Het grote Programeurs Draad(je)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sokkebokje, 10 dec 2003.

1. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

:) is weer eens wat anders hè... Tja ik wil gewoon ff een tread hebben waar men serieus kan disscusieren en ervaringen kan delen wat betreft Programeren. Nou euhm ik ben begonnen toen ik 11 was... met Gamemaker(de happymeal onder de programeer progjes) Na wat ervaring te hebben opgedaan wou ik eens wat anders proberen. Namelijk DarkBASIC , ja ik weet het zeer oud! maar ik vind het nog steeds de fijnste taal om mee te werken... Nou heb ik reeds Microsoft Visual C++ 6.0 weten te "bemachitgen" Eerlijk gezegt snap ik er nog geen reet van...

Als je niet in slaap gevallen bent mag je gerust actief meedoen door te reply-en O-)

2. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    valt flash hieronder? Zo ja ik werk nog regelmatig met flash Mx, ik maak websites, spelletjes, movies, etc.

3. Supercharged

Supercharged Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik loop ook wel eens wat te klooien met VB...
    Als je nog stukken code nodig hebt, moet je eens op een van de volgende sites kijken:
    planetsourcecode
    vbcode
    De meeste source codes hebben beschrijvingen bij de regels staan, zodat je kunt zien waar de code voor dient...

Of voor een (Engelstalig) forum waar je met al je vragen over visual basic terecht kan:
    visualbasicforum

4. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

dat durf ik zo met zekerheid niet te zeggen maar ik geloof van wel... Zou ik mischien es iets van je werk mogen zien? (website ofzo)

5. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Zou je ook eens wat kunnen posten van je werk? wel leuk zeg.

Ikzelf ben ook bezig met C++ (verplicht op school) en ik vind er echt niets aan, maar er is doorheen te komen als je maar een goed boek hebt.
    Eigenlijk werkt alles op dezelfde manier als basic alleen is de grammatica iets anders en het voordeel van C is dat je beschikt over pointers.

Verder werk ik met nog wat web talen zoals PhP en nu op stage ASP.

Ik ken ook de basis van: Java, Java3D (vak niet gehaald op school :p) en Javascript

ps: Ja natuurlijk valt Flash er ook onder maar dan wel in combinatie met actionscript, ik heb zelf wel een website waarin je kunt zien hoe je met actionscript ook talen als PHP en ASP kunt aanspreken, handig om bijvoorbeeld een database achter je flashsite te hangen.

6. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    Zo, eindelijk een draadje voor het beste beroep ter wereld :p

7. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik werk momenteel met Delphi, niet bijster interessant, ik kreeg voor mijn eerste tentamen dan ook een 1,5. Morgen weer hertentamen... iek. Maar nu haal ik het wel, ik heb mn handen uit de mouwen gestoken. :+

Verder werk ik voor het ontwikkelen van webpagina's met ASP, dat vind ik wel leuk. :)

8. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    ik ben vorig jaar ook met gamemaker begonnen:+

Ga me er ook maar eens wat meer in verdiepen, tis toch een leuk vak.

9. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

www.team-vanguard.com en dan rechts bovenin op 'view flash' klikken. Heb ik vorig jaar gemaakt, ik zal binnekort even vertellen waarmee etc, ga nu naar bedje :)

10. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    w00t, echt mooi, Ik heb half jaartje ofzo met Swish gewerkt. En wou eerst met Flash Mx beginnen, Maar ik vind dat toch te lastig. Ik weet niet, er zijn zoveel opties ! Moet er nog maar een keer aanbeginnen... Ook die preloader vind ik erg mooi gedaan. Waar heb je die geluidjes gehaalt?

11. daaf

daaf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik moet voor school programmeren met ( nu komt dé onbekendste taal ooit!) powerscript..

en daarna wat javascript..
    maar ik vind het maar zwaar irritant, moeilijk veel tikwerk, en ik zit op een gegeven moment altijd vast.

