

    En een wheelbase van 1480 is te hoog om lekker door de bochten te komen. Volgende week ga ik wel expirimenteren met een 1420-1460.
     
  5. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Rearbrake gebruikte ik sowieso al in de regen, werkte goed, niet slecht iig. Niet mee op mn muil gegaan, maar je moet wel voorzichtig doen.
     
  6. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat is juist het leuke, dat je voorzichtig moet zijn. Is ook weleens leuk itt al dat door de bochten heen gesleur met je motor ;) Ik ga denkik al mijn ghosts in TT binnenkort een keer resetten en dan proberen zo snel mogelijke regentijden te zetten :cool:

    Als er nog meer mensen interesse hebben, kunnen we ergens een vergelijkingsthread gaan starten ofzo. Leuk idee wel eigenlijk?
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja regenrijden is leuk idd :) Jammer dat daar geen rankings voor zijn. Maar hoe had je zo'n topic in gedachte? Het is lastig om van heel veel mensen goed te bij te houden wat ze over 17 tracks doen. Of bedoel je dat anders?
     
  8. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Van iedereen die het boeiend vind, een lijstje met alle gereden tracks opstellen. De beheerder van dat topic gooit evt alle overbodige posts weg (een Modje dus) en je moet je eigen post met tijden elke keer editen?

    Zoiets :)?
     
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Goed plan :) NU ff die JAG film afkijken, ikwil dat topic evt wel runnen i guess
     
  10. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet nog niet of ik achterrem ga gebruiken. 1 crash is goed voor 8 seconden, en ik verlies nu alleen in die hairpin 0,5 seconde. dat betekent dat je 10-16 rondes zonder crashes moet rijden om er je voordeel mee te doen. Dat is dus maar net hoeveel risico je neemt. Vorige keer ging ik steeds onderuit met die achterrem in de regen dus ik neem denk ik gewoon de normale brakes.
     
  11. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Zie ons een nieuwe rage in MGP2 ontketenen; regenrijden :)

    Nee ik vind het wel een tof idee. Maar wel voor na het weekend, eerst eens een keer die andere spellen spelen. En envt wil ik dat topic wel mee-beheren (doe ik mijn MGP Mod powers nog eer aan ook af en toe :eek: :cool:)
     
  12. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Net even Suzuka gereden met hard/high/10/10/1440 en dan dus niet met rear brake maar normale brake. Dat is behoorlijk wennen in die hairpin moet ik zeggen :D Wel leuk though, zeker omdat je ook in de competitie in de regen zal rijdne
     
  13. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat zo??? :{
     
  14. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ehhhh ja? Ja! Althans, dat hadden we nog besproken :)

    Nouja, het weer zal eigenlijk op 'Random' staan, maar lijkt me enorm onwaarschijnlijk dat we alle races zon hebben :)
     
  15. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    opzich wel leuk er zijn veel racers die in de top 500 staan en er in de regen echt niets van bakken.
     
  16. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    kwestie van oefenen. Als alle mensen in de top 500 oefenen winnen ze ook... maarre dat doe ik dus bijvoorbeeld al niet .:9
     
  17. Chappez D

    Chappez D Road Killer

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Scheelt het veel als je manual gearing gebruikt of kan je hem beter op automatic laten staan??
    Over powersliden, ik doe het bijna niet en sta daarmee op plaats 782.
     
  18. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Het Automatic/Manual verschil is wel wat kleiner geworden (ten opzichte van MotoGP) maar je hebt alsnog uiteindelijk meer controle over je motor en je kan er zeker voordeel uithalen.
     
  19. mdemos

    mdemos Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een vraag over het starten:

    ik weet dat je met half gas moet starten, maar daarna moet je dan het gas helemaal opendraaien of het langzaam opbouwen.

    bedankt
     
  20. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ikzelf bouw het op, door te 'hangen' tegen het punt waarop de controller hevig begint te vibreren :) Dat verschilt per bike set-up, dus blijft altijd beetje 'spelen' tijdens de start
     

Deel Deze Pagina