Oepsie, volgens mij is Rollercoaster Tycoon World niet zo goed uitgepakt.... http://www.eurogamer.net/articles/2016-11-22-rollercoaster-tycoon-world-review "Rollercoaster Tycoon World is worse than No Man's Sky, but not in the way that the Steam users mean that. A nasty part of me wishes it was "car-crash into an orphanage for bush-babies" levels of awful, because it would be more interesting to write about. Yet developer Nvizzio has put in a fair amount of work since the game's atrocious Early Access debut, and the result is a game that is merely a bit shit. What we're faced with is the boggiest of bog standard theme-park builders. You are Alton, God of Rollercoasters, and from your lofty position in the skybox, you're tasked with transforming a prime piece of wilderness into an offensively expensive way for weary parents to alleviate the mithering for a few hours. You lay pathways, plonk down rides, scatter a few toilets around for your punters to vomit their twelve-dollar hotdogs into, before raking in enough money to buy a four-year stay in the White House." Hehe... wat een heerlijk sarcastische review.
Atari en Chris Sawyer kondigen aan dat Rollercoaster Tycoon Classic via Steam beschikbaar komt voor pc- en Mac-systemen. Eerder verscheen de remaster van de twee klassieke Rollercoaster Tycoon-games voor Android en iOS. Rollercoaster Tycoon Classic is per direct beschikbaar via Steam, voor 20 euro. Het spel is een combinatie van de twee originele games, Roller Coaster Tycoon 1 en 2 uit respectievelijk 1999 en 2002, aangevuld met de klassieke uitbreidingspakketten Wacky Worlds en Time Twister. Er zijn in totaal 95 scenario's aanwezig en via de Scenario Editor Toolkit kunnen spelers dit aantal uitbreiden. Bij de mobiele versie van Rollercoaster Tycoon Classic moesten de extra's los aangeschaft worden. Het spel heeft een grafische opfrisbeurt gekregen door de originele ontwikkelaar van de eerste twee versies, Chris Sawyer. Hij ontwikkelde de games vrijwel volledig alleen, in x86-assembly, met alleen hulp voor de animaties en de muziek. In 2005 klaagde Sawyer Atari aan wegens een geschil over de uitbetaling van royalties. De partijen schikten in 2008, wat de weg opende naar een rerelease van de Rollercoaster Tycoon-games.
In navolging van @Scarlett haar RCT post in het Pats topic. Misschien beter dat we dit topic in leven houden ipv van de discussie in het pats topic. Bumbly Bazaar uit RCT 2, sowieso het fijnste om een park mee op te zetten. Niet al te moeilijk scenario ook, alleen crashed die op langere termijn nog al veel. Ik heb vooral moeite met het zien wanneer een attractie op termijn vervangen moet worden, als dat al nodig is. Laatste keer, toen ik lekker bezig was, met dit scenario, had ik 18 doden of zoiets doordat ik nota bene een nieuwe attractie neerzette toen ik het park al iets van 10 seizoenen had. Was een houten achtbaan met witte balken en baan en een rode rails geloof ik, met wat zwart. Meende dat dat standaard kleuren waren. Heb dat ding echt letterlijk nog geen seizoen gehad, toen vielen er doden. Gevolg was dat ook meteen andere attracties moeilijk begonnen te doen. Het park liep compleet leeg en ik kon mijn save game weggooien gezien dit nooit weer recht te zetten was in de seizoenen erna. Iemand een heilige tip na een ontplofte attractie, nieuw of oude attractie? Wil BB graag oneindig lang door kunnen spelen, met of zonder doden in het spel, maar niet dat meerdere attracties in eens moeilijk beginnen te doen met een leeg en hopeloos park tot gevolg. En kan je de oorspronkelijke games ook ergens in een windowed mode installeren of in elk geval dat ik niet met mijn 2012 PC een game uit 2000 draaiend? Ik heb regelmatig dat de game crashed namelijk.
Haunted Harbor was mijn favoriete scenario. Dat park was echt klein waardoor je heel creatief met je ruimte moest omgaan.
Dit is echt de allermooiste coaster ever gemaakt in Planet Coaster. Wat een werk heeft hier in gezeten zeg. Die gast moet volgens mij hier elke dag aan gewerkt hebben voor een jaar of langer. Al die details echt niet normaal. Hulde voor de maker!
Bizar waar sommige mensen toe in staat zijn, echt geweldig. Maar aan zijn reactie te lezen op Youtube is hij er zelf niet zo van onder indruk. Gewoon 70.000 objecten plaatsen in twee maanden tijd. Doet ie zo ff-kes, appeltje-eitje.
Ik ben zelf tussen de normale games door ook rustig aan het bouwen van een coaster met scenery en weet dus hoe moeilijk het is om iets heel moois te maken. Maar dit in 2 maanden is echt bizar gewoon
Ja vet, maar ik vind de 'gewone' rollercoasters met realistische setting toch leuker om te zien. Zoals die shit van Silvarret bv.
DeLadySinger, Rudi Rennkamel maken ook gaven parken/coasters. Bijvoorbeeld deze mechanische poort is ook echt geweldig gemaakt.