In het begin was het best simpel, totdat we verschrikkelijk irritante database applicaties moesten ontwikkelen, das echt zwaar irritante

ooit wel es een DB koppeling gemaakt met Java of java-Swing?
    begin er niet aan.. ;) gebruik dan php ofzo..

jammer wel.want vroeger vond ik t wel leuk altijd, maar t heeft t een beetje afgedaan voor mij

12. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Hehe, je bent al een echter CS'er Mike :)

(voor de anderen; Mike en ik zitten op dezelfde school, Mike in het eerste jaar, ik in het derde)

Ik ben met programmeren in aanraking gekomen toen ik in Amerika studeerde (augustus 2000 - mei 2001). Ik heb toen een module over C++ en Visual Basic gevolgd. C++ vond ik erg lastig en nogal saai (was namelijk allemaal in DOS), maar 't was wel goed voor m'n 'algemene programmeer ontwikkeling'. Visual Basic vond ik wel heel leuk en ik heb toen ook nog zelf een aantal programma's gemaakt, waaronder ééntje genaamd "How Much Older". Hiermee kun je het leeftijdsverschil tussen personen tot op de minuut laten uitrekenen (check www.jeroenwesten.tk om 'm te downloaden :p).

Op school heb ik net als Mike Delphi en ASP/SQL gehad. Verder ook nog wat basisdingen in MS Access en Director (lijkt erg op Flash, maar dan voor off line applicaties zoals multimedia CD's). Na m'n huidige stage moet ik - naar ik heb gehoord - met MySQL en PHP aan de slag voor een project. Dat lijkt me wel leuk.

Ik vind het op zich wel leuk om te programmeren, maar niet te lang (onder het motto "Geniet, maar programmeer in mate"). Daarom heb ik ook voor een communicatievere Informatica opleiding gekozen, wat precies bij mij past.

Laatst bewerkt: 11 dec 2003
  13. daaf

daaf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    SQL is echt zooooo saai;)

en retesimpel..vin ik niet echt een programmeur taal..
    net als HTML..

behalve als je er de meest waaaanzinnige dingen mee kan..

maar HTML is echt te voorgevingsgezind.
    iemand Xhtml al?

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    HTML is niet eens een programmeertaal...

15. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik krijg nu XML in combinatie met Actionscript en ik moet zeggen dat het erg moeilijk is. Vooral die childnodes.

16. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Daar kun je over twisten ja. 't Is in ieder geval een opmaaktaal.

Ik vind HTML wel onder programmeertaal vallen want je kunt er namelijk iets mee bouwen (webpagina's).

17. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    HTML is idd een opmaak taal....geen programmeer taal
    (HTML = Hypertext Markup Language)

zelf kan ik PHP icm met SQL, uiteraard ook HTML en CSS, een beetje Flash, en een beetje Java(script)....(ook geen programmeer talen, dus, maar script talen)

18. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Bij programmeertalen denkt iedereen meteen aan Windows based (Visual Basic, Delphi, etc.) maar ik vind web based languages ook die naam mogen dragen. HTML is een opmaaktaal, I agree. Maar PHP, ASP, etc. in combinatie met een database is gewoon een applicatie, dus zijn het programmeertalen. Op het Internet zijn het misschien publieke applicaties, maar 't zijn en blijven applicaties.

Zo ben ik op dit moment bezig met de ontwikkeling van een intranettoepassing waarmee de hele kunstcollectie van het museum waar ik stageloop geraadpleegd kan worden op de computer. Je denkt dan meteen aan een Windows based programma, maar 't is gewoon in ASP pagina's gebouwd met een Delphi database (een flinke database overigens).

19. Wasabi

Wasabi Forza Utreg

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ooit is met RPG maker 200 gewerkt wel maf maar wel geinig:D

20. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm.. ik programmeer wel eens wat op mijn GR.. Ti-83 :) Geen id welke taal het is maargoed.. Het zijn vaak simpele spelletjes zoals 'Shoot Tha Bunny' :+:D

Deel Deze Pagina