Hehe, je bent al een echter CS'er Mike
(voor de anderen; Mike en ik zitten op dezelfde school, Mike in het eerste jaar, ik in het derde)
Ik ben met programmeren in aanraking gekomen toen ik in Amerika studeerde (augustus 2000 - mei 2001). Ik heb toen een module over C++ en Visual Basic gevolgd. C++ vond ik erg lastig en nogal saai (was namelijk allemaal in DOS), maar 't was wel goed voor m'n 'algemene programmeer ontwikkeling'. Visual Basic vond ik wel heel leuk en ik heb toen ook nog zelf een aantal programma's gemaakt, waaronder ééntje genaamd "How Much Older". Hiermee kun je het leeftijdsverschil tussen personen tot op de minuut laten uitrekenen (check www.jeroenwesten.tk om 'm te downloaden ).
Op school heb ik net als Mike Delphi en ASP/SQL gehad. Verder ook nog wat basisdingen in MS Access en Director (lijkt erg op Flash, maar dan voor off line applicaties zoals multimedia CD's). Na m'n huidige stage moet ik - naar ik heb gehoord - met MySQL en PHP aan de slag voor een project. Dat lijkt me wel leuk.
Ik vind het op zich wel leuk om te programmeren, maar niet te lang (onder het motto "Geniet, maar programmeer in mate"). Daarom heb ik ook voor een communicatievere Informatica opleiding gekozen, wat precies bij mij past.
Laatst bewerkt: 11 dec 2003